TDI czy Pompowtryki??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
RobertP, 96 rocznik to już Audi A6 C4, zmiana byłą w 94 roku w listopadzie, wizualnei się niewiele różnią w sumie.
Ale fakt, sam się nad tym zastanawiałem już przedtem Bo te "stare" Audi jeżdżą i jeżdżą i nie widać, aby przestawały
Tam były AAT, ABP 85 kW (1991-1997) oraz AEL 103 kW (1996-....). Tyle, że tamte motory miały pojemność 2460-1, a te po 1997 roku (nowa buda) mają 1496.
Teraz skąd ta różnica? Czy np modyfikacja kształtu tłoka, inna głowica, skok tłoka, inna uszczelka głowicy ??? Czy może silnik o innej konstrukcji????
Pozdrawiam.
Ale fakt, sam się nad tym zastanawiałem już przedtem Bo te "stare" Audi jeżdżą i jeżdżą i nie widać, aby przestawały
Tam były AAT, ABP 85 kW (1991-1997) oraz AEL 103 kW (1996-....). Tyle, że tamte motory miały pojemność 2460-1, a te po 1997 roku (nowa buda) mają 1496.
Teraz skąd ta różnica? Czy np modyfikacja kształtu tłoka, inna głowica, skok tłoka, inna uszczelka głowicy ??? Czy może silnik o innej konstrukcji????
Pozdrawiam.
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
bierz pompowtrysk - nowsza konstrukcja - cześci na rynku wtórnym nie są drogie ...marcin999 pisze:Panowie ale ja pytalem o pompowtryski w 1.9 a nie o 2.5 V6 tdi tego nie kupie bo mi nie jest potrzebny wychodze z zalozenia ze 110KM wystarcza na te nasz polskie dziury. Rzepaku tez nie bede lal zazwyczaj jezdze na bp ulitmate albo verva.
Poza tym z tego co widze to 1.9 ciezko znalezc jest ich malo dlatego tez sa troszke drozsze.
Zastanawiam sie jak jedzie ten tdi pd z 6 biegowa skrzynia.
Spotkalem sie z opiniami ze pompowtryki lubia zrobic klopot podobno bardzo delikatne te silniczki :/
opowieści że to delikatna jednostka to nie prawda - bardzo dobre silniki - jeśli nie będziesz "szczal" do baq - pojeździsz tym trochę (szczal - czytaj OR/OO i temu podobne badziewia ...
RobertP pisze:znam gościa osobiście który ma A100 z tym samym silnikiem 2,5TDI
od 8lat a jego rocznik to chyba 1996 i jeździ do dzisiaj bez problemów
nie wiem czym ludzie sie sugerują mówiąc takie rzeczy....,
róznica ztąd że były 2 silniki 2,5 tdi - ten starszy to rzędowa 5, nowszy V6, i o ile ten starszy to była konstrukcja nie do zajechania to V6 nie specjalnie sie udał, choc gdyby tarfiło mi sie fajne A4 z tym silnikiem w kombi to dlugo bym sie nie zastanawial.Grzesiekk1982 pisze:Tam były AAT, ABP 85 kW (1991-1997) oraz AEL 103 kW (1996-....). Tyle, że tamte motory miały pojemność 2460-1, a te po 1997 roku (nowa buda) mają 1496.
Teraz skąd ta różnica?
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
stare rzędowe opisywane są jako 2.5 TDI R5 - wiadomo o co chodzi ...Corvax pisze: róznica ztąd że były 2 silniki 2,5 tdi - ten starszy to rzędowa 5, nowszy V6, i o ile ten starszy to była konstrukcja nie do zajechania to V6 nie specjalnie sie udał, choc gdyby tarfiło mi sie fajne A4 z tym silnikiem w kombi to dlugo bym sie nie zastanawial.
co do V6 vs R5 - problemy w V'kach wystepowały do 2003 roku - później VAG poprawiło niedoróbki (pompy - wałki)
Jesli auto ma to byc typowy dupowóz to polecam silniczek 1,9 VP, pompowtrysk w porównaniu do VP jest bardzo łakomy na paliwo. A po ostrym czipsie potrafi bez problemu 10 l. wachy spalic. No i jeszcze druga sprawa silnik VP ma o dłużą zywotność niż PD (zdarza się że w PD lubi pękać głowica przy pompowtryskiwaczach), no i pompki same są bardzo czułe na jakosc paliwa. A taki AFN naprawde zniesie cięzarowe przebiegi. dodam tez ze i rozrzad do PD jest droższy
Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 709
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
- Lokalizacja: Łomianki / VaWa
- Kontakt:
coś o tym wiem - passat ojca 2004r. - w przeciągu roku wymiana 2x pompa i raz wałek potem zmiana... auta na szczęscie z silnikiem AWXleo... pisze:2.5 V6 niedoróbki (pompy - wałki)
pzdr
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:19
- Lokalizacja: Góra
- Kontakt:
Hmmm- tak czytając te posty przeraziłem się do swojego V6 TDI, fakt nie jest to tanie auto, i pompe wtryskowa już wymieniałem, co nie było tanią inwestycią (bo 2500 zł) ale żaden 1.9 nie da tej kultury pracy i tego dzwięku co V6. Co do wałków to słyszałem że siadają, ale jak kto chce na oleju przejechac 20 tysięcy to i w 1.9 po czasie siądą.
Odrazu radzę jak masz zamiar A6 jeździć oszczędnie to bierz 1.9 bo 2.5 pali w Tiptronicu nawet 16 litrów na mieście, na trasie spokojnie jadąc uda Ci się zejść do 8, przy dobrych wiatrach.
Co do kosztów rozrządu to z wymianą zamkniesz się w 1200 zł w sumie 4 paski pompa wody i rolek nie pamiętam już ile, bynajmniej ja się zmieściłem.
Pozdrawiam.
Odrazu radzę jak masz zamiar A6 jeździć oszczędnie to bierz 1.9 bo 2.5 pali w Tiptronicu nawet 16 litrów na mieście, na trasie spokojnie jadąc uda Ci się zejść do 8, przy dobrych wiatrach.
Co do kosztów rozrządu to z wymianą zamkniesz się w 1200 zł w sumie 4 paski pompa wody i rolek nie pamiętam już ile, bynajmniej ja się zmieściłem.
Pozdrawiam.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Młodziutki pisze:pompe wtryskowa już wymieniałem, co nie było tanią inwestycią (bo 2500 zł)
Młodziutki pisze:2.5 pali w Tiptronicu nawet 16 litrów na mieście, na trasie spokojnie jadąc uda Ci się zejść do 8
Młodziutki pisze:rozrządu to z wymianą zamkniesz się w 1200 zł w sumie 4 paski pompa wody i rolek nie pamiętam już ile
PitrekT pisze:Przy przebiegu 110 tys kilometrów wymieniał już wałki rozrządu
Po tym co napisałeś, to mnie jeszcze bardziej odstraszyłeś to chcąc jeździć dieslem kupiłbym na 100% 1,9. A jeśli chciałbym kulturę pracy to wziąłbym 2.8 V6, któremu 2,5 TDI nie dorówna, a większe spalanie rekompensuje koszt wymiany pompy i wałków rozrząduMłodziutki pisze:ale żaden 1.9 nie da tej kultury pracy i tego dzwięku co V6
Dzięki Wam koledzy dowiedziałem się ile ten silnik jest wart i ile ma wspólnego z legendą 2,5TDI z modelu C4 (czyli-nic). A kiedyś chcąc kupować kolejne 4x4 pewnie trafiłbym na jakąś "okazję".
Pozdrawiam.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 709
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
- Lokalizacja: Łomianki / VaWa
- Kontakt:
mylisz się... oj i to bardzo... znam 1.9 TDI, które mają lepszy dźwięk... wiesz, V6 to daje ładny dzwięk, ale nie w diesel'u!!!Młodziutki pisze:żaden 1.9 nie da tej kultury pracy i tego dzwięku co V6
pzdr
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
A mnie się nic nie dzieje . Jeżdżę już 2 lata na czipsie , auto obecnie ma 6 lat, nie mam CO w płynie i innych historii. Zaden remont silnika, wymiana wałka, pęknięcie głowicy i inne tam nie wchodzi w najbliższym czasie w grę. Pali na dotyk nawet ostrą zimą -35 nie miałem żadnych problemów jak stał pod chmurką. Pali na trasie umiem zejść do 4l, max co mi sie udało spalić to 8,5l przy trasie 200km/h, na miescie w korkach od 5,5 do 6,5
Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 147 gości