Wysoka temp płynu chłodniczego i coś bulgocze...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- mlody87
- Gadatliwa bestia
- Posty: 756
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
- Silnik: auq+
- Kontakt:
Wysoka temp płynu chłodniczego i coś bulgocze...
Witam! Utworzyłem nowy temat ponieważ chodziłem po całym forum i niemoge znaleźdzc niegdzie konkretnej odpowiedzi co do objawów wystepujących u mnie.
Chodzi o to ze jezdzac ostatnio zauwazyłem ze temp płynu chłodniczego wynosi 70-75 stopni, tylko czasem jak w korku stałem to łapał 90 ale na chwile a później znów spadało.Wiec postanowilem wymienic termostat bo wydawało i sie ze nie trzema- najczestrzy objaw. No i kupiłem...niewiedziałem bardzo jaki to w sklepie sprzedali mi Vernet-a który był przeznaczony do silników 1.8 87 stopni temp. otwarcia, no i przy okazjii zalałem go nowym płynem.
NO i zaczęło sie... układ wydaje mi sie ze jest odpowietrzony bo weszło około 5 litrów plynu(a znajomy mechanik przy odpowietrzani ściagną nawet na chwile wąż od chłodnicy zeby szybciej płyn zassał), no i podczas sprawdzania czy wszystko gra w garazu było ok, tzn odpaliłem silnik i przytrzymałem go na obrotach az złapał około 90 stopni wtedy dolny wąż od chłodnicy zrobił sie ciepły no i po chwili właczył sie wentylator i temp. była cały czas 90 stopni, wiec prawidłowo. Ale jak wyjechałem na trase to zaczęło sie cos dziac bo temeratura cały czas była 100 i nie spadała, dopiero jak sie zatrzymałem to po chwili zgoniło ja do 90 ale jak znów zaczołem jechac to 100C nie schodziło;/ Wiec bardzo mnie to zdziwiło bo nigdy czegos podobnego nie widziałem. A dodam jeszcze ze jak wróciłem do domu i postawiłem auto w garażu i zgasiłem to słyszałem jakies bulgotanie w okolicach chłodnicy. co to moze byc??????
czujnik od temp raczej dobry bo sprawdzałem to przy 90 stopniach na zegarze wyszło 246 ohmów.
czujnik przy chłodnicy chyba tez bo jak auto stoi to przy temp 92-95 sie włącza wentylator.
Chodzi o to ze jezdzac ostatnio zauwazyłem ze temp płynu chłodniczego wynosi 70-75 stopni, tylko czasem jak w korku stałem to łapał 90 ale na chwile a później znów spadało.Wiec postanowilem wymienic termostat bo wydawało i sie ze nie trzema- najczestrzy objaw. No i kupiłem...niewiedziałem bardzo jaki to w sklepie sprzedali mi Vernet-a który był przeznaczony do silników 1.8 87 stopni temp. otwarcia, no i przy okazjii zalałem go nowym płynem.
NO i zaczęło sie... układ wydaje mi sie ze jest odpowietrzony bo weszło około 5 litrów plynu(a znajomy mechanik przy odpowietrzani ściagną nawet na chwile wąż od chłodnicy zeby szybciej płyn zassał), no i podczas sprawdzania czy wszystko gra w garazu było ok, tzn odpaliłem silnik i przytrzymałem go na obrotach az złapał około 90 stopni wtedy dolny wąż od chłodnicy zrobił sie ciepły no i po chwili właczył sie wentylator i temp. była cały czas 90 stopni, wiec prawidłowo. Ale jak wyjechałem na trase to zaczęło sie cos dziac bo temeratura cały czas była 100 i nie spadała, dopiero jak sie zatrzymałem to po chwili zgoniło ja do 90 ale jak znów zaczołem jechac to 100C nie schodziło;/ Wiec bardzo mnie to zdziwiło bo nigdy czegos podobnego nie widziałem. A dodam jeszcze ze jak wróciłem do domu i postawiłem auto w garażu i zgasiłem to słyszałem jakies bulgotanie w okolicach chłodnicy. co to moze byc??????
czujnik od temp raczej dobry bo sprawdzałem to przy 90 stopniach na zegarze wyszło 246 ohmów.
czujnik przy chłodnicy chyba tez bo jak auto stoi to przy temp 92-95 sie włącza wentylator.
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
Bulgotanie to wysoka temp. płynu chłodzącego. Termostat który kupiłeś nie działa prawidłowo (zdarza się) albo kupiłeś zły do twojego modelu auta. Może powinieneś mieć termostat 75* i wtedy będzie OK.
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
-PRAWIDłOWOmlody87 pisze:92-95 sie włącza wentylator.
ja ze swej strony chiałbym ci przytoczyć mój osobisty problem z termostatem dokładnie rok temu kiedy zaqpiłem mojego mk miał identyczne objawy jak ty teraz!!!! zaniepokoiło mnie to bardzo cóz było robic ????? wymienic termostat, zaqpiłem wachlera A stary to vernet! teraz wskazówka pokazuje 80 parę i wszystko chodzi jak należy więc nie chcę ci nic sugerowac
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
potwierdzam że tak może być, ja już wrzucam już drugi termostat w tym rokudziejo pisze:termostaty mają to do siebie że potrafią byc wadliwe !!!!
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
mlody87 ja wczoraj kupiłem też nowy bo te co jeszcze jest
raz działa raz nie czasami bywało tak ze woda sie zagotowała
i aż wywaliło zbiorniczkiem a dolna rura od chłodnicy zimna
po przejechaniu 50km
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
czyli termostat sie otwierał ale nie do końca bo rura musiała by
byc gorąca a nie ciepława,
mlody87 jeszcze raz potwierdzam to co napisał dziejo
nie czaj się tylko kup drugi to tylko ok. 30zl
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
Jeśli z nadmuchu leci ciepłe powietrze tzn. że w nagrzewnicy jest ciecz chłodząca a że jest to jeden z najwyżej położonych punktów ukłądu chłodzenia to można poniekąd traktować to jako odnośnik odpowietrzenia układu.
Kup drugi termostat i zobaczysz co się będzie działo.
Kup drugi termostat i zobaczysz co się będzie działo.
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
generalnie układ jest samoodpowietrzjący więc nie bierz do głowy pompamlody87 pisze:Teraz to juz mam mętlik całkowity:( a moze wina odpowietrzenia układu jest jakas?
bo jest mozliwe ze jak auto stoi to jes wszystko w porządku a jak sie jedzie to ze sie termostat nie otwiera???
przetłoczy to przez obieg
co do termostatu to złap za dolną rurę od chłodnicy i jak po przejechanych
ok 20km i temper. na "zegarku" ok. 90st.C nie będzie ciepła a nawet powiem Ci
że gorąca to na bank termostat, rozgrzej go i zobaczysz dotykając ją czy otworzył
Ci się i bęziesz wiedział , ale jak pisaliśmy z termostatami różnie bywa mój raz sie
otwiera pewnie do połowy a raz wcale bo jak i nie byłem pewny czy to ona ale żeby
po 50km sie nie otworzył i rura dolna była zimna to już wskazuje na termostat
więc u Ciebie moze być podobnie
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Dokładnie tak jak napisali przedmówcy. WIkszosc termostató lubi juz byc fabrycznie nie sprawna. Co do twojego przypadku to warto te weze sprawdzic czy temp 90st. Moliwe ze termostat zaczyna juz szwankować....... Co do uKładu tak jest on samo odpowietrzajacy. Jesli leci ciepłe powietrze z nagrzewnicy/ogrzewania to jest ok.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]
- mlody87
- Gadatliwa bestia
- Posty: 756
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
- Silnik: auq+
- Kontakt:
Dzieki wielkie za doradztwo!!! Kupiłem termostat WAHLER i wywaliłem tego nieudanego Verneta i wszystko wymieniłem sam:) na pierwszy rzut oka wszystko jest dobrze teraz łapie teperature w granicach 87-92 stopnie, i mysle ze tak juz bedzie cały czas. POZDRAWIAM WSZYSTKICH
VERNET NAWET NOWY JEST DO KITU WIEC SZCZERZE NIE POLECAM !!!!!!
VERNET NAWET NOWY JEST DO KITU WIEC SZCZERZE NIE POLECAM !!!!!!
VW forever..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 171 gości