Prawidłowo załozony pasek klinowy ?????

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Prawidłowo załozony pasek klinowy ?????

Post autor: To_mas » pt gru 15, 2006 20:47

Bardzo potrzebne !! Gdyby ktoś mógł zroić !! fotki to bardzo prosze !! Bo u mnie jest pokombinowane i obrotek mi źle pokazuje :/


U mnie to wygląda tak :
Obrazek

obrotek zle pokazuje :/
Moze wywalić mniejsze koło i dać tylko większe i na niego pasek ??

POMOCY !!! bo chce by obrotek dobrze pokazywał !!
Ostatnio zmieniony pt gru 15, 2006 23:15 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt gru 15, 2006 21:56

No jeden pasek idzie od wału do alternatora i od razu napędza pompę wodną, a drugi jeśli jest to idzie od wału do wspomagania..


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt gru 15, 2006 22:57

palen, a ja jak przywiozłem silnik to miałem tak :
Jedne pasek taki mały był załozony z wału na pompe !!
a na wale mam w koła !! na jednym włąsnie był ten mały pasek a 2koło(troche wieksze) było wolne !! i nie wiem czy to czasem nie ma być tak ze to 2 koło (wieksze) własnie ma być na pasek od alternatora!!

Bo ja mam zrobione tak:
pasek na wał(na mniejszym kole) i na pompe i na altka i wydaje mi sie ze przez to własnie mam mniejsze obroty pokazane !!! na obrotku

Zastanawia mnei czy jakbym przykręcił tylko jedno koło !! (to wieksze i załozył tak jak mam) to czy nie poprawiło by mi to wskazń !!:)



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt gru 15, 2006 23:54

tomcio666, no własnie ale jak wywale tamto mniejsze to bede musiał chyba krótsze śruby dać no nie ??? bo czy tamte nie bedą zbyt długie ://???

Jak to wyglada u Ciebie, tez masz 2 kola czy jedno ??

[ Dodano: Pią Gru 15, 2006 22:55 ]
tomcio666 pisze:jak założysz na większe koło na wale to będziesz miał na 100 % większe obroty więc powinno być git skoro teraz masz za małe
No mam :// auto na postoju nie kręci sie więcej niz do 4 tyś:/ a leo powinno skoro mój JP jechał z prawie 5 tyś :P

Więc myśle ze to moze być to :)



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » sob gru 16, 2006 01:31

Wg mnie to koło na wale powinno być założone odwrotnie!!! Czyli większym kołem do silnika!!! I te dwa kola stanowią całość.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob gru 16, 2006 01:48

euglen pisze:Wg mnie to koło na wale powinno być założone odwrotnie!!! Czyli większym kołem do silnika!!!
hmm na to nie wpadłem :/
Jutro sproboje obydwa załozyć jak mowisz euglen, :)
Napisze co i jak :D



Awatar użytkownika
Pawlos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 223
Rejestracja: śr mar 15, 2006 08:32
Lokalizacja: Stranda
Kontakt:

Post autor: Pawlos » sob gru 16, 2006 10:32

To_mas, i jak??? U mnie w JR byly dwa kola, aletek i pompa wody na wiekszym kole, a male bylo wolne(ktos wspomaganie wymontowal) a teraz w SB na malym kole jest pompa od wspomagania.


Czas na jakiś zabytek :>

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » sob gru 16, 2006 11:18

Ja mam fabrycznie dwa koła, mimo że nie mam wspomagania. Myślę że dwa koła są zawsze czy jest wspoma czy jej nie ma... Tylko nigdy nie zwracałem uwagi czy różnią się średnicą...aż pójdę i sprawdzę.

[ Dodano: 2006-12-16, 10:22 ]
To_mas, Porównałem Twoje zdjęcie z moim. I na 100000% masz tylko odwrotnie koło na wale założone. U mnie większe jest od strony silnika i chodzi na nim altek i pompa - tak jak pisałem. Zamień koła i po sprawie. :bigok:


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob gru 16, 2006 14:15

palen, teraz na to patrzyłem i qrde wydaje mi sie ze nie da sie ich zamienić bo wiesze chyba bedzie jakoś inaczej wytłoczone w srodku :///
Ale tak mnie to denerwuje i korci ze chyba to odkręce i sprawdze dokładnie:)

Czyli mówicie ze mniejsze koło bedzie od wspomy ??

[ Dodano: Sob Gru 16, 2006 14:15 ]
Ok rozebrałem wyciągłem koła i co sie okazało ??? ze nie da sie ich zamienić :/
Moje obawy okazały sie słuszne (inaczej stoczone środki)

Ale znalzłem w garazu chyba pasujące koło :D wielkość rozstaw śrub i otwor sie zgadzają!!
Jak przykładałem to pasuje idealnie :D
Jeszcze konsultacaj z Tata i jak zatwierdzi to zakładamy :D



Awatar użytkownika
Pawlos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 223
Rejestracja: śr mar 15, 2006 08:32
Lokalizacja: Stranda
Kontakt:

Post autor: Pawlos » sob gru 16, 2006 15:29

A ja sie pomylilem... JEst troche inacze4j niz napisalem. Duze kolo jest od altka i pompy wody, a male od pompy wspomagania i pompy wody... Pompa wodna ma 2 paski na sobie...


Czas na jakiś zabytek :>

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » sob gru 16, 2006 16:40

Ja patrzyłem u siebie i pompa nie może być napędzana z małego koła... nawet patrzyłem u kumpla w benzynce 1,8 i tez wspome ma z małego koła a pompe wodną i altek z dużego koła. Ja mam wszystko z dużego bo wspomy nie mam.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz gru 17, 2006 01:16

ok doprowadziłem do łądu sprawe !!Wyciągnąłem kola i nie pasowały i nei dało sie ich zamienić z powodu innego wytłoczenia :/ Ale znalzazłem w domu takie samo koło duze co tamto ściągnięte i pasuje idelnie !!!nie ociera pase idzie prosto śruby tak samo otwór tak samo i wielkoś taka jak to duze !!:DDD
Po konsultacji z Tata załozyłem (oczywiscie na krótszych śrubach) i teraz powiem wam ze wymiata :DDD:D:D:D

OBROTEK NARESZCIE WSKAZUJE SUPER !!!! tak jak ma wskazywać !!na postoju kręci sie do prawie 5 tyś :) więc poprawiło sie :) Jeszcze musze tylko pasek nowy kupić bo załozyłem stary co mi został z JP :D (a on troche wytarty jest :/)

Dzieki śliczne za pomoc !!!!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości