Paliwo w oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Paliwo w oleju
Witam wszystkich Golfistów
Mam nietypowy problem ze swoim VW Golf II Rabbit 1.3 z roku 88' na wielopunktowym wtrysku.
Mianowicie od momentu wymiany termostatu w samochodzie do oleju zaczyna dostawać się benzyna (jest wyczuwalna i podnosi sie poziom oleju), silnik pracuje dziwnie nierowno (spadają mu obroty gdy sie zagrzeje) walcze z tym wymieniając olej choć wiem że to jest na krótką mete...Jednak to jest jeszcze do zniesienia dużo gorzej jest w środku kiedy po przejechaniu ok 8 km zaczyna świecić kontrolka oleju i włącza sie drażniący brzęczek...
Nie chce mieć samochodu na krótki dystans a jeżdżąc tak mogę załatwic silnik i już wogóle bedzie beret...
"mechanicy" nie sa w stanie powiedzieć co sie dzieje ani temu zaradzić...wymieniali jako przyczyne:
1)przepływomierz powietrza (poluźnili sprężynę)
2)sterownik wtrysków (podobno jest sprawny)
3)same wtryski (nie ciekną)
4)pierścienie i jeszcze kilka innych rzeczy
Niestety nic nie zdziałali a samochód jak cierpiał tak cierpi.
Przywiązałem sie do niego i nie mam zamiaru go złomowac albo sprzedawać...
Dlatego jeśli ktoś miał podobny problem albo wie jak temu zaradzić bardzo proszę o jakieś informacje na maila:
tomekglowacz@interia.pl
albo GG: 3161296
Będę bardzo wdzieczny za wszelką pomoc w tej sprawie.
Z góry dzięki.
Mam nietypowy problem ze swoim VW Golf II Rabbit 1.3 z roku 88' na wielopunktowym wtrysku.
Mianowicie od momentu wymiany termostatu w samochodzie do oleju zaczyna dostawać się benzyna (jest wyczuwalna i podnosi sie poziom oleju), silnik pracuje dziwnie nierowno (spadają mu obroty gdy sie zagrzeje) walcze z tym wymieniając olej choć wiem że to jest na krótką mete...Jednak to jest jeszcze do zniesienia dużo gorzej jest w środku kiedy po przejechaniu ok 8 km zaczyna świecić kontrolka oleju i włącza sie drażniący brzęczek...
Nie chce mieć samochodu na krótki dystans a jeżdżąc tak mogę załatwic silnik i już wogóle bedzie beret...
"mechanicy" nie sa w stanie powiedzieć co sie dzieje ani temu zaradzić...wymieniali jako przyczyne:
1)przepływomierz powietrza (poluźnili sprężynę)
2)sterownik wtrysków (podobno jest sprawny)
3)same wtryski (nie ciekną)
4)pierścienie i jeszcze kilka innych rzeczy
Niestety nic nie zdziałali a samochód jak cierpiał tak cierpi.
Przywiązałem sie do niego i nie mam zamiaru go złomowac albo sprzedawać...
Dlatego jeśli ktoś miał podobny problem albo wie jak temu zaradzić bardzo proszę o jakieś informacje na maila:
tomekglowacz@interia.pl
albo GG: 3161296
Będę bardzo wdzieczny za wszelką pomoc w tej sprawie.
Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony pt lip 13, 2007 13:58 przez Heyah, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Tomek :)
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Skąd wiesz? Zwykle w sprawnym silniku właśnie to jest powodem.Heyah pisze:3)same wtryski (nie ciekną)
A jeśli silnik wymaga remonty to właśnie tędy dochodzi- utrata szczelności pierścienie/tuleja.Heyah pisze:4)pierścienie i jeszcze kilka innych rzeczy
Może dopiero po wymianie termostatu zwróciłeś na to uwagę????Heyah pisze:Mianowicie od momentu wymiany termostatu w samochodzie do oleju zaczyna dostawać się benzyna
he miałem kiedys identyczną akcje w vw t2 powodem był nie sprawny gaznik który zalewał silnik i nie palił idealnie na wszystkie gary a nie spalone paliwo czesciowo przedostawało sie do oleju
wiec mysle ze powinienes sprawdzic wtryski (nawet samemu wymontuj po kolei kazdy wtrysk i jak zakrecisz silnikiem to bedziesz widział czy paliwo jest odpowiednio rozpylone )
druga rzecz to układ zapłonowy czy wszystko jest ok na uruchomionym silniku zdejmij kabel wysokiego napiecia pojedynczo z kazdej świecy wtedy zaobserwujesz czy za kazdym razem tak samo reaguje jezeli na któryms cylindze nie bedzie róznicy to znaczy ze jest z nim coś nie ok
wiec mysle ze powinienes sprawdzic wtryski (nawet samemu wymontuj po kolei kazdy wtrysk i jak zakrecisz silnikiem to bedziesz widział czy paliwo jest odpowiednio rozpylone )
druga rzecz to układ zapłonowy czy wszystko jest ok na uruchomionym silniku zdejmij kabel wysokiego napiecia pojedynczo z kazdej świecy wtedy zaobserwujesz czy za kazdym razem tak samo reaguje jezeli na któryms cylindze nie bedzie róznicy to znaczy ze jest z nim coś nie ok
z tego co mi wiadomo w tej listwie wtryskowej powinien być regulator ciśnienia, możliwe że jest on walnięty. zobacz jak wygląda sytuacja gdy przekręcisz kluczyk w pozycje zapłon wtedy pompa zaczyna pracować i powinna sie po około 3 sekundach wyłączyć (czyli de facto po zalaniu listwy z wtryskami). jeśli sie nie wyłacza to oznacza że cały czas paliwo gdzieś schodzi np. wtryskiwacze puszczają...
Hmm wtryski już sprawdzalem i po zalaniu listwy pompa paliwa przestaje pracować a wtryskiwacze trzymają palio bez zarzutu nic nie przepuszcza...zostaje tylko kwestia rozpylania...praktycznie to leci mgiełka z dyszy ale nie wiem czy jest to wystarczające czy nie :/
Co do pierścieni to myślę że to nie to bo wtedy spalany byłby olej a tak nie jest bo oleju nie ubywa ale przybywa...
Aparat zapłonowy wymieniałem bo miałem kłopot z czujnikiem Halla. A co do przewodów to już próbowałem hehe nieźle kopie ale na każdym jest ten sam efekt.
Przed wymianą termostatu wszystko było OK jeździłem autkiem 2 lata a od wymiany termostatu już pół roku są komplikacje.... NO nie było wtedy najlepiej bo maszyna nie dogrzewała sie i w zimie był beret ale nie było problemu z silnikiem ...
Co do pierścieni to myślę że to nie to bo wtedy spalany byłby olej a tak nie jest bo oleju nie ubywa ale przybywa...
Aparat zapłonowy wymieniałem bo miałem kłopot z czujnikiem Halla. A co do przewodów to już próbowałem hehe nieźle kopie ale na każdym jest ten sam efekt.
Przed wymianą termostatu wszystko było OK jeździłem autkiem 2 lata a od wymiany termostatu już pół roku są komplikacje.... NO nie było wtedy najlepiej bo maszyna nie dogrzewała sie i w zimie był beret ale nie było problemu z silnikiem ...
Pozdrawiam Tomek :)
rada dobra i przyczyna prawdopodobna. Jeździsz tak jak na ssaniu. Nie wiem czy w 1.3 jest tak samo, ale zazwyczaj jest to czujnik niebieski.gulba pisze:wymień czujnik temperatury wody,ten przy termostacie, koszt niewielki ale raczej on będzie winny niedalej jak tydzień temu robiłem golf z takimi samymi objawami, poprostu daje on do kompa info że jest bardzo niska temp. i leje paliwska jak oszalały.
[ Dodano: Sob Gru 30, 2006 21:33 ]
Jeśli masz m iernik, to możesz zmierzyć oporność. Na zimno ok 2-3kohm, na gorąco ok 300ohm
tam są dwa czujniki niebieski i czarny tylko nie wiem który jest od czego także możnaby sprawdzić oba. sugestie kolegów mogą mieć sens...ale że po wymianie termostatu odrazu coś padło to aż dziwny zbieg okoloczności...
[ Dodano: Sob Gru 30, 2006 23:56 ]
[ Dodano: Sob Gru 30, 2006 23:56 ]
jak leci mgiełka to wtryski są w porządku...Heyah pisze:praktycznie to leci mgiełka z dyszy ale nie wiem czy jest to wystarczające czy nie :/
Szczerze powiedziawszy to nie podejrzewałem czujnika temperatury o takie zamieszanie...
Ale to ma sens...bo wskaźnik temperatury też podnosi się jakoś dziwnie powoli...
Wiem że są 2 czujniki obok siebie, 1 jest od wskaźnika a 2 ładuje impulsy na sterownik.
Poprostu musze to sprawdzić i ewentualnie wymienić
wielkie dzieki za naświetlenie sytuacji wszystko okaże się po nowym roku
Ale to ma sens...bo wskaźnik temperatury też podnosi się jakoś dziwnie powoli...
Wiem że są 2 czujniki obok siebie, 1 jest od wskaźnika a 2 ładuje impulsy na sterownik.
Poprostu musze to sprawdzić i ewentualnie wymienić
wielkie dzieki za naświetlenie sytuacji wszystko okaże się po nowym roku
Pozdrawiam Tomek :)
Heyah pisze:Szczerze powiedziawszy to nie podejrzewałem czujnika temperatury o takie zamieszanie...
Ale to ma sens...bo wskaźnik temperatury też podnosi się jakoś dziwnie powoli...
Wiem że są 2 czujniki obok siebie, 1 jest od wskaźnika a 2 ładuje impulsy na sterownik.
Poprostu musze to sprawdzić i ewentualnie wymienić
wielkie dzieki za naświetlenie sytuacji wszystko okaże się po nowym roku
no i jak .wyjaśniło się coś... ja mam podobnie...lecz paliwo dostaje się do oleju prawdopodobnie poprzez regulator ciśnienia paliwa , który jest na listwie wtryskowej.....jeszcze nie wiem na 100% ale wszytko na to wskazuje... nie wiem tylko jak odkręcić ( wyjąć ) listwę z wtryskami i tym regulatorem....
było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach
[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach
[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]
miałem ten sam problem tyle że w gaźnikowcu. Myślałem że pierścienie, więc je wymieniłem bo były już zużyte. Paliwo przestało lecieć do oleju jednak praca silnika się nie poprawiła. Sprawdzałem też przewody WN i niby były dobre jednak nie do końca, bo jedną świeca była cały czas czarna jakby była już zużyta. Co się okazało jeden przewód WN był tak popsuty że nie za każdym razem dawał prąd na świece, o po jego wymianie jest teraz O.K
No dzisiaj wymieniłem czujnik i olej...wszystko okaże sie za jakiś czas...]
Ale przewody WN też musze sprawdzić bo możliwe że też daja po garach...
co do listwy z wtryskami to nie wiem co tam się dzieje...też trzeba sprawdzić...
kurcze myślałem że 19 latek bedzie bardziej samodzielny hehe a z nim jak z dzieckiem
Ale przewody WN też musze sprawdzić bo możliwe że też daja po garach...
co do listwy z wtryskami to nie wiem co tam się dzieje...też trzeba sprawdzić...
kurcze myślałem że 19 latek bedzie bardziej samodzielny hehe a z nim jak z dzieckiem
Pozdrawiam Tomek :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 198 gości