[MK2 1.3 MH 2E3] Problemy z silnikiem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 14, 2006 21:41

Bo jednak uszkodzenie cewki może być wtórne. Np brak dobrej masy pomiedzy cewką i silnikiem. Jeśli nie masz kabla masowego do silnika (pomiędzy nadwoziem do ktorego w końcu mocowana jest cewka, lub klemą ujemna aku, to ją dorób. W Vento mam kable (plecionkę) od śróby cewki do silnika, w GTI zonki tego nie było, auto ma rok i własnie niedawno szlag trafił cewkę, kto wie czy nie dlatego właśnie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » czw gru 14, 2006 22:00

No u mnie jest kabel masowy blisko aku, przykrecony do czegos metalowego.


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » pt gru 15, 2006 19:47

Witam!!!
Apropo cewki wn. Jechałem sobie któregoś razu po Suwałkach i zaczął mi Golfik na skrzyżowaniach gasnąć. No i zgasł mi na kolejnym. Odpaliłem, pracował jakoś dziwnie nierówno i musiałem go przytrzymywać na gazie lekko. Wystartowałem, do następnego skrzyżowania miałem jakiś 250m, no i dałem mu po garach z myślą że to coś z benzyn. Dojechałem i stop, zgasł na amen. Z nerwów wepchałem go przez wysoki krawężnik na chodnik przy skrzyżowaniu. Maska w górę i do cewki nie mogłem się dotknąć, taka była gorąca. Miałem brak iskry. Golfa zaholowałem do garażu i do roboty. Kupiłem używany moduł zapłonowy i cewkę. Padnięty miałem moduł zapłonowy, cewka mimo wysokiej temp. nie padła. Jeżdziłem na niej jakięś 1,5 roku i nadal działa prawidłowo.

piotrek111 czy przy wymianie czujnika sprawdziłeś odśrodkowy układ wyprzedzenia zapłonu? Siedzi on na samym dole w aparacie, aby go sprawdzić musisz wyjąć metalową zaślepkę śrubokrętem ( kształt ma owalno-półwypukły, wytłoczona jest z blachy). W środku są dwa raminoa zaczepione do osi aparatu, i do tych ramion idą spężyny (jedna dłuższa i miękka, druga krótka, twarda i z jednej strony ma dłuższe ucho) Całość jest zamocowana na plastikowych tulejkach, i ramiona i sprężyny.
Apropo aparatu to musisz podstawiać zawsze taki jaki siedział wg oznaczenia. Ja w swoim mam napewno z literą A na końcu. Litery oznaczają kąty wyprzedzenia zapłonu przy odpowiednich obrotach. Między A i B jest spora rużnica, ale wystarczy wymienić jedną ze sprężyn na tą twardą z dłuższym uchem.
Pozdro. :rotfl: :okej: :rotfl:
Ostatnio zmieniony pt gru 15, 2006 20:26 przez GENE, łącznie zmieniany 1 raz.


VWpower Golf

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 15, 2006 20:00

MrUkAs pisze:No u mnie jest kabel masowy blisko aku, przykrecony do czegos metalowego.
chodzi mi o zmasowanie silnika nie nadwozia. To nie jest takie oczywiste że prąd ma łatwo przepłynąć od silnika do karoserii, bo wisi na gumowych poduszkach, półosie pracują w smarze itd. Po coś te kable masowe są i jak nie masz to sobie dorób.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

piotrek111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: czw lut 02, 2006 20:29
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: piotrek111 » pt gru 15, 2006 20:20

Witam.Niestety znowu to samo.Wczoraj wydawało mi się, że jest lepiej a dzisiaj znowu to samo.W nocy była mgła i rano były szopki.Na zimnym strasznie szarpało, jak się nagrzał to było lepiej ale pare razy zanikła mu moc i zamiast przyspieszać szarpał.Coś mi się nie chce wieżyć aby była to cewka.Ale nie mam już wyjścia i chyba kupie nową cewkę dla świętego spokoju.Zaczynam już mieć go dosyć.


@GENE Tak zrobie.Pojadę w poniedziałek na szrot (do znajomego) bo jutro nie będę miał kiedy i się okaże.A co do tego aparatu to nie zauważyłem niczego podejżanego z tymi sprężynkami, więc myśle że jest ok.

Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc.
Ostatnio zmieniony pt gru 15, 2006 20:46 przez piotrek111, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » pt gru 15, 2006 20:32

Podjedz na używkę i kup. Koszt 15 zeta. Ja kupiłem na podstawienie jak mi zagotowało jw pisałem i oddałem, a też była dobra. Nigdy nie będzie tak żeby dwie tak samo były uszkodzone. Po za tym możesz sprawdzić cewkę. Uzwojenie pierwotne powinno mieć około 0,8 do 1 ohma. Nie kupuj na początek nowej.
Może ci tak szwankować też moduł zapłonowy, proponuję podstawić sprawny z innego.

piotrek111 jak już będziesz na używce, podstaw też moduł zapłonowy Telefunkena. A układ odśrodkowy jak bedzie rozwalony to będzie ci dzwonić po obudowie.
Pzdr. :rotfl: :okej: :rotfl:
Ostatnio zmieniony pt gru 15, 2006 20:53 przez GENE, łącznie zmieniany 1 raz.


VWpower Golf

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pt gru 15, 2006 20:49

Paweł Marek pisze:
MrUkAs pisze:No u mnie jest kabel masowy blisko aku, przykrecony do czegos metalowego.
chodzi mi o zmasowanie silnika nie nadwozia. To nie jest takie oczywiste że prąd ma łatwo przepłynąć od silnika do karoserii, bo wisi na gumowych poduszkach, półosie pracują w smarze itd. Po coś te kable masowe są i jak nie masz to sobie dorób.
Jak sprawdzic czy to zmasowanie silnika mam czy nie? Bo z tego co widze, to mam zmasowanie nadwozia, no nie?

Jesli chodzi o koszt cewki do MH, to jest to cewka "polonezowa" i koszt nowej to 75zl. Tez mi sie nie chce wierzyc, aby cewka ktora mam niecaly rok mogla pojsc i mogl ja szlak trafic. Ale jak nie cewka, to co? Skoro auto bez wilgoci chodzi idealnie.


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » pt gru 15, 2006 20:55

MrUkAs podstaw moduł zapłonowy. Zakładam, że aparat masz sprawny.
:rotfl: :okej: :rotfl:


VWpower Golf

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 15, 2006 21:21

GENE pisze:MrUkAs podstaw moduł zapłonowy. Zakładam, że aparat masz sprawny.
MrUkAs ma chyba przerywacz jeszcze, modułu niet, tylko kondensator. Też jestem za podmianą cewki na próbę, po co pchać się w koszty. I żadne pomiary cewki nie pomogą, bo nie wykluczą przebić pojawiających się z uzwojenia wysokiego napięcia.
MrUkAs pisze:Jak sprawdzic czy to zmasowanie silnika mam czy nie? Bo z tego co widze, to mam zmasowanie nadwozia, no nie?
powinien być pleciony miedziany kabel łączący silnik z nadwoziem, u mnie w Vento idzie od śróby mocującej cewkę do punktu masowego koło pokrywy zaworów, w jetce starej nie pamiętam jak to leciało, ale nieważne, gdzie, byleby było.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pt gru 15, 2006 21:52

Modulu to ja nie mam. Problem w tym, ze nie mam za bardzo jak cewki podmienic (nie mam skad wziac na wymiane). A jesli chodzi o zmasowanie silnika to musze spojrzec czy cos takiego mam, ale wydaje mi sie, ze plecienego niczego nie mam. Tak jak pisalem mam tylko jakis przewod przykrecony blisko aku.


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 15, 2006 22:09

MrUkAs pisze:Modulu to ja nie mam
przyznaj się, zajrzałeś w końcu na ten przerywacz? :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pt gru 15, 2006 22:31

Paweł Marek pisze:
MrUkAs pisze:Modulu to ja nie mam
przyznaj się, zajrzałeś w końcu na ten przerywacz? :)
Nie, bo nawet nie wiem jak sie do tego zabrac. Wiecej pewno bym popsul, anizeli sprawdzil. ;)


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 15, 2006 22:38

MrUkAs pisze:Nie, bo nawet nie wiem jak sie do tego zabrac. Wiecej pewno bym popsul, anizeli sprawdzil.
a dajże spokój :) ściąg po prostu kopułkę i zobacz pod nią. Wygląda jak w maluchu i tak samo się reguluje przerwę albo przrywacz wymienia na jednej czy dwóch sróbkach.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » sob gru 16, 2006 20:58

Problem sie chyba pogorszyl, bo dzisiaj jadac na Uczelnie (120km) nie padalo a auto robilo to samo, co w deszczu (tylko troszke mniej, tzn. troche lepiej chodzilo). Ale np. wyjezdzajac o 7:00 to po przejechaniu 20 km spadly obroty i zgasnal (co prawdla auto stalo pod chmurka wiec wode na sobie mial). Odpalilem i juz 100km chodzil bez zarzutow. Jak wracalem to rowniez, ale tym razem po 10 km spadly obroty, zgasl. Odpalilem i dalej rowniez chodzil bez zarzutu. Co mnie dziwi, to ze nie padalo. :/ Jak obroty spadaja i dam mu przygazowke to wraca wsio w miare do normy...

Teraz po tym dzisiejszym dniu to juz w ogole zglupialem. :/


www.SportCom.PL

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości