Budowa turbodoładowanego silnika benzynowego - pomocy!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
hehe odesle do katalogu victor reinz...
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
olozwirski, po co mowiles, tak chlopak by sie nauczyl czytac katalogi,,, a tak ma na tacy wszystko....
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
no coz katalogi inzynierze:)
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Nie pamietam dokladnie ale chyba cos kolo 300zl, do twojego zastosowania wystarczy dorobic i tez bedzie dobrze, zajrzyj tuKamilW pisze:Panowie a po ile stoi taka uszczelka w detalu i jak z momentami dokrecenia srub do niej? Sa zmienione czy tak jak w standardzie?
Dokrecic po kolei od jedynki do 9tki 40nm, pozniej 60nm i jeszcze raz o 180 stopni (wziete z serwisowki PG)
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
znalazlem w katalogu pewnej firmy za 140 zlolozwirski pisze:Nie pamietam dokladnie ale chyba cos kolo 300zl
jak cos to kumpla poprosze, tylko nie wiem z czego by ja wyciacolozwirski pisze:do twojego zastosowania wystarczy dorobic i tez bedzie dobrze
czyli tak samo jak w normalnym VW...olozwirski pisze:Dokrecic po kolei od jedynki do 9tki 40nm, pozniej 60nm i jeszcze raz o 180 stopni (wziete z serwisowki PG
[ Dodano: Pią Gru 08, 2006 00:59 ]
Witam. Kilka nowosci ktore sie pojawily w temacie. Wiec: wymienilismy sie z t-tasem glowicami i ja mam teraz glowice z 2 litrowego silnika na wielopunktowym wtrysku a t-tas moze montowac gaznik
Calosc projektu stala sie oficjalnym tematem na moja prace magisterska. Mam na uczelni kilku specjalistow ktorzy zdrklarowali swoja pomoc i uzycza mi sprzetu badawczego. M.in. nasz dziekan ktory mam nadzieje zostanie moim promotorem jest specjalista w sprawach doladowania silnikow samochodowych. Wiec jednym slowem jak tylko dokoncze papierkowa robote do mam dostep do calego zaplecza technicznego uczelni i moge liczyc na pomoc wykladowcow.
Mam juz policzony wytrzymalosciowo caly korbowod, z obliczen wynikly nastepujace rzeczy:
wspolczynniki bezpieczenstwa wynosza:
- dla wyboczenia (zginanie) 3,2
- dla naprezen w lbie korbowodu 13,4
- dla naprezen w przekroju laczenia lba z trzonem 6,4
- dla zginania silami bezwladnosci 4,3
Dodam ze obliczenia poprzedzilem badaniem jaki stop zostal zastosowany na ten korbowod. Wiec jak widac na powyzszym obracku korbowod zostal obliczony i dobrany ze znacznymi naddatkami wspolczynnikow bezpieczenstwa wiec nie ma obawy o jego uszkodzenia nawet gdyby zwiekszyc max cisnienie indykowane o 100%
Dalsze wyniki bede publikowal na bierzaco
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
wodze ze sie starasz.. a sprawdzales wplyw rezonansu na odpornosc??:>KamilW pisze:- dla wyboczenia (zginanie) 3,2
- dla naprezen w lbie korbowodu 13,4
- dla naprezen w przekroju laczenia lba z trzonem 6,4
- dla zginania silami bezwladnosci 4,3
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
cały czas śledzę temat i gratuluję tematu pracy magisterskiej-robisz to co Cię na prawdę interesuje. a co do głowicy to tylko zaślepię kanał wodny bo jest on potrzebny do monowtrysku ale nie w gaźnikowcu, zostanie mi jeszcze pompa paliwa i aparat zapłonowy i może na wiosnę jak pozwoli budżet będzie ADY na gaźniku
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
musze dorwac obliczenia zmeczeniowe i bedziemy sie zastanawiac nad rezonansem na razie zaczalem od korbowody, teraz pora na wal Zrobilem sobie tez programik w excelu ktory mi z dokladnoscia do jakis 10% rysuje wykres indykatorowy doladowanego silnika i oblicza teoretyczna moc przy danym doladowaniu. Na poniedzialek umowilem sie z Dziekanem i mam nadzieje dorwac jakas literature i dowiedziec sie czegos ciekawego... zobaczymy co z tego wyjdzie, ale jak na razie wyglada obiecujaco no i mam niezla frajde przy liczeniu a o to wlasnie mi chodziloevolution pisze:a sprawdzales wplyw rezonansu na odpornosc??:>
bardzo dziekuje.t-tas pisze:cały czas śledzę temat i gratuluję tematu pracy magisterskiej-robisz to co Cię na prawdę interesuje
a tak na marginesie to wisze ci duze piwo za ta wymiane, bardzo mi to ulatwi caly projekt a w szczegolnosci zasilanie wtryskowe... o dalszych postepach bede informowal na bierzaco aha i chodzby skaly sraly to silnik musi byc na wakacje w samochodziet-tas pisze: co do głowicy to tylko zaślepię kanał wodny bo jest on potrzebny do monowtrysku ale nie w gaźnikowcu, zostanie mi jeszcze pompa paliwa i aparat zapłonowy i może na wiosnę jak pozwoli budżet będzie ADY na gaźniku
[ Dodano: Pon Gru 11, 2006 23:42 ]
Dzisiaj dostalem turbosprezarke. Stanem technicznym niestety odbiega od idealu ale pompuje i to sie liczy i nie ma luzu na walku. Wastegate jest to wyrzucenia niestety... a przynajmniej jego sterownik w ktorym poszla membranka. Na moje szczescie da sie ja ustawic co mi oszczedzi kombinacji z kolektorami Ogolnie bardzo fajny, maly swistaczek
- koonrad
- majster ulepszacz
- Posty: 1048
- Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
- Lokalizacja: BełchatóVW
- Kontakt:
Kamil- powiem Ci szczerze, że po woli napalam się na ten pomysł. kumple przecierają oczy ze zdziwienia że w Jettcie jest gaźnik od kanta, ale jakby zobaczyli cos takiego to chyba by sobie zycie odebrali!!
trzymam kciuki za Ciebie bo "majster kamikadze" jesteś, a takim to sie wszystko udaje.
POWODZENIA
trzymam kciuki za Ciebie bo "majster kamikadze" jesteś, a takim to sie wszystko udaje.
POWODZENIA
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości