[mk3] Odcięcie pompy paliwa-przez przekaźnik czy przełącznik
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
A to (+)
Jak odwrotnie podepniesz to od razu się włączy z zapłonem.
A ten pstryczek jakiś skromny. Czym mniejszy tym lepiej bo łatwiej ukryć.
Zamiast pstryczka możesz dać też kontaktron (to takie coś że załączy przekaźnik jak magnes dostawisz) linka dał już ktoś wcześniej http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49282
Jak odwrotnie podepniesz to od razu się włączy z zapłonem.
A ten pstryczek jakiś skromny. Czym mniejszy tym lepiej bo łatwiej ukryć.
Zamiast pstryczka możesz dać też kontaktron (to takie coś że załączy przekaźnik jak magnes dostawisz) linka dał już ktoś wcześniej http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49282
- grzes900
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
- Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
- Kontakt:
witam. wg schematu oznaczenia A i B to jest przewod na ktorym masz zrobic przerwe, czyli przerywasz przewod wstawiajac tam przekaznik i puzniej robisz obwod. obstawiam za wstawieniem tam raczej przekaznika a nie zwyklego wylacznika ( z czasem zwykly wylacznik staje sie uciazliwy) a przekaznik mozesz wstawic nawet pod panel radia ze bez panela nie odpalisz:) powodzenia
GG
Panowie mam takie pytanie jezeli TO MA BYĆ DO ODCIĘCIA PALIWA to jak będziecie mieli podtrzymanie przekaznika jezeli zaniknie plus zasilania od sterownika pompy bo przecierz sterownik daje napięcie nie cały czas do pompy tylko chwilowo jak nie ma ciśnienia paliwa a potem wyłącza na chwile jak zaniknie plys to całe urządzonko sie wyłączy i co potem?
[ Dodano: 13 Wrz 2006 08:49 ]
jesli chcecie zrobić takie odcięcie paliwa to wszystko jest dobrze tylko przekaznik powinien mieć dwie pary styków niezaleznych gdzie jedna para ma mostkować przecięty kabel do pompy a druga ma podtrzymac napięcie na cewce przekaznika i plus do tego nalezy brać ze stałego napięcia po kluczyku jeśli sie myle to sorry
[ Dodano: 13 Wrz 2006 08:56 ]
bo jeśli to ma byc do diesla odcięcie zasilania pompy wtryskowej to jest ok
[ Dodano: 13 Wrz 2006 08:49 ]
jesli chcecie zrobić takie odcięcie paliwa to wszystko jest dobrze tylko przekaznik powinien mieć dwie pary styków niezaleznych gdzie jedna para ma mostkować przecięty kabel do pompy a druga ma podtrzymac napięcie na cewce przekaznika i plus do tego nalezy brać ze stałego napięcia po kluczyku jeśli sie myle to sorry
[ Dodano: 13 Wrz 2006 08:56 ]
bo jeśli to ma byc do diesla odcięcie zasilania pompy wtryskowej to jest ok
Ludziska, rysunek jest OK. Po prostu zaznaczyłem że A to (+) żebyście wiedzieli gdzie jest faza. Jeżeli zamkniecie obwód to przez A-B popłynie prąd. Wtedy jak przystawicie miernik to zarówno na A jak i na B będzie wam pokazywać 12V.
Kiedy obwód jest zamknięty, ze styku B (12V) popłynie prąd RÓWNIEŻ do potencjału niższego, czyli na mase, powodtrzymując przekaźnik.
Mam benzyniaka. Sprawdzałem kilkakrotnie na różnych kombinacjach (zapalony silnik, na zapłonie itp.) W wiązce pod tylnym siedzeniem znalazłem kabel na którym CAŁY CZAS jest napięcie, a po odcięciu którego pompka sie wyłącza.
[ Dodano: Sro Wrz 13, 2006 23:20 ]
Druga sprawa, zamiast pisać czy to będzie działać czy nie to zmontujcie sobie i sprawdźcie :p
Kiedy obwód jest zamknięty, ze styku B (12V) popłynie prąd RÓWNIEŻ do potencjału niższego, czyli na mase, powodtrzymując przekaźnik.
Mam benzyniaka. Sprawdzałem kilkakrotnie na różnych kombinacjach (zapalony silnik, na zapłonie itp.) W wiązce pod tylnym siedzeniem znalazłem kabel na którym CAŁY CZAS jest napięcie, a po odcięciu którego pompka sie wyłącza.
[ Dodano: Sro Wrz 13, 2006 23:20 ]
Druga sprawa, zamiast pisać czy to będzie działać czy nie to zmontujcie sobie i sprawdźcie :p
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pt maja 05, 2006 11:01
- Lokalizacja: Kraków
Witam. Mam pytanie: czy przekaźnik TYP 841 12V 30A posiada funkcję podtrzymania? Kombinuję z podłączeniem do niego przycisku monostabilnego, który by załączył przekaźnik aby obwód został zamknięty na stałe bez koniecznosci ciągłego trzymania przycisku monostabilnego ( odcięcie czarnego przewodu ze stacyjki numer 15 wchodzącego do skrzynki przekaźników). Niestety próbowałem juz chyba wszystkich mozliwych kombinacji podłaczenia przewodów do przekaźnika i za kazdym razem gdy puszcze przycisk obwód zostaje przerwany i przekaźnik nie trzyma. Czy dobry przekaźnik kupiłem? Moze ktoś juz robil takie odcięcie i mógłby sie ze mną podzielic wiedzą jak to ustrojstwo podłączyć? Bedę bardzo wdzięczny...tutaj albo na priv. Pozdrawiam
Piotrek
Hej. Jeżeli dobrze pamiętam to przekaźnik 841 jest z poloneza :>
Ale już dawno z tym nie miałem do czynienia więc pewien nie jestem.
Przekaźnik sam z siebie nie ma funkcji "podtrzymania". Podtrzymanie realizujemy przez takowe oszukanie przekaźnika, tzn. wzbudzenie przyciskiem monostabilnym a juz później on sam ze swojego wyjścia bierze sobie prądzik który przepływa i podtrzymuje cewke pierwotną.
Myślę że dobrze to narysowałem na początku tego wątku. Tamten schemat pasuje praktycznie do każdego rodzaju przekaźników.
Jeżeli sobie nie poradzisz to pisz na do mnie meila. Dobrze by było gdybyś przesłał fotke przekaźnika bo jakoś w necie nie moge znaleść czy rzeczywiście to ten o którym myśle.
Ale już dawno z tym nie miałem do czynienia więc pewien nie jestem.
Przekaźnik sam z siebie nie ma funkcji "podtrzymania". Podtrzymanie realizujemy przez takowe oszukanie przekaźnika, tzn. wzbudzenie przyciskiem monostabilnym a juz później on sam ze swojego wyjścia bierze sobie prądzik który przepływa i podtrzymuje cewke pierwotną.
Myślę że dobrze to narysowałem na początku tego wątku. Tamten schemat pasuje praktycznie do każdego rodzaju przekaźników.
Jeżeli sobie nie poradzisz to pisz na do mnie meila. Dobrze by było gdybyś przesłał fotke przekaźnika bo jakoś w necie nie moge znaleść czy rzeczywiście to ten o którym myśle.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pt maja 05, 2006 11:01
- Lokalizacja: Kraków
Niestety nadal nie udało mi się dobrze podłączyć tego przekaźnika z przyciskim monostabilnym. Jak trzymam przycisk to obwód jest zamknięty a jak tylko puszcze to obwód otwiera sie i auto się "wyłącza".
Jeśli ktoś zna sie troche na elektryce to proszę o zamieszczenie tutaj lub na priv rysunku który by mi wyjaśnil jak mam to wszystko podlączyc.
Z góry dziękuję.
Jeśli ktoś zna sie troche na elektryce to proszę o zamieszczenie tutaj lub na priv rysunku który by mi wyjaśnil jak mam to wszystko podlączyc.
Z góry dziękuję.
Piotrek
jeśli chcesz zrobić na przekazniku który ma drugą pare styków to da sie zrobić podtrzymanie tylko wtedy musisz mieć dwa przyciski jeden ze stykami zwartymi a drugi ze stykami rozwartymi wtedy przekaznikiem sterujesz wyłącznikiem ze stykami rozwartymi podtrzymanie idzie przez wyłącznik ze stykami zwartymi , a wyłączasz cały układ wyłącznikiem ze stykami zwartymi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 278 gości