Jęcząca pompa wspomagania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jarek VW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw sty 06, 2005 23:56
Lokalizacja: Nasielsk

Jęcząca pompa wspomagania

Post autor: Jarek VW » wt mar 08, 2005 16:48

witam. mam taki problem jeczy mi co jakiś czas pompa wspomaganie jak kręce kierownicą na asfaldzie podczas postoju i jak silnik pracuje na wolnych obrotach. wyje cały czas jak kręce przewaznie podczas manewrów bo podczas jazdy jest ok. jak przestane kręcić kierownica i dodam gazu wszystko wraca do normy i pompa przestaje jęczeć ale co jakiś czas zawyje. dodam tylko ze mam wrazenie ze nieraz te wspomaganie to wogóle niedziała podczas manewrów na parkingu. cóz to mo ze być. czekam na jakieś sugestie.



Awatar użytkownika
AEM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: pn lis 01, 2004 19:16
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: AEM » wt mar 08, 2005 17:11

sprawdzałeś naciąg paska od pompy?A swoją drogą przy zadawaniu pytania podaj z łaski swojej jakiego auta i silnika dotyczy problem. Proponuję uzupełnic swój profil o te dane.


Jak jadę to nie piję - za dużo się rozlewa!

Jarek VW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw sty 06, 2005 23:56
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: Jarek VW » wt mar 08, 2005 17:17

sorki problem dotyczy mk3 1,8 AAM. a jeśli chodzi o pasek to jest napięty jak trzeba. sprawdzałem



Awatar użytkownika
AEM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: pn lis 01, 2004 19:16
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: AEM » wt mar 08, 2005 17:47

a jak z płynem wspomy? Dolewałeś jakiś i jeśli tak to jaki kolor? Jaki był wcześniej? Przestaje wyć jeśli w czasie manewrowania dodasz gazu?


Jak jadę to nie piję - za dużo się rozlewa!

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt mar 08, 2005 18:02

Napnij pasek mocniej i zobacz efekt. Według mnie to wina złego naciągu paska. Pasek się ślizga i dlatego piszczy. A jeżeli to nie pomoże to rozglądaj się powoli za pompą.



Jarek VW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw sty 06, 2005 23:56
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: Jarek VW » śr mar 09, 2005 01:07

płyn jest zielony i troszke metny ale w instrukcji obsługi niema potrzeby go wymieniać. czy to moze być wina płynu? a co do wycia jak zaczyna mi wyć to taki odgłos jak przy maks skręconych kołach i jak dodam gazu to wyje jeszcze głośniej. to nie jest pasek bo wiem jak pasek piszczy ale coś czuje ze to jej ostatnie podrygi ale jeszcze nie jest to zbyt uciazliwe więc jeżdze. dodam ze pompa jest suchutka bez zadnych wycieków



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr mar 09, 2005 08:19

dolej oleju bo pewnie masz za niski stan i sie pieni, lub wymien a jaki masz wlac bedziesz wiedzial jak ogladniesz pompe wspomagania bedzie na niej plamka zielona lub czerwona zielona to olej mineralny czerwona to syntetyk, polecam olej FEBIego


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
AEM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: pn lis 01, 2004 19:16
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: AEM » śr mar 09, 2005 09:32

Skoro do kolorów płynu doszliśmy to powiedzcie mi jaka jest różnica poza ceną między płynem czerwonym a żółtym i czy są w obie strony zamienne?


Jak jadę to nie piję - za dużo się rozlewa!

Awatar użytkownika
briano
Kozak
Kozak
Posty: 770
Rejestracja: wt gru 28, 2004 14:47
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: briano » śr mar 09, 2005 15:04

AEM pisze:Skoro do kolorów płynu doszliśmy to powiedzcie mi jaka jest różnica poza ceną między płynem czerwonym a żółtym i czy są w obie strony zamienne?
A jest wogóle żółty płyn z tego co wiem to jest czerwony i zielony ale żółty???



Awatar użytkownika
AEM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: pn lis 01, 2004 19:16
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: AEM » śr mar 09, 2005 15:12

tak jest zdecydowanie zółty i jesli dobrze pamietam to Lotosa i za 1l ok 12 zł a ja za czerwony STP płaciłem 14 za 0,3l.


Jak jadę to nie piję - za dużo się rozlewa!

Awatar użytkownika
briano
Kozak
Kozak
Posty: 770
Rejestracja: wt gru 28, 2004 14:47
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: briano » śr mar 09, 2005 17:03

AEM pisze:tak jest zdecydowanie zółty i jesli dobrze pamietam to Lotosa i za 1l ok 12 zł a ja za czerwony STP płaciłem 14 za 0,3l.
AA to pewnie jakiś odpowiednik Orlenowskiego Hipolu mineralnego podejżewam że o innych parametrach trzeba zobaczyć jakie ma parametry czyli czy to jest syntetyk minerał itp. Ale po co komplikować życie jak można zalać oryginał zielony



azja1980
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn sty 17, 2005 18:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: azja1980 » śr mar 09, 2005 17:40

Mojemu kumplowi tak samo sie dzialo ale w Astrze,okazalo sie ze ma malenka dziure na wezu do pompy,plyn sie pienil,ewentualnie mozesz jeszcze to sprawdzic..



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr mar 09, 2005 19:22

zielony to olej mineralny czerwony niekoniecznie, tzn syntetyk zawsze mozna wlac zielony do wyeksploatowanego ukladu przeznaczonego na syntetyczny olej. wspoma zaczyna chodzic ciszej i lepiej


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

fragy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob lut 19, 2005 23:04
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fragy » śr mar 09, 2005 21:36

Koledzy od poczatku może. W mk2 był stosowany do wspomagania płyn czerwony aft dextron II, jest to olej mineralny. W mk 3 zawsze zielony numer vw g002000 i zamiennikiem tego płynu jest febi 6161 który jest.... zółty. Dostepny w intercarsie, tak samo jak płyn hepu, który nazywa sie maxxus i jest to orygiał vw z tym samym opakowaniu tyle ze bez logo. W mk zawsze po zalaniu minerału robi sie cos takiego jak opisuje kolega wyzej czyli wycie bo rosnie ciesnienie za wysoko i po jakims 1000 km na tym płynie jest po pompie. Duża zmyła jest w samej firmie febi która sprzedaje rowniez płyn do wspomagania w kolorze zielonym ale to jest minerał i czesto sprzedawcy proponuja ten wlasnie do vw. Wiec moja propozycja aby ten płyn wymienic czym predzej(na pewno nie zaszkodzi) i liczyc na to ze sie uciszy....

[ Dodano: Sro Mar 09, 2005 20:40 ]
Aha... pod koniec produkcji w mk2 był juz stosowany zielony płyn ale to zawsze jest napisane(wytłoczone) na zbiorniczku, i jest tam zaznaczone czy to atf czy g002000



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 262 gości