Regulacja LDA
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
nie napisałeś najważniejszego: jakie efekty (np. wciska w fotel, kopci jak lokomotywa, a może wszystko bez zmian)To_mas pisze:Patrzyłem dzis u mnie na ten trik z pompą ale nie odwarzyłem sie go zrobić !!!!
Obróciłem tylko bolec tak zeby miał max wcięcie po stronie tego co sie wysówa bo nie był ta obrócony !!
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Napisze jak pojade :PP narazie to golfik stoi jak stał :PP Ale dzis wieczorem bedzie juz jasne a w fotel to i bez tego wciskało :PPPP hehe szczegolnie pod wieczór jak jest zimnoTo_mas napisał/a:
Patrzyłem dzis u mnie na ten trik z pompą ale nie odwarzyłem sie go zrobić !!!!
Obróciłem tylko bolec tak zeby miał max wcięcie po stronie tego co sie wysówa bo nie był ta obrócony !!
nie napisałeś najważniejszego: jakie efekty (np. wciska w fotel, kopci jak lokomotywa, a może wszystko bez zmian)
Nie chciałem od razu go piłować tylko tak stopniowo widziałęm tą ryce co robi bolec i jest zwyla krótka ale narazie obróciłem tylko
zobaczymy:D
Witam
Przy okazji odkrycia tego tematu doszedłem do wniosku, że w moim AAZ jest źle podłączony wężyk od kolektora dolotowego. Zamiast do "gruszki" przy pompie był podłączony do elektrozaworka EGR!!! Natomiast wężyk z "gruszki" łączył się z przewodem pompy hamulcowej!!! Przewody te zamieniłem i autko od razu dostało innego ducha
Jednak silnik zaczął głośno pracować na niskich obrotach, więc rozłączyłem kostkę od sterowania EGR (pod filtrem paliwa). Teraz pracuję ciszej, jednak nie ma już takiej dynamiki jak z EGR - wydaje mi się że powinno być na odwrót!! Poza tym silnik chodzi inaczej niż na samym początku.
Tak więc sam już nie wiem czy dobrze zrobiłem z tą zamianą???
PS. Jestem pod dużym wrażeniem fachowości porad na tym forum!!! Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość.
Przy okazji odkrycia tego tematu doszedłem do wniosku, że w moim AAZ jest źle podłączony wężyk od kolektora dolotowego. Zamiast do "gruszki" przy pompie był podłączony do elektrozaworka EGR!!! Natomiast wężyk z "gruszki" łączył się z przewodem pompy hamulcowej!!! Przewody te zamieniłem i autko od razu dostało innego ducha
Jednak silnik zaczął głośno pracować na niskich obrotach, więc rozłączyłem kostkę od sterowania EGR (pod filtrem paliwa). Teraz pracuję ciszej, jednak nie ma już takiej dynamiki jak z EGR - wydaje mi się że powinno być na odwrót!! Poza tym silnik chodzi inaczej niż na samym początku.
Tak więc sam już nie wiem czy dobrze zrobiłem z tą zamianą???
PS. Jestem pod dużym wrażeniem fachowości porad na tym forum!!! Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość.
u mnie popuściłem sprężyne naciągu membrany LDA tak że bost pin już się rusza przy niskim ciśnieniu doładowywania i się okazało że teraz turbina pompuje dobre 2 bary na piątym biegu a dawka paliwa niejest zbytnio duża ,kopci mało.W dolnym zakresie obrotów jest super ale w górnym już tak nieciągnie..musze z tym powalczyc,może w pompie trzeba wypieprzyc to ograniczenie dawki na wyższych obrotach jak pisał Ventil
turbo jest KKK jaki model niemam pojęcia ale spisze numery i zapodam to może ktosik będzie obcykany w tym temacie,sam jestem ciekaw.Budowa kolektora jest taka że kanały łączą się po dwa+ jeden(piąty garek) następnie zaraz u wylotu są takie trzy przewężenia-dysze,wydech o średnicy seryjnej lecz przelotowy i sportowa wkładka filtra powietrza K&N.Turbina niewydaje takiego gwizdu,siedząc w środku to po stronie pasażera pod konsolą robi się takie wśśśśśśśŚŚŚŚŚŚŚŚŚŚ jakby jakieś pompy w fabryce,ci co niewiedzą o co chodzi to niemają pojęcia o co chodzi w miarę zwiększania dawki to ŚŚŚŚŚ cichnie i robi się ciutko basowo w kabinie(chociaż to też zależy od innych regulacji), po przegazowaniu zakopci w zależności od dawki.Na zewnątrz niewiem ale chłopaki mówią że też niema zbytnio gwizdu tylko taki przelot dużej ilości powietrza słychac.
Pozdrowionka.
Pozdrowionka.
-
- Mały gagatek
- Posty: 75
- Rejestracja: śr wrz 28, 2005 10:38
- Lokalizacja: chojna- zachodniopom.
Cześć chłopaki! Właśnie przeleciałem ten temat i podobne w tym forum. W moim JR już trochę podłubałem- wymieniłem turbo na to z silnika CY (VW T2), podkręciłem dawkę, przekręciłem pina w "gruszce" i wywaliłem całkiem podkładkę nad sprężyną, no i IC od silnika SB zamontowany. Jest nieźle, ale: turbina dmucha porządnie od ok 2500 obr/min, a do tych obrotów to niestety kopci - nie daje ciśnienia . Może pokręcę nakrętką pod membraną do góry, bo ją kiedyś opuściłem i temu kopci. Ciśnienie max to ok. 1.2 bar. Zawór na koletkorze max skręcony i podkładek pod śrubkę nałożyłem co nie miara;)).
Powiedzcie mi jeszcze co to za oznaczenia 9mm, 12mm odnośnie pomp wtryskowych. O co tu chodzi?
Jaki typ turbiny da większe ciśnienie? 1.2 to mało trochu. Piszecie o ciśnieniach 1.5-1.7bar. Skąd to wziąć? (zawór upustowy na turbinie jest zablokowany na maxa, tzn. w ogóle się nie otwiera). Czy są turbiny , które podadzą jakieś sensowne ciśnienie (rzędu 0.4-0.6 bar już przy ok. 2000 obr/min)?
Co do spalania to rozpiętość dość duża: przy spoko jeździe 4,7l , a przy ostrej to prawie siódemkę łyknie. Ale 160km/h to buja bez większego wysiłku. Trzeba mu tylko obroty trzymać między 2800 a 4000 obr/min.
Jak by co kto wiedział to dajcie cynk.
Pozdro dla wszystkich TD-rowców!
Powiedzcie mi jeszcze co to za oznaczenia 9mm, 12mm odnośnie pomp wtryskowych. O co tu chodzi?
Jaki typ turbiny da większe ciśnienie? 1.2 to mało trochu. Piszecie o ciśnieniach 1.5-1.7bar. Skąd to wziąć? (zawór upustowy na turbinie jest zablokowany na maxa, tzn. w ogóle się nie otwiera). Czy są turbiny , które podadzą jakieś sensowne ciśnienie (rzędu 0.4-0.6 bar już przy ok. 2000 obr/min)?
Co do spalania to rozpiętość dość duża: przy spoko jeździe 4,7l , a przy ostrej to prawie siódemkę łyknie. Ale 160km/h to buja bez większego wysiłku. Trzeba mu tylko obroty trzymać między 2800 a 4000 obr/min.
Jak by co kto wiedział to dajcie cynk.
Pozdro dla wszystkich TD-rowców!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości