WYCIEKAJĄCY OLEJ???????
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
WYCIEKAJĄCY OLEJ???????
Witam mam problem z golfem III 94 r silnik ABU, z silnika wycieka olej spod korka wlewu oleju oraz spod aparatu zaplonowego oraz od strony paska rozrządu , odma przeczyszczona wymienione simeringi po obu stronach klawiatury zaworów, czy ma ktos pomysl co moze byc tego przyczyna. Za wszelka pomoc z gory dzieki.
W silnikach golfa zdarza się niekiedy, że kołnierz bagnetu bywa przesunięty i w Twoim przypadku mógł się nieco unieść, przez co nalałeś za dużo oleju. Poza zbyt dużą ilością oleju nie znajduję racjonalnej odpowiedzi, dlaczego olej ucieka spod korka wlewu. Przecież pod pokrywą zaworów olej nie ma ciśnienia. Jesteś pewny, że jest odpowiednia ilość oleju?
Co do dekla zaworów to spróbowałbym go odkręcić i po oczyszczeniu powierzchni styku z uzczelką przesmarować je czerwonym silikonem odpornym na wysokie temperatury i założyć nową bądż też starą uszczelkę (choć teoretycznie nie jest to polecane to u mnie pomogło). Ważną rzeczą jest dokęcenie śrub z odpowiednią siłą, aby uszczselka równomiernie przyległa. Nadmiar silikonu usunąć delkatnie nożykiem i po sprawie.
Z drugiej strony jeśli mówisz że odma była czyszcona to takie sytuacje nie powinny mieć miejsca. Zapchana odma (najsłabszy punkt tego silnika - zwłaszcza zimą) może narobić sporo kłopotów.
Z drugiej strony jeśli mówisz że odma była czyszcona to takie sytuacje nie powinny mieć miejsca. Zapchana odma (najsłabszy punkt tego silnika - zwłaszcza zimą) może narobić sporo kłopotów.
Odma w ABU znajduje się na bloku silnika pod kolektorem dolotowym na wysokości wtrysku. Przykręcona jest do bloku na dwie śruby bodajże 13. Między blokiem a odmą jest jeszcze o-ring. Warto też sprawdzić drożność kolanka w pokrywie zaworów(lubi zapchać się nagarem) oraz węża pokrywa-odma . Dojście jest trochę utrudnione. Aby łatwiej ją ściągnąć można odkręcić wspornik kolektora dolotowego.
Ostatnio zmieniony śr gru 13, 2006 10:42 przez snowak, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]
Dokładnie tak jak w opisie.snowak pisze:Odma w ABU znajduje się na bloku silnika pod kolektorem dolotowym na wysokości wtrysku. Przykręcona jest do bloku na dwie śruby bodajże 13. Między blokiem a odmą jest jeszcze o-ring. Warto też sprawdzić drożność kolanka w pokrywie zaworów(lubi zapchać się nagarem) oraz węża pokrywa-odma . Dojście jest trochę utrudnione. Aby łatwiej ją ściągnąć można odkręcić wspornik kolektora dolotowego.
Po ostatniej wymianie oleju zaważyłem że serwisantów trochę poniosło.. na bagnecie miałem jakieś 4 mm powyżej stanu max.. najgorsze, że od razu po wymianie robiłem trasę na jakieś 400 km (zanim olej się "pozlewał" z wszystkich zakątków bagnet wskazywał że poziom jest ok.. wysoki, ale nie ponad max) ale póki co wszystko jest ok.. nadmiary oleju odlałem, nic nie leje może mi to uszło płazem.. ale trzeba uważać na "fachowców"
be quick or be dead..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 301 gości