czy to uszczelka pod glowica ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
paww18
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 682
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:37
Lokalizacja: Dolny Slask

czy to uszczelka pod glowica ??

Post autor: paww18 » pt gru 29, 2006 14:11

Witam kolegow. Wiem ze temat jest walkowany dosc czesto, ale kazdy temat jets inny, inne silniki, przebiegi itp.

Moj goferek 1.8, od 60tys km jezdzi na gazie.. Ostatnio zaniepokoilo mnie to, ze delikatnie ubylo im plynu chlodniczego w zbiorniczku wyrownawczym (lekko pod minimum jest), chyba zmienil kolor na ciemniejszy(w srodku zbiorniczka tak rdzawo to wyglada). Na wlaczonym silniku (bieg jalowy) po odkreceniu korka zbiornika wyrownawczego widac leciutkie pecherzyki powietrza (nie bulgocze, ale widac ze babelki sobie leciutko ida - zaznaczam bardzo delikatnie to wyglada). Pod korkiem gdzie sie dolewa olej dzis zobaczylem lekki nalot koloru majonezowego. Boje sie ze to uszczelke pod glowica zaczyna szlak trafiac :/

Czy mozna z tym jezdzic (delikatnie) czy niestety ale musze auto zostawic w garazu :( bo narazie nie mam kasy na naprawe.
Ewentualnie ile +- ceni sie wymiana uszczelki pod glowica ze wszystkim (czesci + robocizna), ewentualnie jakies inne wymianki typu uszczelniacze zaworowe (jak silnik bedzie juz musial byc rozebrany to od razu cos moze by sie wymienilo za jednym zamachem)

dziekuje za odpowiedzi, punkty czekaja, szczesliwego Nowego Roku zycze ;)



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » pt gru 29, 2006 14:25

"Majonez" pod korkiem moze byc spowodowany niedogrzanym sinikiem i to jest normlane...looknij czy jak wyciagniesz bagnet czy nie masz plynu....czy stan oleju jest taki sam czy sie podnosi....czy autko kopci??


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt gru 29, 2006 14:33

wygląda to faktycznie na uszczelke pod głowicą w przypadku zdejmowania głowicy musisz mieć uszczelke głowicy rzecz jasna ale pasuje jeszcze wymienić uszczelniacze zaworów , uszczelke wałka rozrządu (zimmering ) uszczelke klawiatury i tak samo fajnie by było podocierać zawory na paście o ile nie są za bardzo podpalone i jeszcze wazna rzecz zaleca sie nowe sruby głowicy



sp1808
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 16:54
Lokalizacja: kalisz

Post autor: sp1808 » pt gru 29, 2006 16:22

moim zdaniem jeżeli olej jest czysty a rano odpala i nie przebiera oraz nie masz twardych jak kamień węży to jest ok. a ile ci tego płynu ubyło i w jakim czasie bo może gdzies masz wyciek? możesz jeszcze sprawdzić świece odkręcając je gdy silnik postoi pare godzin gdy sa suche to jet ok.



Przemo86
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: czw lis 10, 2005 00:02
Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
Kontakt:

Post autor: Przemo86 » pt gru 29, 2006 18:58

toeretycznie na sucho koszta to : uszczelka okolo 100 zł robota załóżmy około 100 zł ewentualne planowanie głowicy około 100 zł olej z filtrem kolejna 100 zł płyn chłodzący około 50 zł

i ...
miś fazi pisze:pasuje jeszcze wymienić uszczelniacze zaworów , uszczelke wałka rozrządu (zimmering ) uszczelke klawiatury i tak samo fajnie by było podocierać zawory na paście o ile nie są za bardzo podpalone i jeszcze wazna rzecz zaleca sie nowe sruby głowicy
paww18 pisze:Czy mozna z tym jezdzic (delikatnie) czy niestety ale musze auto zostawic w garazu
jeżeli będziesz miał pewność, że masz padniętą uszczelkę to nie zalecam Ci dalszej jazdy tym autem :bigok:

sprawdż węże czy są miękkie i ciepłe, także ten dolny, czy Ci dalej nie ubywa płynu, poziom oleju jest taki sam, czy kolor oleju się nie zmienił na inny, taki kawowy, czy pod korkiem wlewu oleju dalej masz ten nagar, czy Ci kopci na niebiesko i tym podobne rzeczy :bigok:


-Można się dobrze bawić na imprezie bez alkoholu, prawda ?
-Nie wiem, nie byłem...

Moje MK2

Awatar użytkownika
paww18
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 682
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: paww18 » pt gru 29, 2006 23:56

poziom oleju wlasnie sprawdze, plynu chlodniczego nie ubywa mi jak narazie (ubylo jak przepedzilem dosc solidnie golfa po autostradzie jakis miesiac temu 130-160km/h- z wroclawia do karkowa ;) ). To ze "majonez" pod korkiem wlewu oleju moze byc z niedogrzania to wiem, ale to takze chyba objaw tej uszczelki czasami bywa :/ Weze mam miekkie i cieple, silnik jak sie nagrzeje to trzyma 90 stopni caly czas, nie mam problemow z mocą, niby ogolnie chodiz okej (pali dorbze, nie krztusi sie itp..) po nowym roku i wyplacie chyba podjade do jakiegos fachmana, niech go obejzy bo nie chce zeby mi chlodnice albo pol silnika (mojego dziwnego meksykanskiego silnika ADD :helm: ) rozwalilo przez moje niedopatrzenie

ps. swiece wczoraj wykrecalem i sa wszystkie OK



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » sob gru 30, 2006 00:07

paww18 pisze:po odkreceniu korka zbiornika wyrownawczego widac leciutkie pecherzyki powietrza (nie bulgocze, ale widac ze babelki sobie leciutko ida - zaznaczam bardzo delikatnie to wyglada
to jest objaw zużytej uszczelki
co do skutków :
- silnik w końcu straci moc
- jak będzie więcej płynu chłodniczego w oleju niż samego oleju to zatrzesz silnik ( a to już koszt konktet )
jeśli niemasz zadużo kasy to :
wymień uszczelkę i splanuj głowicę, zawory mozesz dotrzeć sam jesli masz jako takie pojecie o mechanice ( napewno odczujesz róznicę w mocy silnika)


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

sp1808
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 16:54
Lokalizacja: kalisz

Post autor: sp1808 » sob gru 30, 2006 18:55

słuchaj mam pytanko ,węże jakie masz bardzo miękkie czy na pół twarde?bo to ważne przy 90 stopniach ,bo jak są miękkie to wymień korek od zbiorniczka moze ci wyplówać przez korek bo nie trzyma ciśnienia.podczas długiej podróży może puszczać płynu,miałem tak u mnie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 330 gości