[MK4] Dioda na tapicerce drzwi kierowcy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kovens
Lord GTI
Posty: 1279
Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:26
Lokalizacja: Aschaffenburg

Post autor: kovens » sob gru 16, 2006 08:14

UcHO pisze:wszystko wskazuje na to ze masz walnieta centralke przy zamku, mysle ze jedyna mozliwosc naprawy tego to kupno nowej
moze wiesz jaki koszt?
UcHO pisze:obstawiam ze padl czujnik w zamku!
to to samo co wyzej :gora: ??

jezeli jest tak jak mowisz to jest mozliwe ze kluczem nie działa tak jak pisalem kilka postów wczesniej a jak z pilota to zamyka i otwiera wszystko?

UcHO wiem ze zadaje Tobie duzo pytań (tu i gdzie indziej) ale widze ze masz niezła wiedzę!



Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » sob gru 16, 2006 09:07

Dzięki za rozwinięcie tematu.

Co do tej diody to u mnie jednak ma to znaczenie. Zamknołem się w środku z otwartą szybą. Przekręciłem kluczyk raz - dioda się nie zaświeciła. Nie dało śię otworzyć od środka drzwi przednich ale tylne już się otwierały.
Po kilkukrotnym przekręceniu udało mi się uruchomić diodę - wtedy nie mogłem już otworzyć żadnych drzwi.

Wnioskuję więc że dioda sygnalizuję zamknięcie + zaryglowanie drzwi. Jeżeli któreś się nie zaryglują to poprostu się nie zapala.

Co do blokowania drzwi przyciskiem z panelu to też tak mam że jedne drzwi z tyłu pozostają otwarte. Tu trzeba by poczytać instrukcję bo to chyba tak ma być.
Jest to chyba zabezpieczenie przed zatrzaśnięciem kluczyków.

Odniosłem porażkę z mikrowłącznikiem. Myślałem że coś dobiorę bo mam tego pełno w pracy ale niestety nie udało się.

Daję sobie spokuj z jakimi kolwiek naprawami bo najważnieszy włącznik od strony kierowcy jest sprawny.
Mam alarm SEO i podepnę do centralki czujnik ruchu co mnie zabezpieczy przed zbiciem szyby. Koszt to około 90zł - o wiele mniej niż naprawa zamków i mikrowłączników.


kiedyś MK IV

UcHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 514
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 19:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: UcHO » sob gru 16, 2006 13:11

nie widze sensu zakladania czujnika ruchu, bo nawet jak ktos Ci zbije szybe to nie otworzy drzwi, bo masz deadlocka, musialby wlazic do auta przez okno :)
jak to jest u was z tylnymi drzwiami to nie wiem, gdyz sam mam tylko przednie :jezor:

kovens:
co do cen czesci nie mam pojecia, nie znam etki na pamiec, a co do wiedzy, jakbys to juz z 10 razy rozkrecal i jak by Ci ktos polamal wszystkie zamki w drzwiach bo chcial wejsc to bys tez sie pewnie nauczyl..
ja w tej chwili nie mam zadnego zamka w drzwiach, otwieram jedynie pilotem

a co do zamykania z kluczyka i z pilota... kluczykiem zamykajac dzialasz bezposrednio przez zamek, wiec jak masz walniety to dziwne aby sie zamknelo, a zamykajac z pilota zamykasz impulsem z centralki...
jeszcze jedno mi sie przypomnialo, moze macie centralny pneumatyczny, a nie elektryczny, zajrzyjscie do bagaznika, po prawej stronie pod podszyciem powinna byc pompka, jezeli jej nie ma, to znaczy ze jest elektryczny



Awatar użytkownika
szczeniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 16:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: szczeniak » sob gru 16, 2006 13:16

Seru79, widze ze masz podobny problem do mojego, ja poszedlem dalej i rozebralem caly zamek na czesci pierwsze ( ten ktory nie ryglowal i ktory pokazywal vag ze jest walniety). Znalazlem zimny lut na plytce w tym zamku, zaraz bede go zakladal z powrotem i dam znac czy pomoglo.

Dokladny opis demontazu zamka macie tutaj i mysle ze te zimne luty recepta na wiekszosc problemow.
http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/

[ Dodano: 16 Gru 2006 12:18 ]
UcHO, z tego co wiem z tylu jest pneumatyk, a w drzwiach sa elektryczne


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/164379.html][img]http://images.spritmonitor.de/164379.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
kovens
Lord GTI
Posty: 1279
Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:26
Lokalizacja: Aschaffenburg

Post autor: kovens » sob gru 16, 2006 13:37

UcHO
ale dziś coś obadałem - jak zamykam kluczykiem od strony pasazera to po przekreceniu drugi raz zaskakuje ryglowanie i zapala sie dioda w drzwiach... dziwne co? o czym to moze swiadczyc? help.

[ Dodano: Sob 16 Gru, 2006 ]
UcHO pisze:eszcze jedno mi sie przypomnialo, moze macie centralny pneumatyczny, a nie elektryczny, zajrzyjscie do bagaznika, po prawej stronie pod podszyciem powinna byc pompka, jezeli jej nie ma, to znaczy ze jest elektryczny
a na co to moze miec wpływ?

[ Dodano: Sob 16 Gru, 2006 ]
szczeniak, sam sie za to nie biore!nie jestem taki odwazny!!!



Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » sob gru 16, 2006 13:55

UcHO problem w tym że rygluje mi przednie drzwi a tylne tylko zamyka :(.

Szczeniak ja tez nie posunołem się aż tak daleko ale mikrowłączniki widziałem.
U mnie w firmie są prawie takie same tylko mają guziczek na środku a nie z boku.
Cena tego cuda to 25zł. Pewnie zaopatrzyłbym w to pół forum ale niestety nie pasują.

Kurcze nie pomyślałem o tym że mogło oberwać luty na ścieżce.
Niedługo muszę jeszcze raz rozebrać drzwi więc może sprawdze te luty koło włączników.


kiedyś MK IV

Awatar użytkownika
kovens
Lord GTI
Posty: 1279
Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:26
Lokalizacja: Aschaffenburg

Post autor: kovens » sob gru 16, 2006 13:59

ja juz nie mam nadziei ze to zadziala :cry: :(



Awatar użytkownika
szczeniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 16:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: szczeniak » sob gru 16, 2006 15:51

wlasnie wrocilem i powiem wam, ze operacja udała sie pełnym sukcesem !!!

Co wam moge poradzic, po pierwsze pod vag i pokaze wam ktory zamek jest walniety albo ktora czujka.

Jesli zamek to pewnie zimny lut na plytce, od trzaskania drzwiami :/
Do zamka dochodzi wtyczka z 6 kabelkami i w zaleznosci na ktorym jest zimny lut to rozne jaja sie dzieja, u mnie byl tylko na jednym i nie doryglowywal mi drzwi ( tzn. mozna je bylo otworzyc od srodka) za pierwszym przekreceniem kluczyka.

Takze lutownice w rece i do roboty, dokladna fotorelacje z demontazu zamka podalem w poprzednim poscie (link). Jak cos to pytajcie smialo na pw.


Obrazek



Mortek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw lis 23, 2006 15:37
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mortek » sob gru 16, 2006 19:18

Szczeniak, myslisz ze to pomoze na nasze dolegliwosci??? Pod Vaga to troche szkoda mi go podpinac bo to conajmniej 50 zl, ale sciagnac ta tapicerke bez potzreby to tez mi sie nie usmiecha zwlaszcza ze to juz nie jest lato a garaz mam bez pradu i swiatla. Duzo jest roboty zeby sie dostac do tej plytki???? tak czasowo ile????
Pozdrawiam
Marcin



Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » sob gru 16, 2006 20:13

Mortek pisze:Szczeniak, myslisz ze to pomoze na nasze dolegliwosci??? Pod Vaga to troche szkoda mi go podpinac bo to conajmniej 50 zl, ale sciagnac ta tapicerke bez potzreby to tez mi sie nie usmiecha zwlaszcza ze to juz nie jest lato a garaz mam bez pradu i swiatla. Duzo jest roboty zeby sie dostac do tej plytki???? tak czasowo ile????
Pozdrawiam
Marcin
Nie ma gwarancji ze masz taką a nie inną usterkę.

W takich warunkach nie dasz chyba rady bo gdzie podepniesz lutownice.
Na tej stronce po angielsku pisze że od 1,5 do 3 godzin ale za pierwszym razem to licz sobie do 4 i uważaj na szybę :)


kiedyś MK IV

Awatar użytkownika
kovens
Lord GTI
Posty: 1279
Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:26
Lokalizacja: Aschaffenburg

Post autor: kovens » sob gru 16, 2006 20:54

szczeniak, zazdrość mnie zżera 8) ;-)

chyba przyjade do Ciebie



Awatar użytkownika
szczeniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 16:38
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: szczeniak » ndz gru 17, 2006 01:36

Mortek, Mysle, ze jest duze prawdopodobienstwo ze u Ciebie jest to samo. Dzis testowalem wielokrotnie i za kazdym razem zaskakuje dioda, a tym samym doryglowywuje na dwa, ze nie mozna otworzyc od srodka, zadne rygle nie odkakuja.

Z ciekawostek zobaczcie kolesia ktory sie reklamuje na Allegro
http://www.allegro.pl/item148999842_pas ... zamek.html

Pewnie robi to samo co ja dzis zrobilem.

Jesli chcecie przesledzic dokladniej temat macie kilka linkow z forum passata:
http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/ ... vt6941.htm
http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/ ... t376,7.htm
jest tego tam wiecej...

Trudno ocenic ile zajmie to osobie ktora robi to po raz pierwszy.
Ja tez nie mam ogrzewanego i oswietlonego garazu, wyjalem tylko zamek i wzialem go do chaty na lutowanie, a na drugi dzien poskladalem wszystko do kupy.
Mi zajelo to moze ze 2 godziny + praca w domu nad zamkiem

[ Dodano: 17 Gru 2006 00:37 ]
kovens, przyjezdzaj chetnie pomoge, sam walczylem z tym kilka miesiecy

[ Dodano: 17 Gru 2006 00:41 ]
Seru79, to ze swiatelko ci sie nie pali to nie znaczy ze wlacznik jest walniety, tez moze byc zimny lut, tak wywnioskowalem z ukladu sciezek na plytce, no i czytalem na forum passata o takim przypadku


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/164379.html][img]http://images.spritmonitor.de/164379.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
kovens
Lord GTI
Posty: 1279
Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:26
Lokalizacja: Aschaffenburg

Post autor: kovens » ndz gru 17, 2006 08:52

szczeniak zadzwonie i podaje do tego goscia z Allegro bo to kolo Torunia :-) zobaczymy co powie a jak nie to wpadne do Ciebie 8) ;-)
DZIEKI ZA POMOC. WIELKI JESTES!!!!

JEST NADZIEJA!!!!

kontakt nawiazany. mam sie odezwac po świętach 8) ;-)



Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » pn gru 18, 2006 09:49

Witajcie!

Miałem podobne problemy jak wy, z tymże w Borze a nie w golfie IV (aczkolwiek to najmniejszy problem). A więc tak od początku:

Dioda sygnalizuję zamknięcie + zaryglowanie drzwi. Jeżeli któreś się nie zaryglują to poprostu się nie zapala dioda. Technicznie da sie to sprawdzić zamykając auto z otwrtymi szybami, a następnie próbując otworzyć od środka drzwi. Te które dają sie otwierać od środka nie są zaryglowane!Ryglowanie zabezpiecza nam auto przed kradzieżą, gdyż jak dobrze się pokombinuje można niezryglowane drzwi otworzyć od zewnątrz (tylne, po wyjąciu zaślepki i imitacji cylinderka), a przynajmniej ja do siebie się "włamałem:)".

Szczeniak podał link do stronki ze świetnym opisem naprawy elektroniki zamka z którego można skorzystać gdy mamy problem z ryglowaniem. U mnie dwa zamki działały na zasadzie loterii i w dwóch były (mikroskopijne!) pęknięcia na scieżkach...
Po rozebraniu i polutowaniu działaja ok.

Drugą kwestią jest problem z załączaniem oświetlenia wewnętrznego auta. Tu padają mikrowyłączniki (mikroswitche) w drzwiach a dokłądniej w zamkach. Cały problem jest w tym, ze po pierwsze cięzko jest je dostać, a po drugie ciężko je naprawić. Aczkolwiek rzadko kiedy się psują, gdyż najczęstszą przyczyną ich niedziałania jest brud zaklejający mechanizm. U mnie w 3 przypadkach po czyszczeniu działają bezproblemowo (zapewne do następnego czyszczenia). Czyścić należy pomiędzy mikroswitchem, a mechanizmem zamka (takie koło z wybrzuszeniem, które naciska na dźwigienkę mikroswitcha, w momencie otwarcia drzwi) ->zdjęcie nizej (czerwona strzałka gdzie należy czyścic, a żółta to sam mikroswitch). A co jest jeszcze ważne te kabelki od mikroswitcha(czerwoni i niebieski) także wędrują na płytkę z elektroniką zamka, więc na płytce może być zminy lut i nikoniecznie trzeba wymienić lub czyścic mikroswitch! Niestety trzeba rozebrać i posprawdzać miernikiem lub metoda na żaróweczkę i bateryjkę :-).
Firma produkująca mikroswitche to saia-burgess, a adres polskiego przedstawiciela http://www.sabur.com.pl/ . Mozna tam popróbować. Ewentualnie na szrocie wywrać zamek od jakiegoś rozbitka. Kupno nowego zamka to trochę przesada, no chyba że ma sie za dużo gotówki. A co ważne te mikroswitche są identyczne w golfach IV, borach, passatach B4. Mi udoło sie znaleść gostka na forum, który miał jeden mikroswitch od passata do sprzedania (za co wielkie dzięki mu!).
Gdyby miał ktoś pytania to chętnie pomogę.

PS1. kovens , wątpię aby padła ci centralka, proponuje sprawdzić najpierw zamki, taniej ci cyba wyjdzie niż bulić za nową centralkę.

PS2.Mortek, ja to robiłem tak. Wyciągasz zamek z auta. Drzwi zamukasz i na ucho od zamka zakładasz (przy zamkniętych drzwiach) np zagięty drut, kołek, lub jakąś rurke tak aby ni można było otworzyć drzwi od zewnątrz. Szybę podpierasz jakims kołkiem, listweką czymkolwiek. Bierzesz zamek do domciu i na biureczku spokonkie rozbierasz oliwisz, lutujesz... Ja tak robiłem u siebbie, gdyż czasowo mieszkam w bloku, i nie ma w ogóle garażu :-(


Obrazek


Pozdrawiam Grzesiek.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 352 gości