Jak i czym reguluję się ciśnienie doładowania turbo w 1.6 CY
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
rogra, zawór bezpieczenstwa jak sama nazwa mowi otwiera sie gdy cisnienie jest zbyt duze !! Oczywiscie on zbyt wczesnie sie otwiera i gdy podkręcisz Turbine to bede mozliwe ze Ci sie bedzie otwierał na wyzszych obrotach Dlatego nalezy go zakręcić !!
(nie wiem czy dobrze napisałem ale chyba tak - ja sie jeszcze ucze i dopiero bede zaczynał kręcić swojego dieselka narazie to zbieram info i wiedze )
(nie wiem czy dobrze napisałem ale chyba tak - ja sie jeszcze ucze i dopiero bede zaczynał kręcić swojego dieselka narazie to zbieram info i wiedze )
-
- Mały gagatek
- Posty: 75
- Rejestracja: śr wrz 28, 2005 10:38
- Lokalizacja: chojna- zachodniopom.
To_mas ma rację. Ja założyłem do swego JR-a turbo od CY i skręciłem na maxa WG (tą śrubkę na imbus - po odkręceniu kontry). Skręcanie tego WG po np. pół obrotu mało co dawało - ciśnienie rosło bardzo słabo po ok. 0.05 bar i oscylowało wokół fabrycznego 0.65-0.75bar.. Praktycznie zablokowanie jego dało poszukiwany efekt przyrostu ciśnienia doład.
Podobnie było z zaworem bezpieczeństwa. Kręcenie śrubą mało co dawało (Uwaga! Śruba ta jest czymś zalepiona i bardzo ciężko ją ruszyć. Musisz użyć dobrego szerokiego wkrętaka i pewnie ją odkręcić. Jest mosiężna i łatwo ją zniszczyć) . Tak więc trzy-cztery podkładki pod śrubkę miedzy nią a sprężyną i zaworek pracuje już od 1.2-.13 bar.
Wszystkie tte regulacje oczywiście przeprowadzone były z podłączonym manometrem.
Manometr to zwykły zegarowy jak do urządzeń za 25pln wyskalowany do 1 bar. Zresztą do dzisiaj z nim jeżdżę.
Pozdro!
Podobnie było z zaworem bezpieczeństwa. Kręcenie śrubą mało co dawało (Uwaga! Śruba ta jest czymś zalepiona i bardzo ciężko ją ruszyć. Musisz użyć dobrego szerokiego wkrętaka i pewnie ją odkręcić. Jest mosiężna i łatwo ją zniszczyć) . Tak więc trzy-cztery podkładki pod śrubkę miedzy nią a sprężyną i zaworek pracuje już od 1.2-.13 bar.
Wszystkie tte regulacje oczywiście przeprowadzone były z podłączonym manometrem.
Manometr to zwykły zegarowy jak do urządzeń za 25pln wyskalowany do 1 bar. Zresztą do dzisiaj z nim jeżdżę.
Pozdro!
a gdzie jest ta śruba do regulacji doładowania?gdzie jej szukać?MADMAXOG pisze:To_mas ma rację. Ja założyłem do swego JR-a turbo od CY i skręciłem na maxa WG (tą śrubkę na imbus - po odkręceniu kontry). Skręcanie tego WG po np. pół obrotu mało co dawało - ciśnienie rosło bardzo słabo po ok. 0.05 bar i oscylowało wokół fabrycznego 0.65-0.75bar.. Praktycznie zablokowanie jego dało poszukiwany efekt przyrostu ciśnienia doład.
Podobnie było z zaworem bezpieczeństwa. Kręcenie śrubą mało co dawało (Uwaga! Śruba ta jest czymś zalepiona i bardzo ciężko ją ruszyć. Musisz użyć dobrego szerokiego wkrętaka i pewnie ją odkręcić. Jest mosiężna i łatwo ją zniszczyć) . Tak więc trzy-cztery podkładki pod śrubkę miedzy nią a sprężyną i zaworek pracuje już od 1.2-.13 bar.
Wszystkie tte regulacje oczywiście przeprowadzone były z podłączonym manometrem.
Manometr to zwykły zegarowy jak do urządzeń za 25pln wyskalowany do 1 bar. Zresztą do dzisiaj z nim jeżdżę.
Pozdro!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 107 gości