USZCZELNIACZ WAłU / USZCZELKA POD MISą OLEJOWą
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- B_O_N_K
- Gadatliwa bestia
- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- Kontakt:
USZCZELNIACZ WAłU / USZCZELKA POD MISą OLEJOWą
Witam.
Czy cieknący uszczelniacz wału może objawami łudząco przypominać uszkodzoną uszczelkę pod misą olejową?
Chodzi o to że jakiś czas temu wymieniłem uszczelkę pod misą olejową ponieważ cały dół silnika był uwalany olejem. Niestety okazało się że cieknie dalej. Pomyślałem że może coś spie... znaczy popsułem i wymieniłem uszczelkę drugi raz ale tym razem u mechannka. Przy okazji wymieniłem też korek spustowy i uszczelkę pod nim. Praktycznie nic to nie pomogło i dalej cieknie. Zastanawiam się czy mechannik także dał ciała z wymianą uszczelki czy może nie tu tkwi przyczyna...
Jedyne co przychodzi mi do głowy to ten uszczelniacz wału - może to z niego cieknie a ja niepotrzebnie dwa razy wymieniłem uszczelkę pod misą.
Tak więc jakie są objawy uszkodzonego uszczelniacza?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
PozdróVWka
Czy cieknący uszczelniacz wału może objawami łudząco przypominać uszkodzoną uszczelkę pod misą olejową?
Chodzi o to że jakiś czas temu wymieniłem uszczelkę pod misą olejową ponieważ cały dół silnika był uwalany olejem. Niestety okazało się że cieknie dalej. Pomyślałem że może coś spie... znaczy popsułem i wymieniłem uszczelkę drugi raz ale tym razem u mechannka. Przy okazji wymieniłem też korek spustowy i uszczelkę pod nim. Praktycznie nic to nie pomogło i dalej cieknie. Zastanawiam się czy mechannik także dał ciała z wymianą uszczelki czy może nie tu tkwi przyczyna...
Jedyne co przychodzi mi do głowy to ten uszczelniacz wału - może to z niego cieknie a ja niepotrzebnie dwa razy wymieniłem uszczelkę pod misą.
Tak więc jakie są objawy uszkodzonego uszczelniacza?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
PozdróVWka
[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
każdy padnięty uszczelniacz od strony rozrządu (wał, wałek pośredni, rozrządu, uszczelka pod pokrywą wału) spowoduje lanie się uleju w dół na miskę. Trzeba ściągnąć osłonę rozrządu i powinno być widać
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
B_O_N_K, tak jak bedzie padniety uszczelniacz to olej becie sciekal po misce olejowej, mialem tak w passacie, ale nawet po sciagnieciu obudowy rozrzadu nie bylo widac ze jest uszczelniacz padniety!! wymienilem wszystkie uszczelniacze od strony rozrzadu i dalej lecialo... wiec wymienilem uszczelke pod przystawka ktora jest od strony rozrzadu i jest w niej uszczelniacz walu korbowego! takze jak bedziesz wymienial uszczelniacze to tez wymien uszczelke tej przystawki. Bo moze z pod niej leciec a nie bedzie tego widac, tak bylo u mnie
Wesolych Swia
Wesolych Swia
witam! nie orientuję się jak to dokładnie wuglada w gti, ale w moim golfie miałem kiedyś fałszywy alarm-plama na misce plejowejwylewajaca sie spod obudowy paska rozrządu-myśle sobie pewnie uszczelniacz wałka, a po dokładnym obejrzeniu i omacaniu okazało sie że cieknie z czujnika ciśnienia oleju-po bloku,obok paska i zacieka na misę
- B_O_N_K
- Gadatliwa bestia
- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- Kontakt:
Sorki że nie napisałem dokładnie - chodzi mi o uszczelniacz ten od strony skrzyni a nie od paska rozrządu.
Od strony rozrządu jest wszystko ok.
Od strony rozrządu jest wszystko ok.
[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
- B_O_N_K
- Gadatliwa bestia
- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- Kontakt:
Sprzęgło mi się nie ślizga na pewno a co do tej blaszki to od strony misy jest cała uwalana w oleju... jak cała misa i wszystko przy niej.sGARY pisze:B_O_N_K, ten od strony skrzyni to jak by ciekl to by sie najprawdopodobniej sprzeglo slizgalo.... i to bedzie widac bo bedzie cieklo po tej blasze co jest miedzy silnikiem a skrzynia
Ktoś wie w 100% czy jak jest posadzony uszczelniacz wału od strony sprzęgła to czy sprzęgło na pewno będzie się ślizgać?
[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie koniecznie musi,olej leci po kole zamachowym od strony silnika i siłą odśrodkową rozbryzgiwany jest na zewnątrz, a potem cieknie dołem, oczywiście coś tam pewnie skapnie na sprzęgło z obudowy ale nie zaraz musi być ślizg. Miałem tak w starej jetce. Wyciek był taki że plamy zostawały po autem, a sprzęgło się nie ślizgało.B_O_N_K pisze:Ktoś wie w 100% czy jak jest posadzony uszczelniacz wału od strony sprzęgła to czy sprzęgło na pewno będzie się ślizgać?
[ Dodano: Sob Gru 23, 2006 4:49 pm ]
Niestety żeby naprawić to trzeba oddzielić silnik od skrzynki. Kupa roboty. W związku z tym warto dokładnie sprawdzić czy przy okazji nie wymienić czegoś więcej, jak tarcza sprzęgła np.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- B_O_N_K
- Gadatliwa bestia
- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- Kontakt:
Hmmm... czyli u mnie równie dobrze może ciec spod misy olejowej jak też z uszczelniacza...
[ Dodano: Sob Gru 23, 2006 4:51 pm ]
[ Dodano: Sob Gru 23, 2006 4:51 pm ]
No to jednym słowem LIPA...Paweł Marek pisze:Niestety żeby naprawić to trzeba oddzielić silnik od skrzynki. Kupa roboty. W związku z tym warto dokładnie sprawdzić czy przy okazji nie wymienić czegoś więcej, jak tarcza sprzęgła np.
[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
Mam to samo niestety uszczelniacz od strony skrzyni:/ Sprawdz czy zostaawie mniej wiecej jednakowe plamki po soba jak postawisz:) No i sprawdz czy na skrzyni na dole kolo tej blaszki co sie laczy z silniiem skrzynia jest takie okragle cos co wystaje jakby w dol i czy tam nie zbiera si ewlasnie olej u mnie wlasnie tak to wygkada:)A i sprzeglo sie nie slizga podjedz domechanika powinien to zdiagonozowac bynajmniej u mnie zdiagnozowal a nawet dwoch:) Niestety jak to robisz to musisz sie liczyc z kosztami 250zl sciagniecei skrzyni 0zl uszczelniacz ten no i moze tarcza sprzgla?nie wiadomo dlatego lepiej ok 500zl przygotowac:/ wiem bo wlasnie zbeiram i nie ciezszy mnie wcale ten wydatek:(
-
- Mały gagatek
- Posty: 109
- Rejestracja: wt lis 21, 2006 17:35
- Lokalizacja: elblag
- Kontakt:
Witam i z przykrością stwierdzam ze mam to samo. Zauważyłem to przy wymianie oleju, leci mi od strony rozrządu.Jak zapytałem mechanika to powiedział że często zapiekają się śruby na kole i trzeba ciąć i nowe zakłądać,dodam ze od razu zaproponawał mi że załatwi mi od brata ze sklepu po okazyjnej cenie. Czy taka wymiana jest skomplikowana?? czy srędnio zaawansowany mechannik poradzi sobie z tym?? oo i ile może kosztować komlet uszczelniaczy?? góry dzięki za odopwiedzi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 438 gości