cisnienia na tlokach abu 1,6

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz gru 31, 2006 16:18

rafaellos, a może napisz coś co Ci wogóle się dzieje z tym silnikiem?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

rafaellos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob lis 18, 2006 00:04
Lokalizacja: piotrkow

Post autor: rafaellos » ndz gru 31, 2006 16:20

ćwikła pisze:
Adamtd pisze:rafaellos, norma dla tego silnika mówi 10-15 bar. Masz już prawie dolna granicę, ale wszystko jest ładnie równo zużyte. No ale on chyba ma więcej niż 170 tys km.....
Próba olejowa była?
Jakie zużycie oleju, jakie zużycie benzyny itp?
Troche nie tak kolego.....norma 10-15(a raczej 13) jest to norma przyjeta przez producetna w jakiej auto powinno miescic sie jak jest nowe...oczywiscie ze potem albo sie ladnie dotrze i norma wzrosnie albo zostanie zajechane gdzie cisnienie ulegnie zmianie...kolega ma równe cisnienie wiec napewn dolu silnika bym nie ruszal bowiem podane przezniego wyniki wskazuja na bardzo dobra kondycje silnika....looknik kolego na:
-zaplon
-rozrzad( czy nieprzestawiony)
-kiedy wumieniales ostatnio filtr paliwa
-wywal katalizator bo przy tym przebiegu napewno nie pelni juz swojej fukcji

Takie zuzycie oleju nie powie nam calej prawdy o silniku bowiem zalezy to w duzym stanie np od zuzycia gumek zaworowych....u kolegi w audi 80 przy przebiegu 250tys i podobnym prezaniu jakie masz autko lykalo litr na 1000...po wymienie uszczelniaczy autko bierze tyle ze jak wleje max to po 10 tys ma min....
pocieszyles mnie kata wywalilem tydzien temu dz


ralf

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz gru 31, 2006 16:23

ćwikła, ale wiesz, że jak ten silnik miałby faktycznie za niskie ciżnienie sprężania to jadłby olej w ilościach bardziej handlowych niż 0,2 l/1000 km - jak u kolegi

[ Dodano: Nie Gru 31, 2006 15:34 ]
ćwikła pisze:norma 10-15(a raczej 13) jest to norma przyjeta przez producetna w jakiej auto powinno miescic sie jak jest nowe...
jeszcze raz w tym temacie - więc tak : niektóre źródła za minimum dla abu podają 7 bar, niektóre 10 bar. Jak dla mnie 7 bar to już nieprzyzwoitośc, ale średnio 11 jak ma jeszcze kolega - to tak jak napisałem jeszcze nie dramat



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » ndz gru 31, 2006 16:57

Adamtd pisze:ćwikła, ale wiesz, że jak ten silnik miałby faktycznie za niskie ciżnienie sprężania to jadłby olej w ilościach bardziej handlowych niż 0,2 l/1000 km - jak u kolegi

[ Dodano: Nie Gru 31, 2006 15:34 ]
ćwikła pisze:norma 10-15(a raczej 13) jest to norma przyjeta przez producetna w jakiej auto powinno miescic sie jak jest nowe...
jeszcze raz w tym temacie - więc tak : niektóre źródła za minimum dla abu podają 7 bar, niektóre 10 bar. Jak dla mnie 7 bar to już nieprzyzwoitośc, ale średnio 11 jak ma jeszcze kolega - to tak jak napisałem jeszcze nie dramat
heh to co powiesz na takie cisnienie 2,8,12,2.....autko to audi 100 2,3 motor...jezdzilo(ale tylko na gazie),chodzilo równo(w miare)....to jest dopiero cisnienie wskazujace na zajechany motor...mysle ze kolega niema czym sie martwic..osobiscie w swoim ADZ mam 12do13 autko bierze olej w ilosciach sladowych ze nie musze dolewac do wymiany a nizsze o 1 bar to nie dramat...mysle ze nawet gdyby kolega mial po 10 i w miare równe tez nie byloby tragedi....tu przyczyna leze calkiem gdzie indziej


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz gru 31, 2006 17:06

ćwikła pisze:cisnienie 2,8,12,2
No to już prawie silnik dwucylindrowy :grin:


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz gru 31, 2006 17:35

A co to za fizyk to podaje wartosc bez jednostki :bajer: ? 13 czego? 10 czego? 15 czego? barow? czegos innego? nie no żartuje widomo ze gadamy o barach....

Ale czy mozecie mi powiedizeć jakie jednostki mozna spotkać na tych manometrach do mierzenia cisnienia sprezania? Ja spotkałem sie z co najmniej dwoma jednostkami ale chciałbym to sobie jakos w głowie uporzadkować....Prosze zeby mi ktos wypisał jesli wie, pozdrawiam



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn sty 01, 2007 11:38

spotyka sie jeszcze HPa to są hektopaskale 1HPa to jest 10 atmosfer albo barów jak kto woli czyli 0,1 HPa to jest jedna atmosfera



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn sty 01, 2007 17:54

ok dzieki,
wiem co znaczą indeksy M ,H, K itd przy jednostkce.. Nie o to mi chodziło...W koncu czy to megapascal czy pascal to nadal jest pascal...
Nie o to mi chodziło...pascal to pascal...
Nie mam pewnosci ale czy są jakies jednostki cisnienia które nie są całkowitą wielokrotnoscią bara?
Chodzi mi o to ze zdawało mi sie, ze widzialem kiedys jakies jednostki ktore sie mialy do bara jak 1 do 1,15 czy coś koło tego ! nie mam pewnosci czy mi sie cos popieprzyło czy jest jakaś dziwna jednsotka-dziwoląg z USA np moze....wyprowadźcie mnie prosze z błedu albo uświadomcie....pozdr :bajer:



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn sty 01, 2007 18:18

sas_gti pisze:Nie o to mi chodziło...pascal to pascal...
Jednostek ciśnienia jest od groma (od dziesięciu lat noszę w portfelu tabelkę z przelicznikami - od czasu jak oblałem to na studiach :grin:)
Więc takie najczęściej spotykane jeszcze w technice oprócz paskali barów atmosfer (czyli takich typowych) to:
- 1 kp/cm2=98066,5 Pa (chyba się na to mówiło kilopoundy - ale głowy nie dam sobie uciąć)
- 1 Tr=133,322 Pa - tor
- 1 in.ofHg=3386,4 Pa
- 1 in.of H20=249,08 Pa


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

koper711
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw paź 19, 2006 18:14
Lokalizacja: Łazy

Post autor: koper711 » pn sty 01, 2007 18:20

-wywal katalizator bo przy tym przebiegu napewno nie pelni juz swojej fukcj
a ile średnio wytrzymuje katalizator?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn sty 01, 2007 18:25

Adamtd pisze:1 kp/cm2=98066,5 Pa
oo dzieki!! wlasnie o tą mi chodziło jak wspomniałem o przeliczniklu gdzieś koło 1,15....
MI sie wlasnie kiedys taki manometr trafił co miał te Kp....
rafaellos, jesli mozesz to daj punkt Adamowitd bo mi bardzo pomógł a ja dac nie moge bo to nie mój wątek...pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 126 gości