Mam problem ze wspomaganiem w Golfie 3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pwit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lip 05, 2005 17:12

Post autor: pwit » czw gru 28, 2006 00:11

nowa pompa kosztuje 300zl :(



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw gru 28, 2006 00:28

Novik, wspomaganie to nie tylko pompa, mogą być padnięte równeż zawory płynu na wylocie z pompy oraz zawór przesuwny. Może być że pompy w ogóle nie słychać ale w 2 przypadkach- albo jest w idealnym stanie, albo jest sama obudowa z kolem pasowym i uszczelniaczami :grin:
pwit pisze:nowa pompa kosztuje 300zl :(
Za używki wołają 150-200, więc jest to rozsądna cena jak za nowy element.
Pozdrawiam.



pwit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lip 05, 2005 17:12

Post autor: pwit » czw gru 28, 2006 13:22

nom zalezy dla kogo jest rozsadna....ja kupilem na Slomczynie uzywke za 150zl i juz nie wiem jak mam ja uruchomic...:(

[ Dodano: Pon Sty 01, 2007 04:19 ]
pytanko co do pompy wspomagania ...czy istnieje mozliwosc naprawienia pompy?



Awatar użytkownika
Novik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: śr lis 15, 2006 14:14
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Novik » czw sty 04, 2007 15:18

a czy może mi ktoś powiedzieć jaki powinien być płyn do wspomagania (kolor, nazwa) w golfie oraz jaka powinna byc pompa (jej parametry itp.) ?

[ Dodano: 04 Sty 2007 15:18 ]
Nowa pompa kosztuje 290 PLN :)



pwit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lip 05, 2005 17:12

Post autor: pwit » ndz sty 07, 2007 11:33

Novik pisze:a czy może mi ktoś powiedzieć jaki powinien być płyn do wspomagania (kolor, nazwa) w golfie oraz jaka powinna byc pompa (jej parametry itp.) ?

[ Dodano: 04 Sty 2007 15:18 ]
Nowa pompa kosztuje 290 PLN :)
Ja wymienialem pompe i wlalem plyn Glicoshell (chyba tak sie to pisze)do przekladni kierowniczych(do Vento 1.8 wchodzi go okolo 0,8.....0,9 litra) jest on koloru czerwonego,a pompa zalezy o jakiego golfa Ci chodzi!



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » ndz sty 07, 2007 13:38

może warto rozebrać tę pompę-jeśli ta używka była zdjęta z silnika który długo stał mogły się łopatki zastać w bębnie-często wystarczy wyjęcie łopatek, przemycie w benzynce i włożenie do bębna obrócone o 180 stopni łopatki. olej jest o tyle ważny,że jeśli będzie zbyt lepki sklei on łopatki w bębnie i nie będą one chciały się wysunąć pod wpływem siły odśrodkowej bo są bardzo lekkie. czasem trzeba przeszlifować na lustro bebechy-pokrywy w środku bo mogą mieć ryski w których olej się przeciśnie. może też być podparty zawór bezpieczeństwa-przelewowy który jest pod króćcem wylotu pompy-wystarczy wykręcić króciec,wyjąć sprężynkę,zaworek, przemyć w benzynce, czasem zaworek trzeba przetrzeć papierem zerówką bo może ma zadzior i się przywiesza. mówiąc krótko czasem zamiast kupować pompę lepiej ją zregenerować i wiedzieć co się ma


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

maniekxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn sty 09, 2006 19:15
Lokalizacja: Wólka Kosowska
Kontakt:

Post autor: maniekxx » ndz sty 07, 2007 18:31

ja mam troche inny problem jak czytałem to macie pijęcia o tych pompach to może i mi pomożecie u mnie przy skręceniu do oporu pompa wyje (piszczy) czasami przy szybkim kręceniu tak jakby przerywała ( kierownica chodzi lekko ciężko itd) a innym razem jest wszystko ok płynu nie ubywa czyli wycieków nie ma i co wy nato może jakieś podpowiedzi może pompa jest na wykończeniu :kac:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 07, 2007 19:49

maniekxx pisze:ja mam troche inny problem jak czytałem to macie pijęcia o tych pompach to może i mi pomożecie u mnie przy skręceniu do oporu pompa wyje (piszczy) czasami przy szybkim kręceniu tak jakby przerywała ( kierownica chodzi lekko ciężko itd) a innym razem jest wszystko ok płynu nie ubywa czyli wycieków nie ma i co wy nato może jakieś podpowiedzi może pompa jest na wykończeniu
masz szansę że to tylko łożysko w pompie. Zdejm pasek, zobacz ręką czy lekko chodzi nie chroboce i niema luzów. Łożysko to grosze, robota zależy. Można samemu, ale parę narzędzi jest potrzebnych. W zakładzie regenerującym ok 100zł


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pwit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lip 05, 2005 17:12

Post autor: pwit » pn sty 08, 2007 00:31

Dzieki serdeczne t-tas za wyczerpujaca odpowiedz i oczywiscie wykorzystam Twoje rady:)



shizofremia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr cze 24, 2009 20:38
Lokalizacja: Slask

Post autor: shizofremia » śr cze 24, 2009 20:51

witam wszystkich :)
mam pytanie w sprawie wlasnie wspomagania, chodzi o to, ze przy jezdzie w trasie normalnie wszystko dziala, tylko czym wolniej sie jedzie tym slabiej dziala wspomagane a przy kreceniu np na parkingu czy placu to trza sie nasilic ze sie spocic idzie. czekam na odpowiedzi co to moze byc i czy mozna to samemu zrobic i jaki koszt mniej wiecej by byl tego. a i czy w ogole jest to do zrobienia? :)
Ostatnio zmieniony śr cze 24, 2009 20:52 przez shizofremia, łącznie zmieniany 1 raz.



cinek230189
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt kwie 27, 2010 22:03
Lokalizacja: Nysa

Post autor: cinek230189 » wt kwie 27, 2010 22:46

U mnie są te same objawy.

Golf III 1.9 GTD :chytry:

ok. 3 miesiące temu miałem wymieniane paski ( pasek alternatora i pasek do wspomagania) wszystko było ok. Od jakiegoś tyg zaczęły się problemy. Sprawdziłem stan płynu do wspomagania (pomiędzy min a max) kolor nijaki (tzn ze jest bardzo zużyty, jak bardzo nie wiem bo tego golfa mam od 5 miesięcy i nie wiem kiedy był wymieniany płyn) zalecany to g002000 kolor zielony koszt ok 20zl (przynajmniej u mnie) (stary płyn można wyciągnąć za pomocą strzykawki).
Oryginalny pasek do wspomagania według mojej wiedzy to 11.5mm x 730mm. ( http://www.radar.pl/PASEK-KLINOWY-115X730-MM-41802145/ ) Mój 3 miesięczny pasek jest w stanie idealnym, naciągnięty na regulacji na max. Niestety koło przy pompie wspomagania ma kształt V i przez 13lat straciło swoje pierwotne wymiary tzn że trzeba kupić koło do pompy ( aktualnie poszukuje go w necie i lipa). Dzisiaj starałem sie założyć 11.5mm x 685mm (oryginalny 11.5x730) i niestety muszę go jutro oddać i sprawdzić czy pasek 11.9mm x 710 nie będzie w moim przypadku zbyt długi. Ewentualnie mogę założyć 10.0mm x 700mm albo kupić nową pompę wspomagania i założyć oryginalne części :crazy:

28.04.2010
Opcja z paskiem 11.9x710 okazała się skuteczna. Teraz wspomaganie elegancko chodzi, nie piszczy nie zrywa kierownicy czyli wszystko ok. :D
Ostatnio zmieniony śr maja 05, 2010 21:14 przez cinek230189, łącznie zmieniany 1 raz.


cinek230189

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 361 gości