Bora 1,9TDI silnik ATD 74KW jak dłudo sie nagrzewa?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Bora 1,9TDI silnik ATD 74KW jak dłudo sie nagrzewa?

Post autor: indyczes » sob gru 30, 2006 10:36

Witam kolegów.
Wiem,że ten temat już był wałkowany,ale ja nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.Otóż wydaje mi się,że powoli się mi nagrzewa silnik.Przy temperaturach na plusie nie ma problemu,dośc szybko nagrzewa się i trzyma 90°.Wczoraj jechałem z domu po 2 dniowym postoju w garażu,na zewnątrz temp. 0°C i złapał 90°C dopiero po przejechaniu jakieś 12km.Dodam,że jechałem spokojnie,nie dało sie inaczej,prędkośc w granicach 80-100km/h.Nie wiem,czy jest to normalne,czy należy zająć się trmostatem,może się nie domyka.Furka nie jest stara,dopiero 3 lata, kupiłem go w lecie i nie mam porównania jak zachowuje się w zimie.Według mnie nagrzewa się za wolno,co dopiero będzie jak na zewnątrz temperatura spadnie do -10- -20°C.Proszę o poradę co robić.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Bora 1,9TDI silnik ATD 74KW jak dłudo sie nagrzewa?

Post autor: RobertP » sob gru 30, 2006 10:52

indyczes pisze:Nie wiem,czy jest to normalne,czy należy zająć się trmostatem,może się nie domyka.Furka nie jest stara,dopiero 3 lata, kupiłem go w lecie i nie mam porównania jak zachowuje się w zimie.Według mnie nagrzewa się za wolno,co dopiero będzie jak na zewnątrz temperatura spadnie do -10- -20°C.Proszę o poradę co robić.
możliwe że jest cały czas otwarty i idzie non stop duży obieg
albo zacina się i jest powiedzmy w połowie
wg czego sądzisz że nie nagrzewa się wg. wskaźnika na desce ?
może czujnik padł ....


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » sob gru 30, 2006 10:59

Temperature oceniam przy pomocy wskaznika na desce,ale raczej nie nagrzewa się,gdyż ogrzewanie lewo ciepło wydaje,tak więc temp.cieczy ponizej normy.Czujnik powinien byc dobry,jak złapie 90°C to stoi jak drut bez względu na to czy stoję w korku,czy smigam na trasie.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob gru 30, 2006 11:03

indyczes pisze:Temperature oceniam przy pomocy wskaznika na desce,ale raczej nie nagrzewa się,gdyż ogrzewanie lewo ciepło wydaje,tak więc temp.cieczy ponizej normy.Czujnik powinien byc dobry,jak złapie 90°C to stoi jak drut bez względu na to czy stoję w korku,czy smigam na trasie.
no to z tego wynika że masz otwarty obieg i termostat do wymiany
ale sprawdź jeszcze jedno jak jest zimny czy płynu chłodniczego
nie masz przypadkiem za mało, bo jak jest za mało to też temperatura
w kabinie tzn. ogrzewanie w kabinie też jest kiepskie ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » sob gru 30, 2006 11:24

Stan płynu w normie.Ciekaw jestem jak inne diesle szybko sie nagrzewają,wiem,że jest to pojęcie względne i zalezy od wielu czynników.Może ktos sie wypowie,kto jeździ takim samym motorem.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » sob gru 30, 2006 12:32

Termostat mozesz sprawdzic jak po paru km jazdy kiedy jeszcze temp na desce nie bedzie przy polowie to rurki na chlodnice powinny byc zimne. Jak beda cieple znaczy sie ze puszcza za szybko na duzy obieg.
Pozatym sprawdz czy masz w tym ATD dodatkowe podgrzewanie plynu chlodzacego. To trzy swiece zarowe wkrecone w kruciec przy glowicy od strony skrzyni bieg. Jak tego nie masz to przy spokojnej jezdze moze dlugo sie nagrzewac.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Sabre21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 17:46
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Sabre21 » wt sty 02, 2007 00:20

Witaj kolego nie martw sie i nie wymieniaj czasm termostatu.... ja tak zrobile i nic to nie dalo poprostu ten typ tak ma !! pozdro



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » wt sty 02, 2007 18:40

A ja dodam że AFN ma identycznie tak samo. Też myślałem że to termostat wymieniłem na WAHLERA i dalej jest to samo. Przy temperaturze zewnętrznej około 0 bez ogrzewania wnętrza samochodu temperaturę 90 łapie po około 10 km, a z ogrzewaniem wnętrza nawet po 15-17 km. Wąz górny wchodzący do chłodnicy wiadomo im bliżej głowicy tym cieplejszy ale przy samej chłodnicy jest zimny nawet gdy na wskaźniku mam około 80 stopni.
Tak że nie ma się co przejmować.
Dodam że ja wyjeżdżam od razu w trasę więc auto pracuje non stop na 5 biegu 90-100/h a każdy z niższych biegów jest po odpaleniu i do osiągnięcia temperatury 90 stopni użyty tylko raz dlatego te odległości są dosyć duże.
Ostatnio zmieniony wt sty 02, 2007 21:33 przez Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt sty 02, 2007 20:02

spoko jak jade po mieście - oczywiście dopóki olej nie złapie 70 st C nie przkraczam 0,5 Bara - to po 5-7 km jest 90 st. C

ale jadąc delkatnie w trasie np 90km na V biegu nagrzewa się po około 8-10 km...

dodam że na początku nie dmucham ciepłym ale gdybym włączył ogrzewanie na maxa, trochę wolniej się nagrzewa do 60 st C... ogólnie do 60-70 powoli ale jak już wskazówka drgnie to idzie powoli do 90 st C

mam AFN w zeszłym roku wymieniałem termstat na Wahlera i czujnik temp. wiec mam na pewno wszystko sprawne



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » wt sty 02, 2007 22:59

Sabre21 pisze:Witaj kolego nie martw sie i nie wymieniaj czasm termostatu.... ja tak zrobile i nic to nie dalo poprostu ten typ tak ma !! pozdro
Powoli zaczynam się przekonywac,że ten typ tak ma.Dzisiaj przy temp 4°C i bez włączonego nawiewu złapał 90°C po ok 5km.Myslę,że nie ma co rozdzierac szat i na darmo wywalac kasę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 67 gości