Temperatura silnika - ostatnie starcie !!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » sob mar 12, 2005 20:11

Nikt nie wie? Wymieniacie termostaty, czujniki itd. Po co? Dlatego ze tak w ksiazce napisane? Co sie dzieje jak silnik ma 70 nie 90? Ja mam okolo 75, co mi grozi?



Awatar użytkownika
Piotro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: sob paź 30, 2004 02:19
Lokalizacja: S-ce Śląskie
Kontakt:

Post autor: Piotro » sob mar 12, 2005 20:20

no przedewszystkim olej jest gestszy. Pozatym jak chlopaki policzyli ze ma byc 90 to tak ma byc.
No jeszcze ssanie jest caly czas albo bardzo dlugo wlaczone.



lukaszww
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: czw lut 17, 2005 23:35
Lokalizacja: Wrocław
Auto: VW Touran 1T2
Silnik: BMM
Kontakt:

Post autor: lukaszww » sob mar 12, 2005 21:10

majkel pisze:a jakie termostaty kupujecie tj. jakiej firmy?
Bo musze wymienić a mam założony nowy Vernet-a i działa do bani
Kupiłem jakiegoś "francuza" (37 zł), dzoadostwo nie działało!, auto grzało się niemiłosiernie. Kupiłem oryginalny VW (nie podam cene powiem tylko, że dużo) :). Auto ma temp. taką jak trzeba i co najważniejsze wszystko działa :)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob mar 12, 2005 22:27

az z ciekawosci sprawdzilem jakiej firmy kupilem termostat. VERNET i grzeje az milo. Autko trzyma rowniutko 90 stopni. Wiec to chyba zalezy jaki egzemplarz sie trafi. A kosztowal mnie 37 zl.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Jester

Post autor: Jester » ndz mar 13, 2005 01:52

witam ...

W moim przypadku jest tez dziwnie ... smigam po miescie 70 stopni ..... jade na trasie 200km i mam 70 stopni ... stoje w korku 90 stopni ... raz pokazalo mi 120 chyba ale zaraz spadlo ... plyn mam tak jak trzeba ..

Czy temperatura silnika ma wplyw na spalanie ? ..
jakos pali mi chyba z 10L/100Km nie wazne czy na trasie czy w miescie ..... silnik 1,6 .... a jezdze spokojnie . myslalme ze w 8L sie zmieszcze ...
jak tak dalej bedzie to jednak gaz zaloze ..

_________________
Pozdrawiam Adam alians Jester
moje malenstwo http://vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2175



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » ndz mar 13, 2005 02:34

No 10 litrow to chyba troche duzo (zwlaszcza na trasie)...
W benzynowce temperatura ma chyba mniejszy wplyw na spalanie niz w dieslu ale i jeden i drugi mniej pali jak jest odpowiedznio dogrzany...w koncu ktos to jakos wyliczyl ze temperatura silnika powinna byc wlasnie taka...jakby silnik mial miec 70 stopni to na tyle bylyby termostaty ustawiane a ze sa na 90 to znaczy ze tak ma byc



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » ndz mar 13, 2005 02:47

Spalanie, przynajmniej u mnie, jest niskie. Na 50L robie zwykle 600km po miescie. Gazu nie mam. Takze temperatura do spalania nic, albo bardzo malo ma.



Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » ndz mar 13, 2005 19:34

JA KUPILEM TERMOSTAT ZA ALLEGRO ZA 13ZL KOSZT PRZESYŁKI 6ZL I TEMPERATURKA JEST 90 STPONI TRZEBA PATRZEC TEZ CO JEST NA TERMOSTACIE NAPISANE PRZY ILU STOPNIACH SIE OTWIERA PRAWIDŁOWO PRZY 87 STOPNIACH


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » pn mar 14, 2005 04:18

Hmm...ja tam ide do sklepu i ma byc termostat do mojego samochodu- podaje typ silnika rocznik itd...wedlug mnie moze on sie otwierac kiedy chce- byle silnik mial kolo 90 stopni...a ze tyle ma to obstawiam ze dobry termostat kupilem :jezor:
A zaciekawila mnie idea kupowania np termostatu na allegro- o tym nie pomyslalem i faktycznie wyszlo Ci taniej- gratuluje pomysłu
jeszcze odnosnie spalania i temperatury to przy benzynowce roznica jest niewielka i mozna jej nie zauwazyc za to w dieslu ma to wiekszy wplyw- juz widze ze ma ale dokladnie jaki to bede mogl powiedziec jak sie zima skonczy bo teraz trudno porownywac spalanie (wiem jakie bylo przed zmiana termostatu) kiedy jezdzi sie 30 na godzine po sniegowych zaspach a do tego dochodza stania w korkach bo drogowcy znowu zaspali



Awatar użytkownika
tomileszek
VW.tomi.pl
VW.tomi.pl
Posty: 99
Rejestracja: śr gru 22, 2004 22:24
Lokalizacja: Kłobuck
Kontakt:

ni

Post autor: tomileszek » pn mar 14, 2005 09:08

nie wiem czy to by bylo mozliwe ale teraz po przejechaniu 10 km mam 90 stopni i tak mi sie utrzymuje. Wczesniej mialem problem bo bylo 70 stopni. Wymienialem termostat i plyn i czy to mozliwe zeby termostat musial sie dotrzeć i dopiero po jakims czasie zaczal poprawnie dzialac?


Dude wher's your car?

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » pn mar 14, 2005 21:45

Moze sie cieplej zrobilo...albo byla np uszczelka na termostacie gdzies podwinieta i puszczala- ulozyla sie i jest ok...
Przyczyn moze byc duzo- najwazniejsze ze temperatura jest w normie



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » pn mar 14, 2005 22:41

olozwirski pisze:Nikt nie wie? Wymieniacie termostaty, czujniki itd. Po co? Dlatego ze tak w ksiazce napisane? Co sie dzieje jak silnik ma 70 nie 90? Ja mam okolo 75, co mi grozi?
no chyba ksiazke ktos madry napisal (zazwyczaj) poza tym optymalna temperatura pracy silnika jest w okolicach 90 st., Co sie dzieje? moze wiecej palic, moze szybciej sie zuzyc.... Wiesz z olejem ponizej minimum tez jezdzic mozna...czy z oponami nabitymi na 1,6 a nie 2,0 bara...


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » wt mar 15, 2005 12:31

hmm te 70 stopni to dziwne bo wymienilem termosta i nic sie nie zmienilo, no w korkach postoje to mam 90 wlaczy sie wiatrak i spadnie do 80 i tak w kolko i co mam zrobic? w sumie osiga 90, ale na trasie to mam okolo 80. Kto wie co zrobic?Za terostat zpalcilem okolo 25 zl.



speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » wt mar 15, 2005 12:36

hmm te 70 stopni to dziwne bo wymienilem termosta i nic sie nie zmienilo, no w korkach postoje to mam 90 wlaczy sie wiatrak i spadnie do 80 i tak w kolko i co mam zrobic? w sumie osiga 90, ale na trasie to mam okolo 80. Kto wie co zrobic?Za terostat zpalcilem okolo 25 zl.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 317 gości