1.8 16v gażniki czy cóś innego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
1.8 16v gażniki czy cóś innego
Witam
Przeglądam właśnie forum i szukam info co najlepiej zrobić z zasilaniem silnika 1800 16v golf II. Chce poprawić osiągi silnika wiadomo remont głowicy, porting kolektorów, mam już wałki od KR. I teraz jest kwestia która mnie dręczy co z zasilaniem.
W garażu leżą dwa podwójne gażniki solex, drugi komplet na części, doradzcie czy warto instalować je, czy może lepiej zainstalować DIGIFANT-a.
Co da najlepsze wyniki ?????????????, za czym bedzie mniej problemów, gdzie wzrosnie najbardziej spalanie, niemówie o robocie bo przy jednym i drugim jest sporo. Jeżdze w KJS-ach
Przeglądam właśnie forum i szukam info co najlepiej zrobić z zasilaniem silnika 1800 16v golf II. Chce poprawić osiągi silnika wiadomo remont głowicy, porting kolektorów, mam już wałki od KR. I teraz jest kwestia która mnie dręczy co z zasilaniem.
W garażu leżą dwa podwójne gażniki solex, drugi komplet na części, doradzcie czy warto instalować je, czy może lepiej zainstalować DIGIFANT-a.
Co da najlepsze wyniki ?????????????, za czym bedzie mniej problemów, gdzie wzrosnie najbardziej spalanie, niemówie o robocie bo przy jednym i drugim jest sporo. Jeżdze w KJS-ach
PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Re: 1.8 16v gażniki czy cóś innego
najlepiej dzialaja dwa wydechy, co do zasilania, zdania jestem ze kjetronic jest lepszy od gaznikow, tylko jest problem z wykonaniem malego pojemnosciowo dolotu.... po tym mozna krecic silnik wysoko majac dosc duzo mocy z uwaga ze skrzynia powina byc krociotka najlepiej 4,8 glowne....gulba pisze:Witam
Przeglądam właśnie forum i szukam info co najlepiej zrobić z zasilaniem silnika 1800 16v golf II. Chce poprawić osiągi silnika wiadomo remont głowicy, porting kolektorów, mam już wałki od KR. I teraz jest kwestia która mnie dręczy co z zasilaniem.
W garażu leżą dwa podwójne gażniki solex, drugi komplet na części, doradzcie czy warto instalować je, czy może lepiej zainstalować DIGIFANT-a.
Co da najlepsze wyniki ?????????????, za czym bedzie mniej problemów, gdzie wzrosnie najbardziej spalanie, niemówie o robocie bo przy jednym i drugim jest sporo. Jeżdze w KJS-ach
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
już kiedyś coś na ten temat było tutaj, tyle tylko, że to dotyczyło KR-a zasilanego z czterech gaźników. i wyszło na to, że moc może całkiem spora z tego wyjść, ale paliłoby to jak smok. ja osobiście popieram evolutiona - k-jetronic, ew. digifant byłby lepszy.

viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;
VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress
Wulkanizator - Psychopata
no właśnie spalanie ma też duże znaczenie, z drugiej strony niezawodność układu kjetronic czy digifant jest napewno dużo lepsza niż gażników.
Okej to zaczynam być bardziej skłony pozostać przy mechanicznym wtrysku lub elektornicznym, teraz podajecie prosze jakie są koszty przerobienia na KJETRONIC I DIGIFANT ?????????????
ACHA mam silnik z oznaczeniem "PL" !!!!!!!!!!!!!
Okej to zaczynam być bardziej skłony pozostać przy mechanicznym wtrysku lub elektornicznym, teraz podajecie prosze jakie są koszty przerobienia na KJETRONIC I DIGIFANT ?????????????
ACHA mam silnik z oznaczeniem "PL" !!!!!!!!!!!!!
PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH
PL Golf/Jetta 16V - KE-Jetronic
PL GLI/GTI/Scirocco (USA) - K-Jetronic
PL Passat (USA) - K-Jetronic
PL Scirocco 16V - KE-Jetronic
PL Toledo 16V - KE-Jetronic
wynika z tego, że jak masz PL-a, to już masz wtrysk... najprawdopodobniej KE-Jetronic, czyli to chyba wtrysk mechaniczny.
[ Dodano: Czw Gru 14, 2006 20:30 ]
a jesli chcesz to przerobić na Digifanta, to przede wszystkim musisz miec sam układ wtryskowy, komputer do tego i wiązkę. finansowo może Cię to trochę wynieść. ale ogólnie mogę nie mieć racji, bo nie jestem zbyt obeznany w tym temacie...
[ Dodano: Czw Gru 14, 2006 20:38 ]
tzn nie jestem nawet pewien, czy to sie w ogóle da zrobić. zagadaj do Borysa, GTO, evolutiona albo ygd, oni wiedzą na ten temat co nieco, a na pewno więcej niż ja.
[ Dodano: Czw Gru 14, 2006 21:32 ]
o, znalazłem coś na ten temat konkretnego:
http://vw2.info/vwforum/digi.html
PL GLI/GTI/Scirocco (USA) - K-Jetronic
PL Passat (USA) - K-Jetronic
PL Scirocco 16V - KE-Jetronic
PL Toledo 16V - KE-Jetronic
wynika z tego, że jak masz PL-a, to już masz wtrysk... najprawdopodobniej KE-Jetronic, czyli to chyba wtrysk mechaniczny.
[ Dodano: Czw Gru 14, 2006 20:30 ]
a jesli chcesz to przerobić na Digifanta, to przede wszystkim musisz miec sam układ wtryskowy, komputer do tego i wiązkę. finansowo może Cię to trochę wynieść. ale ogólnie mogę nie mieć racji, bo nie jestem zbyt obeznany w tym temacie...
[ Dodano: Czw Gru 14, 2006 20:38 ]
tzn nie jestem nawet pewien, czy to sie w ogóle da zrobić. zagadaj do Borysa, GTO, evolutiona albo ygd, oni wiedzą na ten temat co nieco, a na pewno więcej niż ja.
[ Dodano: Czw Gru 14, 2006 21:32 ]
o, znalazłem coś na ten temat konkretnego:
http://vw2.info/vwforum/digi.html

viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;
VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress
Wulkanizator - Psychopata
do seryjnego 16v digi, itb i gazniki sa dobre w parze z hardcorowymi walkami.
mam testy 16v na seryjnym kolektorze 50mm i na ITB na ori wałkach i wiele roznicy nie ma , ITB wypada gorzej od dołu.
mam testy 16v na seryjnym kolektorze 50mm i na ITB na ori wałkach i wiele roznicy nie ma , ITB wypada gorzej od dołu.
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
PL i KR różnią się nie tylko wtryskiem. jeszcze dochodzi układ wydechowy (KR kolektor wydechowy ma większą średnicę, no i chyba nie ma katalizatora, albo jest jakiś inny) - no i inny jest któryś z wałków, chyba wydechowy, ssące są takie same.... (albo na odwrót...gulba pisze:bardziej pasuje mi przerobienie mi mojej PL czyli KE-JETRONIC, na KR czyli KJETRONIC


viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;
VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress
Wulkanizator - Psychopata
z ABF-a podejdą wałki do KR-a?

viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;
VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress
Wulkanizator - Psychopata
byłem u gościa, normalnie kretyn i nic więcej, ręce mi opadły, dureń bo tylko tak można powiedzieć, ABF to on nawet niewie jak wygląda, pokazał mi silnik 1800 na jednym wałku i twierdził że ma dwa
a do tego był święcie przekonany że są sportowe bo " GOLF szedł jak burza !!!!!!!! ".Dobrze że ta wycieczka zabrała mi tylko 30 km. Ide spać
[ Dodano: Wto Gru 19, 2006 08:42 ]
Ponownie powraca temat mojej przeróbki. Wałek który miałem od KR poszedł w śmietnik, niepytajcie czemu
.
Szukam teraz gratów do przeróbki zasilania z PL na KR, co może zostać z PL ???. rozdzielacz może pozostać ? wtryski. Kompy to raczej napewno niebedą potrzebne.
Acha a czy głowica w KR jest inna ????

[ Dodano: Wto Gru 19, 2006 08:42 ]
Ponownie powraca temat mojej przeróbki. Wałek który miałem od KR poszedł w śmietnik, niepytajcie czemu

Szukam teraz gratów do przeróbki zasilania z PL na KR, co może zostać z PL ???. rozdzielacz może pozostać ? wtryski. Kompy to raczej napewno niebedą potrzebne.
Acha a czy głowica w KR jest inna ????
PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH
głowica w KR jest taka sama jak w PL. tylko jeden z wałków jest inny (najprawdopodobniej wydechowy, jak już pisałem, ale nie mam 100% pewności...). a zawory itp. też są te same.

viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;
VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress
Wulkanizator - Psychopata
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
akurat sa inne..m3tal pisze: a zawory itp. też są te same.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości