Powtórne podgrzewanie świec w dieslu.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Powtórne podgrzewanie świec w dieslu.
Czy ma sens powtórne grzanie świec w dieslu??? Tznz włączyć stacyjke, podgrzać i wyłaczyć potem znowu podgrzać i zapalić silnik.
Pozdrawiam
Unicron
GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl
Unicron
GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
ale w TDi chyba sie trzeba podgrzewac swiec
koles kiedys mial forda Transita co prawda ale mial on 2.5 zwykly diesel ale bezposredni wtrysk i wogole go nie grzal odrazu go zapalal i to bez problemu
co zle zapala ci TDi??
ze chcesz na 2x grzac i zapalac
lepiej odczekaj ze 20s miedzy 1 grzaniem a 2
swiece pobieraja duzo pradu i zakazdym razem jak je podgrzewasz robia sie szybko czerwone mozesz czasami przegrzac i bedzie po swiecy
ale to sie dotyczy Td
dokladnie w TDi to niewiem jak jest
koles kiedys mial forda Transita co prawda ale mial on 2.5 zwykly diesel ale bezposredni wtrysk i wogole go nie grzal odrazu go zapalal i to bez problemu
co zle zapala ci TDi??
ze chcesz na 2x grzac i zapalac
lepiej odczekaj ze 20s miedzy 1 grzaniem a 2
swiece pobieraja duzo pradu i zakazdym razem jak je podgrzewasz robia sie szybko czerwone mozesz czasami przegrzac i bedzie po swiecy
ale to sie dotyczy Td
dokladnie w TDi to niewiem jak jest
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Re: Powtórne podgrzewanie świec w dieslu.
Sensu nie ma bo jesli sie nagrzeja raz to juz sa nagrzane no chyba ze po pierwszym nagrzaniu jak wylaczysz stacyjke to ponownie swieci sie kontrolka swiec co oznacza ze wciaz sa nie nagrzane - ale watpie aby tak bylo. W pozostalych przypadkach szkoda swiec..Unicron pisze:Czy ma sens powtórne grzanie świec w dieslu??? Tznz włączyć stacyjke, podgrzać i wyłaczyć potem znowu podgrzać i zapalić silnik.
Pozdro
Gitner
-
- Mały gagatek
- Posty: 125
- Rejestracja: ndz sty 16, 2005 18:55
- Lokalizacja: konin
- Auto: Golf 7 Variant
- Kontakt:
Jak podgrzewasz, zgasna, wylaczysz kluczyk i znowu wlaczysz to swiece grzeja drugi raz bez wzgledu na to, czy sa cieple, czy nie. Jasne, ze powtorne grzanie po krotkim czasie moze je uszkodzic, ale jak nie chce zapalic to nie ma innej rady.
Mialem okazje jezdzic jakis czas TDI i rzeczywiscie nawet przy -5 nie trzeba grzac. Jest to cecha silnikow bez wstepnej komory spalania (tzw. wtrysk bezposredni).
Mialem okazje jezdzic jakis czas TDI i rzeczywiscie nawet przy -5 nie trzeba grzac. Jest to cecha silnikow bez wstepnej komory spalania (tzw. wtrysk bezposredni).
kiedys wlasnie na tym forum ktos powiedzial ze mozna grzac na dwa razy no i tak tez robilem bo myslalem ze mowi to ktos kto chociaz troche pojecia na ten temat... a teraz wymienilem swiece bo... mi sie dwie przepalily :/ swiece sa po to zeby nimi raz zagrzac i odpalic, w ksiazce obslugi nigdzie nie jest napisane ze zaleca sie grzac dwa razy czy to duzy mroz czy lato i 30 st w cieniu. na upartego mozna przy bardzo duzym mrozie zagrzac dwa razy ale wlasniue, trzeba odczekac 20sek! Jak kiepsko pali po pierwszym grzaniu to zasada prosta! Trzeba SWIECE WYMIENIC A NIE GRZAC DWA RAZY !!! Pozdrawiam i pamietajcie, diesel to bardzo delikatny sprzet, jest trwaly, ekonomiczny ale wymaga troskliwej opieki i dokladnego serwisu!
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: sob wrz 18, 2004 11:37
- Lokalizacja: TCZEW
- Kontakt:
A ja Wam powiem tak. Grzalem swiece 2 razy no i bammmmm spalila sie 2 i 3 swieca bylo to odczuwalne przy zapalaniu palil za 5-6 razem a jak zapalil to kupa czarnego dymu za mna. Wymienilem wszystkie 4 swieczki na Bosha Duraterm (180 PLN-4 sztuki). Teraz swiece grzeje raz i bede tak robil a auto odpala bez problemu. Unikorn Swiece sprawdzasz tak : odkrecasz ta blaszke co laczy wszystkie 4 swiece i ja sciagasz biezesz jakis kabelek jednym koncem przykladasz do + akumulatora a drugim koncem do swiecy jak bedzie iskrzylo to swieca jest ok a jak nie bedzie iskrzyc swieca do dupy. Mozesz jezdzic jesli masz przepalona jakas swiece one sa jedynie potrzebne w dieslach do odpalenia auta. Tylko jesli sa jakies przepalone to szkoda akumulatora bo szybko moze pasc no i silniczek tak nie milosiernie probuje odpalic a nie moze, wiec lepiej wymien.
W TDI nie ma senesu. W tych silnikach świece mają 2 stany grzania - Pierwszy to podgrzewanie na pełnej mocy (zależne w czasie od temp.) Drugi to tzw afterglow - juz w czasie pracy silnika przez chyba 30 sek i poniżej 2000obr. Podwójne podgrzewanie może spalić świeczki. Problemy moga być gdy któraś z nich jest spalona, w innym przypadku problem z odpalaniem jest gdzieindziej. Hint - kąt wtrysku.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 362 gości