Problem z mk3 td bierze olej przy przebiegu 290 tys

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tom2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 29, 2005 19:28
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Problem z mk3 td bierze olej przy przebiegu 290 tys

Post autor: Tom2 » pn lut 28, 2005 15:04

Mam problem mój golfik spala olej i niechce jechac wiecej niz 120.Cisnienie w cylindrach na zimnym silniku 28-29.zdjełem waz od turbiny do kolektora i jest tam olej.Rano pali dobrze.Wydaje mi sie ze byla zmieniana turbina bo jest ona chłodzona ciecza a takie ponoc pasuja od mk2 1.6 tdi.Sam nie wiem czy wymienic turbo czy pierscionki,ale wydaje mi sie ze to turbo.Prosze o pomoc???[/code]



Awatar użytkownika
Alib
Red ARROW
Red ARROW
Posty: 131
Rejestracja: sob mar 05, 2005 16:05
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Alib » pn mar 07, 2005 19:59

A dużo tego oleju ci bierze?? bo mój zaczyna coraz więcej!! od wymieny do wymieny wlewam około 3l co jest sporą przesadą!!



Awatar użytkownika
Tom2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 29, 2005 19:28
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Post autor: Tom2 » pn mar 07, 2005 21:00

teraz wymieniam turbo a dalej sie zobaczy

[ Dodano: Pon Mar 07, 2005 20:01 ]
teraz wymieniam turbo a dalej sie zobaczy .u mnie bierze duzo bo turbo jest zepsute.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pn mar 07, 2005 22:54

Troche małe to ciśnienie ! Pierścionki tez nie zaszkodzi !


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » wt mar 08, 2005 00:59

no wlasnie turbina,samych pierscieni sobie nie wymieniaj bo jeszcze nie wiesz ze sam sobie krzywde zrobisz,to nowe czesci i beda musialy sie dotzrec ze straymi,ktore wtedy jeszcze szybciej sie zuzywaja,wiec ja bym ich nie ruszal jak juz to szlif i niwe tłoki z pierscieniam,ale moim zdaniem przy takim przebiegu nic im nie powinno byc jeszcze chyba ze byl jerzdzony na kiepskim oleju,a to cisnienie to male cisnienie to raczej bym stawial na szczelnosc zaworow niz pierscienie,widzialem TD po owiele wiekszym przebiegu i pierscienie byly w porzadku wiec u ciebie nie powinno byc inaczej o ile byl normalnie uzytkowany...wiec ja bym strawdzil zawory,a olej to bedzie raczej wina turbiny,na 2 miejscu uszczelniacze zaworow ale tez wątpliwe...powodzonka...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Awatar użytkownika
Tom2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 29, 2005 19:28
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Post autor: Tom2 » wt mar 08, 2005 09:31

musze zmienic turbo ale nie moge go dostac dalej sie zobaczy ale pewnie trzeba bedzie głowice zdjac



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » wt mar 08, 2005 10:17

Ciśnienie nie jest jeszcze tak niskie aby pierścienie wymieniać!

Dużo oleju to turbo puszcza? Bo olej to każde turbina przepuszcza wynika to z konstrukcji łożysk.
Przed zmianą turba proponuję sprawdzić jakie turbo daje ciśnienie doładowania przy obciążeniu (manometr, 2 bieg i 4000 obr/min ok 60 km/h).

No chyba że olej pływa strumianiami to nic tylko regeneracja/wymiana turbo sprężarki.

A jak z dynamiką na niższych biegach? też jest słaby?

może filtry paliwa/powietrza do wymiany?


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt mar 08, 2005 10:23

Może być tyle, że turbina ma zjechane uszczelniacze i już.



Awatar użytkownika
Tom2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 29, 2005 19:28
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Post autor: Tom2 » wt mar 08, 2005 13:48

turbo nie działa dynamika taka sobie max. predkosc 120



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt mar 08, 2005 16:29

Jak turbo nie działa to masz zatarte łożyska. Powodem jest złe korzystanie z turbiny co spowodowało przegrzanie oleju i zatkanie kanałów olejowych w układzie smarowania turbiny. Musisz wymienić turbine na inną. Jak masz zamiar regenerować to zapytaj na jakich częściach będą to robić. Garrett jest produkowany przeważnie w wielkiej brytanii i tam produkuje się części zamienne.



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » wt mar 08, 2005 22:19

nom to zaszalales,turbawka do wymiany,ale jak zmienisz to powinien juz goferek smigac...jesli tylko przegrzales sama turbine czy olej bo jak dieselka przegrzales albo kupiles takiego juz to moze sobie ten silnik wsadzic w buty niestety,bo on bedzie sie mulil i wpierd... olej nawet jak wymienisz turbo,to nie benzyna ze przegrzejecsz raz drugi i trzeci wymienisz uszczelke pod pokrywka zaworow bobzazwyczaj zaczyna cieknac albo pod glowica bo sie spoci tez i jest ok,jak diesla przegrzejesz to dowidzenia,a za remont nawet sie niezabieraj...oczywiscie to tylko najczarniejszy scenariusz z mzliwych,mam nadzieje ze to tylko sama turbina...powidzonka...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Awatar użytkownika
Tom2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 29, 2005 19:28
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Post autor: Tom2 » śr mar 09, 2005 07:16

witam dzieki wczoraj odkreciłem korek od oleju atam fuka spalinami. co jest czy góra czy dół?

[ Dodano: Sro Mar 09, 2005 06:22 ]
w turbawce urwane ciegno od sterowania klapka spalin i spory luz na wałku a z korka dmuchaja spaliny czy to juz koniec silnika przy takim przebiegu?

[ Dodano: Sro Mar 09, 2005 06:26 ]
na aukci w e-bay jest nowy silnik 1.9 td aaz 0 km z fabryki za 1500 e i jeszcze tuurbo czy remont bedzie lepszy?

[ Dodano: Sro Mar 09, 2005 08:59 ]
a moze przerubka na tdi czli drugi silnik tdi ze wszystkim takze z pedałem gazu czy to duzo przerubek w instalaci elekr.?



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » śr mar 09, 2005 14:21

przerobka na TDI jest raczej mało realna,tam jest juz calkiem inaczej,a w remonty sie nie pakój nawet bo z kasa nie wyrobisz chybaz e az taki bananowy jestes :D:D:D,lepiej jak juz to kup caly silnik,TD albo TDI jak kupisz tego TD (AAZ) to wzuc mu intecooler i bedzie fajnie smigal...a co do spalin z pod korka to konkretnie leca gorace spaliny i dymek typowoo dieslowski,czy poprostu sobie dmucha i fyrczy jak odkrecisz korek???najlepiej sprawdz jak na zimno go odpalisz czy to dmuchaja napewno spaliny czy zimne powietrze tylko bo jak powietrze to nie masz czym sie martwic to jest normalne,wyciagnij bagnet od oleju i zobacz czy z tamtad niedmucha,jak niedmucha to jest ok.,bo mim zdaniem to przy 290 tys przebiegu on powinien chodzic jeszcze jak zegareczek,chyba ze naprawde jest przegrzany albo jezdzony byl na syfnym oleju jakims,wtedy to lepiej zmiana silnika zadne remonty,bo tak jak powiedzialem przegrzany diesel to juz jest kupa a nie silnik...powodzonka...


P.S.sprawdz tak jak ci mowilem,bo jak nie byl przegrzany i jezdzil na dobrym oleju to pierscienie i gary musza byc ok,a ubytki oleju to wina turbiny...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Awatar użytkownika
Tom2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 29, 2005 19:28
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Post autor: Tom2 » śr mar 09, 2005 16:47

Sprawdziłem.Śmiga niebieskim dymem z bagnetu na zimnym silniku.Czy decydować się na wymianę turbo?Czy silnik na złom?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 117 gości