Sprzeglo wysoko bierze. Co z tym zrobic.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- pkirylcz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
- Lokalizacja: Wolfsburg
- Kontakt:
Sprzeglo wysoko bierze. Co z tym zrobic.
Witam.
Ostatnio przesiadajac sie na rozne samochody zauwazylem ze moje sprzeglo w MK3 dosc wysoko puszcza. Stwierdzilem ze to moze byc sprawa regulacji. Po zapoznaniu sie z ksiazka serwisowa, dowiedzialem sie ze pedal sprzegla reguluje sie samoczynnie.
Czy moze wiec to oznaczac ze mam spalone sprzeglo, czy moze to jest normalne w golfach.
Dodam dla dokladniejszego okreslenia, ze puszczajac sprzeglo, trzeba conajmniej do polowy wysokosci popuscic zeby auto ruszylo.
Wydaje mi sie, ze wysokie sprzeglo, co za tym idzie glebokie wcisniecie pedalu moze skrucic zywotnosc znajdujacych sie tam zapadek ktore przeginaja sie w momencie wcisniecia(nie wiem dokladnie jaki model jest u mnie, taka zasade dzialania znam z np. Polo)
Ostatnio przesiadajac sie na rozne samochody zauwazylem ze moje sprzeglo w MK3 dosc wysoko puszcza. Stwierdzilem ze to moze byc sprawa regulacji. Po zapoznaniu sie z ksiazka serwisowa, dowiedzialem sie ze pedal sprzegla reguluje sie samoczynnie.
Czy moze wiec to oznaczac ze mam spalone sprzeglo, czy moze to jest normalne w golfach.
Dodam dla dokladniejszego okreslenia, ze puszczajac sprzeglo, trzeba conajmniej do polowy wysokosci popuscic zeby auto ruszylo.
Wydaje mi sie, ze wysokie sprzeglo, co za tym idzie glebokie wcisniecie pedalu moze skrucic zywotnosc znajdujacych sie tam zapadek ktore przeginaja sie w momencie wcisniecia(nie wiem dokladnie jaki model jest u mnie, taka zasade dzialania znam z np. Polo)
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
Witam
wiesz, mialem pdoobny problem - nadazyla sie okazja do wymiany sprzegla (ktore jak domniemywalem jest juz wykonczone) przy wymianie skrzyni wiec zakupilem nowke tarcze, zdejmujemy skrzynie a tu..... tarcza prawie nowa, ubytek 1,1mm w stosunku do nowego po zapoznaniu sie z automatyczna regulacja sprzegla doszlismy do wniosku ze jest walnieta wiec wymiana na mechaniczna regulacje. ale w pore doszla do mnie mysl ze: bagnet ktory odpowiada za odepchniecie tarczy od zamachu jest za krotki... i dlatego tak wysoko bierze sprzeglo... wymienilem dziada na dluzszego i zostawilem automatyczna regulacje sprzegla i jaki efekt? sredni, bo sprzeglo bierze juz z samego dolu :/ Takze u mnie w golfie po wymianie tarcz y na nowa troche sie polepszylo przy seryjnej regulacji automatycznej i seryjnej dlugosci bagnetu, wiec zostawilem jak bylo fabrycznie Tak po prostu ma byc, po wymianie sprzegla nieco polepszy sie.
Pozdrawiam!
P.S
wszystko bylo przeprowadzone na MKII 1.6D `90 ale przypuszczam ze sama zasada jest taka sama nawet w MKV
wiesz, mialem pdoobny problem - nadazyla sie okazja do wymiany sprzegla (ktore jak domniemywalem jest juz wykonczone) przy wymianie skrzyni wiec zakupilem nowke tarcze, zdejmujemy skrzynie a tu..... tarcza prawie nowa, ubytek 1,1mm w stosunku do nowego po zapoznaniu sie z automatyczna regulacja sprzegla doszlismy do wniosku ze jest walnieta wiec wymiana na mechaniczna regulacje. ale w pore doszla do mnie mysl ze: bagnet ktory odpowiada za odepchniecie tarczy od zamachu jest za krotki... i dlatego tak wysoko bierze sprzeglo... wymienilem dziada na dluzszego i zostawilem automatyczna regulacje sprzegla i jaki efekt? sredni, bo sprzeglo bierze juz z samego dolu :/ Takze u mnie w golfie po wymianie tarcz y na nowa troche sie polepszylo przy seryjnej regulacji automatycznej i seryjnej dlugosci bagnetu, wiec zostawilem jak bylo fabrycznie Tak po prostu ma byc, po wymianie sprzegla nieco polepszy sie.
Pozdrawiam!
P.S
wszystko bylo przeprowadzone na MKII 1.6D `90 ale przypuszczam ze sama zasada jest taka sama nawet w MKV
I tak jest i u mnie i wielu autach z jakimi na codzien mam do czynienia. taki juz urok sprzegieł z automatyczna linka, jest wysoko i trzeba pokochac. Co do lożyska to w klasycznej skrzyni z golfa z popychaczem czesto szum jest z tarczy która zamotowana jest w docisku(okrągła blaszka z nitem w srodku). Jest tam nit o którego zapiera sie popychacz i ten czesto sie obraca. łozysko jest z obudowie 5-go biegu i bardzo rzadko sie zuzywa co nie znaczy ze wcale.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości