włącznik wentylatora?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ladymonia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw lis 16, 2006 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

włącznik wentylatora?

Post autor: ladymonia » pt gru 22, 2006 12:58

Witam! miałam ostatnio problemy z temperaturą wymieniłam termostat i czujnik temperatury. Czasami podczas jazdy temp. wzrastaął mi do 110 stopni. Wczoraj zauważyłam że dzieje sie to wtedy gdy silnik jest nagrzany gdy na chwilke go wyłącze i zaraz z powrotem włącze i nie zdąży sie ostudzić to wtedy temperatura przy odpaleniu zaraz wzrasta do 95 stopni i wentylator załancza sie dopiero przy 110 stopniach. Może to jakiś włącznik wetylatora nie działa? Bo powinien sie włączyć przy 90 stopniach i tak jest podczas stałej jazdy.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt gru 22, 2006 13:10

ladymonia, musisz sprawdzić pierwsze ponownie termostat, bo jak wyłacznik wentylatora będzie OK a termostat się nie otworzy na czas to tak się będzie działo. Jeśli termostat będzie ok to trzeba zająć się wyłacznikiem wentylatora, bo to niemożliwe aby właczał się dopiero przy 110 stopni. Ale mnie to jednak wygląda na wieszający się termostat.
I jeszcze ostatnia możliwość - coś się dzieje z czujnikiem temp.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » pt gru 22, 2006 14:52

Właśnie ja mam podobną sytuacje bo zmieniłem termostat i tez podczas jazdy łapie mi 100-110 stopni ale jak sie zatrzymam to spada do 90,wyląda na to jakby termostat za późno sie otwierał??a co do wentylatora i czujnika to raczej jest dobry bo jak samochód stoi w garazu i jest odpalony to jak dojdzie do 95 to sie wentylator normalnie włacza i studzi do 90. A własnie o co chodzi z tym ze w jeździe łapie tyle stopni?przeciez teraz jest zimno to chyba tak niemoze byc??????

[ Dodano: 22 Gru 2006 13:53 ]
dodam ze kupiłem termostat Vernet bo niewiedziałem jaki;/ i słyszałem ze one sa raczej do kitu ,moze to byc tego wina????


VW forever..

ladymonia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw lis 16, 2006 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ladymonia » pt gru 22, 2006 15:03

Adamtd, A jak sprawdzić termostat?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt gru 22, 2006 16:06

najlepiej i najdokładniej to wyjąć go potem wsadzić do wody razem z termometrem i ogrzewać wode powinien zacząć sie otwierać gdzieś około 85 stopni a całkowicie otworzyć około 97 stopni całkowity skok to 7 mm



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » pt gru 22, 2006 19:40

Adamtd pisze: bo to niemożliwe aby właczał się dopiero przy 110 stopni.
W niektórych fiatach sterownik zapina wentylator coś ok 108*, to jest wynik z komputera a nie z licznika.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt gru 22, 2006 20:54

ladymonia pisze:Adamtd, A jak sprawdzić termostat?
Metoda którą podał miś fazi jest bardzo dokładna (tylko pełne otwarcie to gdzieś 95 ma być), ale trzeba wymontować termostat z auta. Ja bym proponował odpalić zimny silnik i grzać go na postoju. Owszem to potrwa. Maska w górę i co chwilę dłonią sprawdzamy temperaturę węża wchodzącego do chłodnicy i z niej wychodzącego (górny wąż i dolny wąż). Jak auto będzie się nagrzewało górny wąż będzie sie robił ciepły, potem gorący. W momencie jak dolny zrobi się gorący (ciepły), oznacza, że otwiera sie termostat i wtedy patrzymy na wskaźnik temperatury. Powinnaś wtedy mieć (w zależności od termostatu) jakieś 84-87 (a w praktyce do 90 stopni).
Niestety metody te nie zawsze wykrywają czasowe zawieszenie sie termostatu, a ta moja nie zdiagnozuje niepełnego otwarcia termostatu.

[ Dodano: Pią Gru 22, 2006 19:56 ]
ADi997 pisze:W niektórych fiatach sterownik zapina wentylator coś ok 108*
W moim fiacie to już gdzieś przy 93 startuje wiatraczek


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » pt gru 22, 2006 21:32

Adamtd pisze: W moim fiacie to już gdzieś przy 93 startuje wiatraczek
Wentylator zapina włącznik termiczny czy sterownik ??


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt gru 22, 2006 21:41

ADi997 pisze:Wentylator zapina włącznik termiczny czy sterownik ??
W moim (żony) fiaciku? A powiem, że nie wiem bo nie często poatrzę pod maskę, ale na termika jeszcze nie trafiłem (przynajmniej nie miałem okazji)


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Groszek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Groszek » sob gru 23, 2006 11:29

Nieorginalne czujniki temp. wody wskazują za dużo przy temp 90*C pokazuje 100*C, najlepiej do zbiornika wyrównawczego włożyć termometr i sprawdzić jaka jest temp. wynik będzie +/- 4*C niższy niż rzeczewisty.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 147 gości