Ciecz chłodząca G12
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- martines
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
Ciecz chłodząca G12
Witam po dłuższej nieobecności znajomych z forum:). Problemik. Ubytek płynu mam niewielki chciałbym uzupełnic. Okazuje sie ze teraz dostepny jest tylko g12+. Jaki płyn polecicie. Bylem w serwisie skody i tam maja oryginal G12+ zastanawiam sie czy moge to zmieszac ze zwykłym G12 czy tez szukac gdzies po sklepach czystego G12. Co radzicie.
- martines
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
Możesz mi napisać jakiej marki jest ten koncentrat? podobna miesza sie go z woda pół na pół. Nie wiem czy takie ze SKODY jest identyczny. U mnie niestety nie ma seriwsu VW najbliższy 150 km.kiss pisze:Nie tak dawno pytałem się w serwisie VW o dolanie płynu to mi odpowiedzieli że mają G12 1,5 l. koncentrat za 25 zł.
G12 i G12+ to jest to samo tylko G12+ jest do niższych temperatur -70 st. czyli koncentrat.
Możesz spokojnie mieszać.
Witam
Ostatnio przerabialem ten sam temat. I tak w VW za 1,5 litra zaplacilem 25 PLN, natomiast w SKODZIE za 1 litr - 20PLN. Płyn dostępny to G12+ w pełni mieszalny z G12.. Substancja absolutnie ta sama. Tylko z innym logiem. W obydwu punktach poinformowano mnie zeby zrobic mieszanine pol na pol. Ale jesli chcesz otot cytat z ksiazki VW Golf IV i Bora Dieter Korp.
"...Jeżeli eksploatujesz samochód w bardzo zimnym klimacie, to udział środka przeciw zamarzaniu może być zwiększony do 60%, (ochrona do temp. około -40st C, ale nie wicej, gdyż przy jeszcze większym stężeniu, stopień ochrony pogarsza się. Np. w silniku benzynowym 1,6 l ochronę do -25 st C zapewnia 40% środka przeciw zamarzaniu, tj. 2 litry G12 i 3 litry wody; w celu ochrony do -35 st C udział środka wynosi 50% (po 2,5 l wody i G12). w silniku 1.9 TDI wielkości te wynoszą odpowiednio (-25 st C / -35 st C) 2,4 litra wody i 3,6 litra G12 / 3 litry wody i 3 litry G12.
Jako "rozpuszczalnik" najlepi8ej użyć wody destylowanej ( nie odkłada się kamień kotłowy), ale coraz rzadziej można ja spotkać w sklepach. Obecnie dostępna jest tzw. woda demineralizowana, ale tutaj lepiej kupić " w miarę markową".
Ostatnio przerabialem ten sam temat. I tak w VW za 1,5 litra zaplacilem 25 PLN, natomiast w SKODZIE za 1 litr - 20PLN. Płyn dostępny to G12+ w pełni mieszalny z G12.. Substancja absolutnie ta sama. Tylko z innym logiem. W obydwu punktach poinformowano mnie zeby zrobic mieszanine pol na pol. Ale jesli chcesz otot cytat z ksiazki VW Golf IV i Bora Dieter Korp.
"...Jeżeli eksploatujesz samochód w bardzo zimnym klimacie, to udział środka przeciw zamarzaniu może być zwiększony do 60%, (ochrona do temp. około -40st C, ale nie wicej, gdyż przy jeszcze większym stężeniu, stopień ochrony pogarsza się. Np. w silniku benzynowym 1,6 l ochronę do -25 st C zapewnia 40% środka przeciw zamarzaniu, tj. 2 litry G12 i 3 litry wody; w celu ochrony do -35 st C udział środka wynosi 50% (po 2,5 l wody i G12). w silniku 1.9 TDI wielkości te wynoszą odpowiednio (-25 st C / -35 st C) 2,4 litra wody i 3,6 litra G12 / 3 litry wody i 3 litry G12.
Jako "rozpuszczalnik" najlepi8ej użyć wody destylowanej ( nie odkłada się kamień kotłowy), ale coraz rzadziej można ja spotkać w sklepach. Obecnie dostępna jest tzw. woda demineralizowana, ale tutaj lepiej kupić " w miarę markową".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 114 gości