[MK2 1.3 MH 2E3] Problemy z silnikiem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Bo jednak uszkodzenie cewki może być wtórne. Np brak dobrej masy pomiedzy cewką i silnikiem. Jeśli nie masz kabla masowego do silnika (pomiędzy nadwoziem do ktorego w końcu mocowana jest cewka, lub klemą ujemna aku, to ją dorób. W Vento mam kable (plecionkę) od śróby cewki do silnika, w GTI zonki tego nie było, auto ma rok i własnie niedawno szlag trafił cewkę, kto wie czy nie dlatego właśnie
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Witam!!!
Apropo cewki wn. Jechałem sobie któregoś razu po Suwałkach i zaczął mi Golfik na skrzyżowaniach gasnąć. No i zgasł mi na kolejnym. Odpaliłem, pracował jakoś dziwnie nierówno i musiałem go przytrzymywać na gazie lekko. Wystartowałem, do następnego skrzyżowania miałem jakiś 250m, no i dałem mu po garach z myślą że to coś z benzyn. Dojechałem i stop, zgasł na amen. Z nerwów wepchałem go przez wysoki krawężnik na chodnik przy skrzyżowaniu. Maska w górę i do cewki nie mogłem się dotknąć, taka była gorąca. Miałem brak iskry. Golfa zaholowałem do garażu i do roboty. Kupiłem używany moduł zapłonowy i cewkę. Padnięty miałem moduł zapłonowy, cewka mimo wysokiej temp. nie padła. Jeżdziłem na niej jakięś 1,5 roku i nadal działa prawidłowo.
piotrek111 czy przy wymianie czujnika sprawdziłeś odśrodkowy układ wyprzedzenia zapłonu? Siedzi on na samym dole w aparacie, aby go sprawdzić musisz wyjąć metalową zaślepkę śrubokrętem ( kształt ma owalno-półwypukły, wytłoczona jest z blachy). W środku są dwa raminoa zaczepione do osi aparatu, i do tych ramion idą spężyny (jedna dłuższa i miękka, druga krótka, twarda i z jednej strony ma dłuższe ucho) Całość jest zamocowana na plastikowych tulejkach, i ramiona i sprężyny.
Apropo aparatu to musisz podstawiać zawsze taki jaki siedział wg oznaczenia. Ja w swoim mam napewno z literą A na końcu. Litery oznaczają kąty wyprzedzenia zapłonu przy odpowiednich obrotach. Między A i B jest spora rużnica, ale wystarczy wymienić jedną ze sprężyn na tą twardą z dłuższym uchem.
Pozdro.
Apropo cewki wn. Jechałem sobie któregoś razu po Suwałkach i zaczął mi Golfik na skrzyżowaniach gasnąć. No i zgasł mi na kolejnym. Odpaliłem, pracował jakoś dziwnie nierówno i musiałem go przytrzymywać na gazie lekko. Wystartowałem, do następnego skrzyżowania miałem jakiś 250m, no i dałem mu po garach z myślą że to coś z benzyn. Dojechałem i stop, zgasł na amen. Z nerwów wepchałem go przez wysoki krawężnik na chodnik przy skrzyżowaniu. Maska w górę i do cewki nie mogłem się dotknąć, taka była gorąca. Miałem brak iskry. Golfa zaholowałem do garażu i do roboty. Kupiłem używany moduł zapłonowy i cewkę. Padnięty miałem moduł zapłonowy, cewka mimo wysokiej temp. nie padła. Jeżdziłem na niej jakięś 1,5 roku i nadal działa prawidłowo.
piotrek111 czy przy wymianie czujnika sprawdziłeś odśrodkowy układ wyprzedzenia zapłonu? Siedzi on na samym dole w aparacie, aby go sprawdzić musisz wyjąć metalową zaślepkę śrubokrętem ( kształt ma owalno-półwypukły, wytłoczona jest z blachy). W środku są dwa raminoa zaczepione do osi aparatu, i do tych ramion idą spężyny (jedna dłuższa i miękka, druga krótka, twarda i z jednej strony ma dłuższe ucho) Całość jest zamocowana na plastikowych tulejkach, i ramiona i sprężyny.
Apropo aparatu to musisz podstawiać zawsze taki jaki siedział wg oznaczenia. Ja w swoim mam napewno z literą A na końcu. Litery oznaczają kąty wyprzedzenia zapłonu przy odpowiednich obrotach. Między A i B jest spora rużnica, ale wystarczy wymienić jedną ze sprężyn na tą twardą z dłuższym uchem.
Pozdro.
Ostatnio zmieniony pt gru 15, 2006 20:26 przez GENE, łącznie zmieniany 1 raz.
VWpower Golf
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
chodzi mi o zmasowanie silnika nie nadwozia. To nie jest takie oczywiste że prąd ma łatwo przepłynąć od silnika do karoserii, bo wisi na gumowych poduszkach, półosie pracują w smarze itd. Po coś te kable masowe są i jak nie masz to sobie dorób.MrUkAs pisze:No u mnie jest kabel masowy blisko aku, przykrecony do czegos metalowego.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: czw lut 02, 2006 20:29
- Lokalizacja: Nowa Sól
Witam.Niestety znowu to samo.Wczoraj wydawało mi się, że jest lepiej a dzisiaj znowu to samo.W nocy była mgła i rano były szopki.Na zimnym strasznie szarpało, jak się nagrzał to było lepiej ale pare razy zanikła mu moc i zamiast przyspieszać szarpał.Coś mi się nie chce wieżyć aby była to cewka.Ale nie mam już wyjścia i chyba kupie nową cewkę dla świętego spokoju.Zaczynam już mieć go dosyć.
@GENE Tak zrobie.Pojadę w poniedziałek na szrot (do znajomego) bo jutro nie będę miał kiedy i się okaże.A co do tego aparatu to nie zauważyłem niczego podejżanego z tymi sprężynkami, więc myśle że jest ok.
Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc.
@GENE Tak zrobie.Pojadę w poniedziałek na szrot (do znajomego) bo jutro nie będę miał kiedy i się okaże.A co do tego aparatu to nie zauważyłem niczego podejżanego z tymi sprężynkami, więc myśle że jest ok.
Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc.
Ostatnio zmieniony pt gru 15, 2006 20:46 przez piotrek111, łącznie zmieniany 1 raz.
Podjedz na używkę i kup. Koszt 15 zeta. Ja kupiłem na podstawienie jak mi zagotowało jw pisałem i oddałem, a też była dobra. Nigdy nie będzie tak żeby dwie tak samo były uszkodzone. Po za tym możesz sprawdzić cewkę. Uzwojenie pierwotne powinno mieć około 0,8 do 1 ohma. Nie kupuj na początek nowej.
Może ci tak szwankować też moduł zapłonowy, proponuję podstawić sprawny z innego.
piotrek111 jak już będziesz na używce, podstaw też moduł zapłonowy Telefunkena. A układ odśrodkowy jak bedzie rozwalony to będzie ci dzwonić po obudowie.
Pzdr.
Może ci tak szwankować też moduł zapłonowy, proponuję podstawić sprawny z innego.
piotrek111 jak już będziesz na używce, podstaw też moduł zapłonowy Telefunkena. A układ odśrodkowy jak bedzie rozwalony to będzie ci dzwonić po obudowie.
Pzdr.
Ostatnio zmieniony pt gru 15, 2006 20:53 przez GENE, łącznie zmieniany 1 raz.
VWpower Golf
- MrUkAs
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
- Lokalizacja: Ostrzeszów
- Kontakt:
Jak sprawdzic czy to zmasowanie silnika mam czy nie? Bo z tego co widze, to mam zmasowanie nadwozia, no nie?Paweł Marek pisze:chodzi mi o zmasowanie silnika nie nadwozia. To nie jest takie oczywiste że prąd ma łatwo przepłynąć od silnika do karoserii, bo wisi na gumowych poduszkach, półosie pracują w smarze itd. Po coś te kable masowe są i jak nie masz to sobie dorób.MrUkAs pisze:No u mnie jest kabel masowy blisko aku, przykrecony do czegos metalowego.
Jesli chodzi o koszt cewki do MH, to jest to cewka "polonezowa" i koszt nowej to 75zl. Tez mi sie nie chce wierzyc, aby cewka ktora mam niecaly rok mogla pojsc i mogl ja szlak trafic. Ale jak nie cewka, to co? Skoro auto bez wilgoci chodzi idealnie.
www.SportCom.PL
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
MrUkAs ma chyba przerywacz jeszcze, modułu niet, tylko kondensator. Też jestem za podmianą cewki na próbę, po co pchać się w koszty. I żadne pomiary cewki nie pomogą, bo nie wykluczą przebić pojawiających się z uzwojenia wysokiego napięcia.GENE pisze:MrUkAs podstaw moduł zapłonowy. Zakładam, że aparat masz sprawny.
powinien być pleciony miedziany kabel łączący silnik z nadwoziem, u mnie w Vento idzie od śróby mocującej cewkę do punktu masowego koło pokrywy zaworów, w jetce starej nie pamiętam jak to leciało, ale nieważne, gdzie, byleby było.MrUkAs pisze:Jak sprawdzic czy to zmasowanie silnika mam czy nie? Bo z tego co widze, to mam zmasowanie nadwozia, no nie?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- MrUkAs
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
- Lokalizacja: Ostrzeszów
- Kontakt:
Modulu to ja nie mam. Problem w tym, ze nie mam za bardzo jak cewki podmienic (nie mam skad wziac na wymiane). A jesli chodzi o zmasowanie silnika to musze spojrzec czy cos takiego mam, ale wydaje mi sie, ze plecienego niczego nie mam. Tak jak pisalem mam tylko jakis przewod przykrecony blisko aku.
www.SportCom.PL
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
a dajże spokój ściąg po prostu kopułkę i zobacz pod nią. Wygląda jak w maluchu i tak samo się reguluje przerwę albo przrywacz wymienia na jednej czy dwóch sróbkach.MrUkAs pisze:Nie, bo nawet nie wiem jak sie do tego zabrac. Wiecej pewno bym popsul, anizeli sprawdzil.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- MrUkAs
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
- Lokalizacja: Ostrzeszów
- Kontakt:
Problem sie chyba pogorszyl, bo dzisiaj jadac na Uczelnie (120km) nie padalo a auto robilo to samo, co w deszczu (tylko troszke mniej, tzn. troche lepiej chodzilo). Ale np. wyjezdzajac o 7:00 to po przejechaniu 20 km spadly obroty i zgasnal (co prawdla auto stalo pod chmurka wiec wode na sobie mial). Odpalilem i juz 100km chodzil bez zarzutow. Jak wracalem to rowniez, ale tym razem po 10 km spadly obroty, zgasl. Odpalilem i dalej rowniez chodzil bez zarzutu. Co mnie dziwi, to ze nie padalo. :/ Jak obroty spadaja i dam mu przygazowke to wraca wsio w miare do normy...
Teraz po tym dzisiejszym dniu to juz w ogole zglupialem. :/
Teraz po tym dzisiejszym dniu to juz w ogole zglupialem. :/
www.SportCom.PL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 221 gości