Witajcie!
Miałem podobne problemy jak wy, z tymże w Borze a nie w golfie IV (aczkolwiek to najmniejszy problem). A więc tak od początku:
Dioda sygnalizuję zamknięcie + zaryglowanie drzwi. Jeżeli któreś się nie zaryglują to poprostu się nie zapala dioda. Technicznie da sie to sprawdzić zamykając auto z otwrtymi szybami, a następnie próbując otworzyć od środka drzwi. Te które dają sie otwierać od środka nie są zaryglowane!Ryglowanie zabezpiecza nam auto przed kradzieżą, gdyż jak dobrze się pokombinuje można niezryglowane drzwi otworzyć od zewnątrz (tylne, po wyjąciu zaślepki i imitacji cylinderka), a przynajmniej ja do siebie się "włamałem:)".
Szczeniak podał link do stronki ze świetnym opisem naprawy elektroniki zamka z którego można skorzystać gdy mamy problem z ryglowaniem. U mnie dwa zamki działały na zasadzie loterii i w dwóch były (mikroskopijne!) pęknięcia na scieżkach...
Po rozebraniu i polutowaniu działaja ok.
Drugą kwestią jest problem z załączaniem oświetlenia wewnętrznego auta. Tu padają mikrowyłączniki (mikroswitche) w drzwiach a dokłądniej w zamkach. Cały problem jest w tym, ze po pierwsze cięzko jest je dostać, a po drugie ciężko je naprawić. Aczkolwiek rzadko kiedy się psują, gdyż najczęstszą przyczyną ich niedziałania jest brud zaklejający mechanizm. U mnie w 3 przypadkach po czyszczeniu działają bezproblemowo (zapewne do następnego czyszczenia). Czyścić należy pomiędzy mikroswitchem, a mechanizmem zamka (takie koło z wybrzuszeniem, które naciska na dźwigienkę mikroswitcha, w momencie otwarcia drzwi) ->zdjęcie nizej (czerwona strzałka gdzie należy czyścic, a żółta to sam mikroswitch). A co jest jeszcze ważne te kabelki od mikroswitcha(czerwoni i niebieski) także wędrują na płytkę z elektroniką zamka, więc na płytce może być zminy lut i nikoniecznie trzeba wymienić lub czyścic mikroswitch! Niestety trzeba rozebrać i posprawdzać miernikiem lub metoda na żaróweczkę i bateryjkę
.
Firma produkująca mikroswitche to saia-burgess, a adres polskiego przedstawiciela
http://www.sabur.com.pl/ . Mozna tam popróbować. Ewentualnie na szrocie wywrać zamek od jakiegoś rozbitka. Kupno nowego zamka to trochę przesada, no chyba że ma sie za dużo gotówki. A co ważne te mikroswitche są identyczne w golfach IV, borach, passatach B4. Mi udoło sie znaleść gostka na forum, który miał jeden mikroswitch od passata do sprzedania (za co wielkie dzięki mu!).
Gdyby miał ktoś pytania to chętnie pomogę.
PS1. kovens , wątpię aby padła ci centralka, proponuje sprawdzić najpierw zamki, taniej ci cyba wyjdzie niż bulić za nową centralkę.
PS2.Mortek, ja to robiłem tak. Wyciągasz zamek z auta. Drzwi zamukasz i na ucho od zamka zakładasz (przy zamkniętych drzwiach) np zagięty drut, kołek, lub jakąś rurke tak aby ni można było otworzyć drzwi od zewnątrz. Szybę podpierasz jakims kołkiem, listweką czymkolwiek. Bierzesz zamek do domciu i na biureczku spokonkie rozbierasz oliwisz, lutujesz... Ja tak robiłem u siebbie, gdyż czasowo mieszkam w bloku, i nie ma w ogóle garażu
Pozdrawiam Grzesiek.