[MK 3] Płyn chłodnicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- piecia1985
- Mały gagatek
- Posty: 93
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 13:40
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Producent podaje 6,3 L. Mi weszło tylko 5 L nie mam pojęcia dlaczego, a po zalaniu wiatrak włączał się z 5 razy a w środku dalej zimne leciało, pomogło ściskanie przewodów gumowych, bardzo pomocne przy odpowietrzaniu układu chłodzenia.
Dzisiaj zalewam jeszcze raz bo wymieniłem chłodnice na nową zobaczymy ile wejdzie.
Dzisiaj zalewam jeszcze raz bo wymieniłem chłodnice na nową zobaczymy ile wejdzie.
Był: Golf III, Oldschool'owa Corsa A przedlift i przez chwile Golf II na wąskim
Obecnie: Grand Espace
SPRZEDAM: SCHOWEK POD AIRBAG I HELLA SILVER MAGIC
Obecnie: Grand Espace
SPRZEDAM: SCHOWEK POD AIRBAG I HELLA SILVER MAGIC
Panowie juz mam gofra od 3 lat ale to co sie teraz dzieje przerasta moje mozliwosci.
Nie moge odpowietrzyc ukladu chlodzenia!!!! Odpalilem go zaraz po zalaniu wszystko poszlo bez problemu ogrzewanie ustawione maks. Po wlaczeniu sie wentylatora zgasilem silnik poczekalem az ostygnie i odkrecilem korek. Lekkie cisnienie z niego uszlo wiec myslalem ze juz ok. Taki manewr zrobilem juz z 3 razy i dalej zimne powietrze leci co z tym robic ??? Jakies pomysly ?? Prawdpodopodbnie parownik mi tak bruzdzi. (instalacja 2 generacji)
Nie moge odpowietrzyc ukladu chlodzenia!!!! Odpalilem go zaraz po zalaniu wszystko poszlo bez problemu ogrzewanie ustawione maks. Po wlaczeniu sie wentylatora zgasilem silnik poczekalem az ostygnie i odkrecilem korek. Lekkie cisnienie z niego uszlo wiec myslalem ze juz ok. Taki manewr zrobilem juz z 3 razy i dalej zimne powietrze leci co z tym robic ??? Jakies pomysly ?? Prawdpodopodbnie parownik mi tak bruzdzi. (instalacja 2 generacji)
Vw Golf III 1.8 GL ABS
aphex pisze:Panowie juz mam gofra od 3 lat ale to co sie teraz dzieje przerasta moje mozliwosci.
Nie moge odpowietrzyc ukladu chlodzenia!!!! Odpalilem go zaraz po zalaniu wszystko poszlo bez problemu ogrzewanie ustawione maks. Po wlaczeniu sie wentylatora zgasilem silnik poczekalem az ostygnie i odkrecilem korek. Lekkie cisnienie z niego uszlo wiec myslalem ze juz ok. Taki manewr zrobilem juz z 3 razy i dalej zimne powietrze leci co z tym robic ??? Jakies pomysly ?? Prawdpodopodbnie parownik mi tak bruzdzi. (instalacja 2 generacji)
Ja wczoraj odpowietrzałem około 40 minut bo panowie w warsztacie rozłożyli ręce i powiedzieli że nie da rady go odpowietrzyć, że coś nie tak, udowodniłem im że jednak da rade. Poprzednio też długo się odpowietrzał.
Po spuszczeniu płynu z układu chłodzenia, zalewasz ile wejdzie u mnie ok. 4,5L,
odpalasz i dolewasz w miarę możliwości, w pewnym momencie już więcej nie wchodzi, zakręcasz zbiorniczek i ściskasz rękoma wszystkie gumowe przewody aż zrobią się ciepłe, te od nagrzewnicy też, sprawdzasz płyn nie gasząc silnika, ewentualnie dolewasz, wiatrak będzie się włączał i wyłączał, i tak w kółko jak będą parzyły to przez rękawiczki, do momentu aż w środku zacznie lecieć letnie powietrze.
Gdy wejdzie ok. 5,5L podkręć obroty do ok. 2000 i tak trzymaj ok. 3-5 minut (przydał by się ktoś kto będzie to robił i przy okazji patrzył na temperaturę i kontrolkę płynu) wtedy pompa wody napędzana paskiem zaczyna szybciej pracować, wiatrak chłodnicy będzie się włączał i wyłączał ok. 15 razy nie przejmuj się tym to normalne. Ja straciłem cierpliwość i pojechałem, kontrolując temperaturę jechałem aż nie zapaliła się kontrolka płynu, wysiadłem nie gasząc silnika dolałem resztę płynu i jest OK. Pamietaj że wchodzi ok.6,3L
Był: Golf III, Oldschool'owa Corsa A przedlift i przez chwile Golf II na wąskim
Obecnie: Grand Espace
SPRZEDAM: SCHOWEK POD AIRBAG I HELLA SILVER MAGIC
Obecnie: Grand Espace
SPRZEDAM: SCHOWEK POD AIRBAG I HELLA SILVER MAGIC
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Najczęściej problem z odpowietrzaniem powoduje niedrożny wężyk odpowietrzający. Czyli cienki wąż idący od zbiorniczka w okolice albo chłodnicy, albo króćća przy głowicy, albo do węża z wodą. Koniecznie najpierw trzeba upewnić się czy jest drożny i czy króćce na ktróry jest nałożony są drożne, ewentualnie je przetkać drutem ok. 2mm.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 239 gości