
a wiec zaczynamy od odkrecenia w zbiorniczku wyrównawczym korka

uważamy przy tym aby silnik byl juz wychłodzony, zabieramy sie za demontaż osłony pod silnikiem (jeżeli takową posiadamy) zaznaczone są sruby i strzałki wskazują miejsca pozostalch nakrętek od osłony
po zdemontowaniu osolony zobaczymy silnik z osprzętem, ale nas interesuje pompa wspomagania, odkrecamy przewód zamocowany na wsporniczku sruba m6 klucz nasadowy 10,
po odkreceniu sruby zabieramy sie za demontaż wspornika z pompą wspomagania
popuszczamy ew. odkrecamy śrubę zaznaczoną na foto (po lewej stronie, można przy tym od razu wymienić pasek na pompie wspomagania) do zaznaczonej sruby potrzebny bedzie klucz nasadowy 16 z grzechotka, obok tej sruby (po prawej) znajduje sie inna sruba ktorą nalezy odkrecić, do pozostałych klucz nasadowy 13 + (najlepiej) grzechotka + tzw przedłużka
zaznaczoną śrube poniżej należy popuścic ew. odkrecić
zaznaczone poniżej 2 śruby mocujące wspornik pompy wspomagania należy całkowicie odkrecić kulcz nasadowy 13 + przedłużka
po odkreceniu w/w śrub pompe mozna podwiesic na jakims drucie ew sznurku a powinno to wygladac mniej wiecej tak :
po zdemontowaniu pompy mamy juz "prawie" dostep do termostatu, pozostało tylko odkrecić tylko zaznaczone 2 śruby m6 (klucz nasadowy 10 + grzechotka z przedłużką) uwaga!! należy podstawic naczynie na wyciekający płyn,
po zdemontowaniu króćca mamy już dostęp do samego termostatu, termostat znajduje sie w obudowie pompy wodnej i wygląda to mniej wiecej tak :
mozemy teraz wyjąc oring i termostat
po wyjęciu termostatu montujemy nowy wraz z oringiem przykrecamy plastikowy kruciec,
montaż pompy wspomagania nie powinien sprawic wiekszych problemów, naciągamy odpowiednio pasek na pompie, zalewamy płyn chłodzący do maksymalnej wartosci w zbiorniczku wyrównawczym, zakrecamy korek, uruchamiamy silnik, nagrzewamy silnik do temp ok 90 stopni, sprawdzamy czy uk. chłodzenia jest szczelny , czy nie ma żadnych wycieków, uzupełniamu płyn chłodzący do prawidłowego wskazania na zbiorniczku wyrównawczym, montujemy osłone pod silnik. Pojemnośc całego układu chłodzenia to 5-5,5 litra.
Uwaga ! nie zalecam kupować termostatów firmy Vernet lub jakis made in Italy sa one bardzo awaryjne a nie kiedy sa juz niesprawe odrazu po zapłacenu w kasie sklepu,
swoją renomę mają termostaty firmy Whaler lub produkty orginalne.
Jeżeli ktoś ma jakies wątpliwości udzielę wszelkiej pomocy, czas wymiany to ok 1 h,