Alarm od oleju i sygnał dzwiękowy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
witam
a u mnie wystapil nastepujacy przypadek: jak mialem licznik oryginalny z mkIII nic nigdy nie piszczalo i nie mrugalo,jak zmienilem na licznik z mkIV to po ok np 30Km czasami pipa,przepawznie jest to na zakretach.mysle wiec ze tu jest winny licznik;oleju mi nie bierze ani grama,wymienialem olej jakies 3 miesiace temu.tylko ze kupilem dupiaty filtr chyba filtron :/ sprobuje wymoienic filtr oleju moze przestanie :]
a u mnie wystapil nastepujacy przypadek: jak mialem licznik oryginalny z mkIII nic nigdy nie piszczalo i nie mrugalo,jak zmienilem na licznik z mkIV to po ok np 30Km czasami pipa,przepawznie jest to na zakretach.mysle wiec ze tu jest winny licznik;oleju mi nie bierze ani grama,wymienialem olej jakies 3 miesiace temu.tylko ze kupilem dupiaty filtr chyba filtron :/ sprobuje wymoienic filtr oleju moze przestanie :]
Pinhead pisze:I co w tym dziwnego że jak odłączysz lub zmasujesz czujnik to przestaje wyć ? Czego to dowodzi
nie rozumiesz ze jest to sposob na sprawdzenie czujnika. Mam dwa czujniki. Jeden w glowicy drugi na filtrze oleju, jezeli po zmasowaniu tego z glowicy nie przestaje wyc, a po zmasowaniu tego na filtrze przestaje wyc, to ide do sklepu kupuje nowy czujnik. Koszt to 11 zl. po wyminie niec nie pika i nie swieci. Jezeli dalej pika to w takim razie wymiana oleju i tak dalej..... mysle ze 11 zl to mniej niz za wymiane oleju i filtra i sprawdzanie cisnienia. Jak kto woli
Jeśli masz dźwięk i miganie lampki oleju to zawsze sygnał daje czujnik wysokiego ciśnienia więc nie ma sensu nawet tak sprawdzać. To że winne mogą być czujniki też pisałem ale dziwne jest Twoje podejście wręcz twierdzące że lampka ciśnienia oleju na pewno miga z każdego powodu tylko nie z tego do którego owa lampka służy.
=-Pinhead-=
Chłopie wypisujesz takie bzdury
a potem udajesz że ktoś się Ciebie czepia. Skąd wiesz ze czujnik jest do wymiany ? A może działa dobrze a silnik nie ma ciśnienia oleju ? Od razu zakładasz za pewnik wszystko tylko nie to co owa kontrolka wskazuje.Odlacz od niego kabelek i dotknij go do bloku slinika, jak przestanie swiecic i piszczec to masz czujnik do wymiany.
=-Pinhead-=
witam, mialem podobny problem, jak olej rozgrzal sie ponad 104* to zaczelo pikac.
Wymienilem czujniki i nic,
Kupilem jeszcze ceramizer - ot tak by zapobiec suchym startom i ochronic silnik- o ile to prawda.
I o dziwo - pomoglo.
Teraz jak olej rozgrzeje sie ponad 116*C to przez chwile zaczyna piczec i przestaje.
Wiec, jesli chcesz przesunac mozliwą wymiane pompy oleju - w najgorszym przypadku, to zalej ceramizerem ja zaplacilem 50zl za to.
Pozdrawiam
Wymienilem czujniki i nic,
Kupilem jeszcze ceramizer - ot tak by zapobiec suchym startom i ochronic silnik- o ile to prawda.
I o dziwo - pomoglo.
Teraz jak olej rozgrzeje sie ponad 116*C to przez chwile zaczyna piczec i przestaje.
Wiec, jesli chcesz przesunac mozliwą wymiane pompy oleju - w najgorszym przypadku, to zalej ceramizerem ja zaplacilem 50zl za to.
Pozdrawiam
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
a może zakończyć temat?? piszecie tak jakby kontrolka miała sygnalizować uszkodzony czujnik...wiadomo że czujnik może się uszkodzić ale w końcu ta kontrolka ma trochę inne zastosowanie...może jak się zapala żebrak to nie warto od razu jechać na stację benzynową i wydawać siano na wachę tylko dorwać się do czujnika w baku i sprawdzić czy czasami nie jest walnięty...
WESOŁYCH ŚWIĄT ŻYCZĘ WSZYSTKIM FORUMOWICZOM
WESOŁYCH ŚWIĄT ŻYCZĘ WSZYSTKIM FORUMOWICZOM
- waldek1981
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: pn mar 13, 2006 18:48
- Lokalizacja: Lubin
- Kontakt:
miałem identczny problem i powymienialem pompe oleju i czujniki i dalej to sie dzialo i wtedy dowiedzialem sie ze nalezy wymenic filtr oleju1JESLI MASZ FILTRONA TO TAK SIE BEDZIE DZIIALO BO ON MA ZA DUZĄ PRZEPUSTOWOSĆ JAK SIE ROZGRZEJE I TRACI CISNIENIE! aj twoim miejscu bym zaczął od sprawdzenia filtra jaiej firmy mamsz! polecam Mana lub knechta! jesli filtrona to wywal go i załuz mana ! pozniej sprawdz cisnienie oleju na rozgrzanym silniku !jesli jest niskie to pompa ci siadla ale stawiałbym na winne filtra oleju!MOze przydala by sie tez wymiana oleju??!?!? Na licznik bym niestawial bo tez u siebie kombinowaęłm z innym i bylo to samo!potem sprawdz czujniki !moze ktorys jest walnięty!!ale mysle ze to wina oleju starego i filtra oleju!!!!!!!!!!!! DAJ ZNAC CZY POMOGLO!!!PODEJRZEWAM ZE POMOZE!!!!!!!!!!
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Pinhead,
w ogóle po co nam jakiekolwiek kontrolki i czujniki...
w ogóle po co nam jakiekolwiek kontrolki i czujniki...
to jakaś reguła? ja jeżdzę na filtronach i wszystko jest ok...waldek1981 pisze:MASZ FILTRONA TO TAK SIE BEDZIE DZIIALO BO ON MA ZA DUZĄ PRZEPUSTOWOSĆ JAK SIE ROZGRZEJE I TRACI CISNIENIE
nie tylko filtr i pompa są odpowiedzialne za ciśnienie oleju...waldek1981 pisze:sprawdz cisnienie oleju na rozgrzanym silniku !jesli jest niskie to pompa ci siadla
przeczytaj dokładnie pierwszy post...waldek1981 pisze:MOze przydala by sie tez wymiana oleju??!?!?
jak tylko zrobi się cieplej to wykręcam z auta wszystkie czujniki bo przeraża mnie to co tutaj się pisze...waldek1981 pisze:potem sprawdz czujniki !moze ktorys jest walnięty!!
- waldek1981
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: pn mar 13, 2006 18:48
- Lokalizacja: Lubin
- Kontakt:
-
- Ma gadane
- Posty: 227
- Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:59
- Lokalizacja: Poznań
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 339 gości