<ALL VW> Wymiana oleju w skrzyni i silniku na syntetyk
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Forester
- Gadatliwa bestia
- Posty: 503
- Rejestracja: czw sty 27, 2005 23:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
<ALL VW> Wymiana oleju w skrzyni i silniku na syntetyk
1. Zastanawiam sie nad wymiana oleju w skrzyni. 2 lata temu zmienialem olej (od tej pory dopoki sie troche nie nagrzeje biegi prawie musze wbijac - pozniej juz ok) - wtedy wlalem jakis hipol - teraz ma mmozliwosc kupna w miare tanio dobrego oleju.
2. Mysle rowniez z wymianie oleju w silniku na syntetyk (bo tanio moge kupic) - na liczniku 130 tys (a faktycznie to nie wiem), 12lat obecnie jezdze na polsyntetyku - wycieki lekkie sa z miski olejowej, pokrywy zaworow, uszczelniacza walu - no ale na rok starcza mi butla 4 l (z wymiana oczywiscie).
warto wymieniac? czy jak to sie mowi nie drapac jak nie swedzi ?
2. Mysle rowniez z wymianie oleju w silniku na syntetyk (bo tanio moge kupic) - na liczniku 130 tys (a faktycznie to nie wiem), 12lat obecnie jezdze na polsyntetyku - wycieki lekkie sa z miski olejowej, pokrywy zaworow, uszczelniacza walu - no ale na rok starcza mi butla 4 l (z wymiana oczywiscie).
warto wymieniac? czy jak to sie mowi nie drapac jak nie swedzi ?
POZDRO !!
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
O jejku, a kto CI to doradził?Forester pisze:wtedy wlalem jakis hipol
Olej w skrzyni też trzeba wymieniać, jeśli samochód ma 10 lat. Przecież to nie ejst wieczne. olej w sklepie na półce nawet ma jakiś termin, a co dopiero pracujący. Nawet jak producent nei zaleca, to wypada go wymienić.
Forester pisze:na liczniku 130 tys (a faktycznie to nie wiem)
NIGDY W ŻYCIU NIE LEJ SYNTETYKU, GDY SAMOCHÓD JEŹDZIŁ JUŻ NA PÓŁ żelazna zasada. Z mineralnego na półsyntetyk można przejść (ponad 70% bazy jest mineralna) jeśli silnik:Forester pisze:obecnie jezdze na polsyntetyku - wycieki lekkie sa z miski olejowej, pokrywy zaworow, uszczelniacza walu
1. jest w bdb stanie
2. Nie ma wycieków na mineralnym
3. Nie spala mineralnego.
Ale na syntetyk się nie wraca.
Przeczytaj co kolega napisał. Jeśli półsyntetyk wycieka, to syntetyk wypłynie. Takich rzeczy się nie robi. na syntstycznym jeździ się tylko od nowości do.... pierwszego wlania pólsyntetycznego (np 100-180 tys km jak kto woli).AUTOVAG pisze:A CO DO SILNIKA MOZESZ SMIALO JEZDZIC PRZY TYM PRZEBIEGU NA SYNTETYKU
Tym bardziej, że kolega nie jest pewny przebiegu, a wycieki neipewnoś potwierdzają.
Pozdrawiam.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Nic dodać, nic ująć. Producent dokładnie tak zaleca.do skrzyni biegów tylko pełen syntetyk o parametrach 75 W 90!!! Takie same parametry mają oleje półsyntetyczne i mineralne, ale jeśli chcesz biegi lekko wrzucać na zimnej skrzyni od początku to tylko SYNTETYK!!! Taki jest zalecany przez producenta.
Pozdrawiam.
- Forester
- Gadatliwa bestia
- Posty: 503
- Rejestracja: czw sty 27, 2005 23:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
mozesz wyjasnic czemu bedzie jeszcze bardziej cieklo po zastosowaniu syntetyku (do silnika) ?Grzesiekk1982 pisze: NIGDY W ŻYCIU NIE LEJ SYNTETYKU, GDY SAMOCHÓD JEŹDZIŁ JUŻ NA PÓŁ żelazna zasada. Z mineralnego na półsyntetyk można przejść (ponad 70% bazy jest mineralna) jeśli silnik:
1. jest w bdb stanie
2. Nie ma wycieków na mineralnym
3. Nie spala mineralnego.
Ale na syntetyk się nie wraca
no i ciekawe bo mechanik wymienial mi latem wlasnie uszczelki pokrywy zaworow i miski i dokladnie tak samo cieknie - zadnej roznicy
[ Dodano: Sro Gru 20, 2006 21:29 ]
wtedy jeszcze nie wiedzialem o istnieniu tego forumGrzesiekk1982 pisze:O jejku, a kto CI to doradził?Forester pisze:wtedy wlalem jakis hipol
POZDRO !!
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Po prostu rozszczelni się silnik. Kiedy s zrobiłem próbę na benzyniaku: 150 tys km (na automacie!!!), tłoki jak nowe (gość w sklepie powiedział, że nie zdarza się, żeby do tak dobrych tłoków, pierścienie już ktoś kupował), na gładzi cylindra widać jeszcze krzyżujące się rysy z fabrycznego honowania (dogładzanie oscylacyjne), wymienione wszystkie uszczelki, uszczelniacze. Mimo to, olej syntetyczny mający bardzo silne właściwości czyszczące wypłukal silnik i olej wyciekl simmeringami, uszczelkami i przez odmę zażygał filtr. Nie popełnij takiego błędu, szkoda nerwów, pieniędzy i silnika przede wszystkim.Forester pisze:mozesz wyjasnic czemu bedzie jeszcze bardziej cieklo po zastosowaniu syntetyku (do silnika) ?
Na półsyntetyku w tym silniku nic nie cieknie. Silnik suchy od wymiany.
Może coś zwichrowane, nierówne (uszzelka pokrywki)? A może to nie cieknie z uszczelki miski, ale ścieka z uszczeiliacza wału (pod obudową rozrządu) i rozchodzi się na boki na łączeniu miski z blokiem????Forester pisze:uszczelki pokrywy zaworow i miski i dokladnie tak samo cieknie
No, ale mechanik wiedział, że hipol się leje do ursusa, a nie MK3Forester pisze:wtedy jeszcze nie wiedzialem o istnieniu tego forum
Pozdrawiam.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 600
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
Ja zmienilem ostatnio olej w skrzyni na syntetyk Mobil1 75W90 i po nocy szczegolnie jak jest bardzo zimno to na poczatku 2 bieg wchodzi bardzo ciezko (ale tylko 2).Jak juz sie olej rozgrzeje to biegi zmienia sie jednym palcem ale na poczatku jest kiepsko.Zastanawiem sie czy to wina oleju (no ale Mobil1 chyba jeden z najlepszych) no i co bedzie jak przyjda mrozy...
Ja dwa miesiące temu wymieniłem olej w skrzyni na Mobil SHC 75W 90. Wszystkie biegi zmieniam jednym placem, nawet przy temperaturze ok. 0 stopni. Jednak gdy olej w skrzyni się rozgrzeje to słychać delikatny szum. Wcześniej na starym oleju nie było słychać tego szumu. Ale nie jest to bardzo uciążliwe. Gdy przeczytałem że wlałeś wcześniej do skrzyni Hipola to się załamałem, wymien ten olej jak najprędzej bo w zimie będą problemy.
Co do zmiany oleju w silniku, to nie polecam wymiany na pełen syntetyk, gdyż napewno roszczelni ten silnik. Do twojego silnika polecam półsyntetyk Mobil Super S 10W 40. Napewno nigdy nie wlałbym do niego minerala.
Co do zmiany oleju w silniku, to nie polecam wymiany na pełen syntetyk, gdyż napewno roszczelni ten silnik. Do twojego silnika polecam półsyntetyk Mobil Super S 10W 40. Napewno nigdy nie wlałbym do niego minerala.
Witam,
a cały myk z olejem przekładniowym jest taki że powinien być oczywiście o lepkości 75W/90 ale jakości GL-4 !!!! I wtedy wszystko będzie OK !! Ponieważ ciężko obecnie dostać olej GL-4 (choć można) dopuszczlne jest zastosować olej spełniający jednocześnie normy GL 4 i 5, oznakowane jest jako GL-4/GL-5,
pozdrawiam,
Paweł
a cały myk z olejem przekładniowym jest taki że powinien być oczywiście o lepkości 75W/90 ale jakości GL-4 !!!! I wtedy wszystko będzie OK !! Ponieważ ciężko obecnie dostać olej GL-4 (choć można) dopuszczlne jest zastosować olej spełniający jednocześnie normy GL 4 i 5, oznakowane jest jako GL-4/GL-5,
pozdrawiam,
Paweł
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 390 gości