modul zaplonu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

modul zaplonu

Post autor: x27 » sob gru 30, 2006 01:55

jake napiecie sterowale jest podwane na modul zaplonu z jednosiki sterujacej

na foto sygnal we .pin 10
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: modul zaplonu

Post autor: RobertP » sob gru 30, 2006 10:02

x27 pisze:jake napiecie sterowale jest podwane na modul zaplonu z jednosiki sterujacej

na foto sygnal we .pin 10
z tego co widać na schemac to chodzi Ci o czujnik halla
przy nim musi być +12V
ogólnie Ci opiszę że czujnik czy moduł ma +12V,-12V, i przewód sterujący
możesz więc sobie zmierzyć czy czujnik po włączeniu stacyjki ma: masę i +12V na stykach

a wogóle czym podyktowane jest Twoje pytanie,
czy masz problem z tym modułem, co się dzieje ?


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: x27 » sob gru 30, 2006 13:34

do modlulu dochodzi. + ze stacyjki, masa , i to co nim steruje. nazwijmy to napieciem sterowalnym, i chodzi mi o to , jakie to napiecie jest. rzedu 12v czy cos mijszego.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob gru 30, 2006 21:00

x27 pisze:do modlulu dochodzi. + ze stacyjki, masa , i to co nim steruje. nazwijmy to napieciem sterowalnym, i chodzi mi o to , jakie to napiecie jest. rzedu 12v czy cos mijszego.
wiesz nigdy dokładniej nie zwróciłem uwagi poprostu jak jest napięcie
to uważałem że jest OK, ale dokładnych wartości Ci nie podam


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob gru 30, 2006 21:17

zasilanie przetwornika hallotronowego to przy włączonym zapłonie styki 8 i 17 sterownika powinno być nie mniej niż 9 V



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob gru 30, 2006 21:33

miś fazi pisze:zasilanie przetwornika hallotronowego to przy włączonym zapłonie styki 8 i 17 sterownika powinno być nie mniej niż 9 V
ekstra ! mi się przyda ta podpowiedź , ja sprawdzałem na lampke kontrolną
bez miernika stąd moja niewiedza jaka dokładnie wartość powinna być
jeszcze raz ode mnie THX za info ! :pub: :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob gru 30, 2006 21:40

To co nazywasz napięciem sterowalnym ma kształt fali na wykresie (napięcie i czas) i dochodzi do modułu zapłonu albo bezpośrednio z czujnika halla (monowtryski albo k-jetronik)), albo ze sterownika wtrysku (ke-jetronik). Piki na tej fali czyli max wartości napięcia sa różne oraz mają różny czas trwania w zależności od silnika. Od 3 do 12V.
Analizuje się takie falujące napięcia oscyloskopem, ostatecznie diodą wpieta między przewód sygnałowy i masę (w przypadku fali o napięciu do 12V oczywiście dioda 12 voltowa lub zwykła z opornikiem. Zdradź co kombinujesz :) ?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob gru 30, 2006 22:08

Paweł Marek pisze:To co nazywasz napięciem sterowalnym ma kształt fali na wykresie (napięcie i czas) i dochodzi do modułu zapłonu albo bezpośrednio z czujnika halla (monowtryski albo k-jetronik)), albo ze sterownika wtrysku (ke-jetronik). Piki na tej fali czyli max wartości napięcia sa różne oraz mają różny czas trwania w zależności od silnika. Od 3 do 12V.
Analizuje się takie falujące napięcia oscyloskopem, ostatecznie diodą wpieta między przewód sygnałowy i masę (w przypadku fali o napięciu do 12V oczywiście dioda 12 voltowa lub zwykła z opornikiem.
no no no fajnie że wyjaśniłeś dokładniej :-) :bigok:
ja dawniej gdy miałem Audice to sprawdzałem to tak
włączałem zapłon i wtedy na zacisku 15 (+) cewki zapłonowej jest napięcie
odpowiadające napięciu akumulatora czyli te 12V
przewód WN (wysokiego napiecia) łączący cewkę zapłonową z aparatem
zapłonowym odłączałem od niego i zwierałem z masą co ważne jak ktoś
to robi to należy używać dobrze izolowanych kleszczy a samego przewodu
nie należy trzymać w ręku ! :-)
mając kontrolkę świetlną 4-24 V podłączyć do zacisków cewki 15(+) oraz 1(-)
uruchamiałem rozrusznik na kilka sekund, lampka kontrolna powinna wtedy
migać jak tego nie robi to moduł z hallem oznaczał że jest walnięty,
samego halla też można było wymienić i koszty były duuuużo mniejsze niż całego modułu


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob gru 30, 2006 22:26

RobertP pisze:migać jak tego nie robi to moduł z hallem oznaczał że jest walnięty,
jasne, ale załóżmy że moduł jest osobno a cewka osobno jak w MK2, i że chcesz sprawdzić czy np walniety jest moduł czy hall, to wtedy ten sam teścik trzeba zrobić na hallu.

[ Dodano: Sob Gru 30, 2006 9:27 pm ]
acha, i ta kontrolka świetlna powinna być z diody, bo zwykła żaróweczka może z powodu zbyt dużego poboru prądu coś uwalić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob gru 30, 2006 23:00

Paweł Marek pisze:
RobertP pisze:migać jak tego nie robi to moduł z hallem oznaczał że jest walnięty,
jasne, ale załóżmy że moduł jest osobno a cewka osobno jak w MK2, i że chcesz sprawdzić czy np walniety jest moduł czy hall, to wtedy ten sam teścik trzeba zrobić na hallu.

[ Dodano: Sob Gru 30, 2006 9:27 pm ]
acha, i ta kontrolka świetlna powinna być z diody, bo zwykła żaróweczka może z powodu zbyt dużego poboru prądu coś uwalić.
oczywiście faktycznie tak jest ! :bigok: super temat sprawdzenia chyba wyczerpany :bigok: :pub:
ale nadal nie wiemy co autor robi i co jest powodem jego zapytania ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 423 gości