Alternator
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 410
- Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
- Lokalizacja: MysłoVWice
- Kontakt:
Alternator
Siemka, mam pytanko odnosnie alternatora. przychodzi do niego taki niebieski cieniutki kabelek... Czy to jest od tej kontrolki od ladowania akumulatora? Czy da sie zrobic tak zeby nie musiec wzbudzac alternatora i on od razu ladowal? Przy tym niebieskim kabelku lici drugi cieniutki chyba czerwony... do czego on slozy? On jest nie podpięty. A jak mozna to gdzie go podpiąć? W sumie moge znlesc to w schemacie ale bylym wdzieczny za pomoc.
Znalazlem pod zbiorniczkiem wyrównawczym taki czuknik (w sumie nie wiem czy to czujnik... podobny do tego co sie wklada do czujnika zbiorniczka wyrownawczego(powiedzmy ze to taka wtyczka jest)) z dwoma przewodami, lezal sobie tam w srod tych kabelkow... do czego on jest? do poziomu cieczy w zbiorniczku mam wlozony czujnik... a tam jest jakis drugi :] do czego on?
Znalazlem pod zbiorniczkiem wyrównawczym taki czuknik (w sumie nie wiem czy to czujnik... podobny do tego co sie wklada do czujnika zbiorniczka wyrownawczego(powiedzmy ze to taka wtyczka jest)) z dwoma przewodami, lezal sobie tam w srod tych kabelkow... do czego on jest? do poziomu cieczy w zbiorniczku mam wlozony czujnik... a tam jest jakis drugi :] do czego on?
- majster heniek
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2145
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
- Lokalizacja: Głuchołazy
- Auto: ni ma
- Silnik: nima
Wzbudzenie musi być. Właśnie +12V podawane jest przez żarówkę, jak sie wzbudzi i zacznie dawać napięcie to pojawia się tam +12 i zarówka gasnie bo nie ma różnicy napięć więc nie płynie prąd który nagrzewa żarnik żarówki czyli dwa w jednym - wzbudzenie i kontrola ładowania . A drugi kabelek to pewnie do podłączenia obrotomierza bo w dieslach nie ma przerywacza i impulsy obrotów bierze się właśnie z alternatora ewentualnie w nowszych pompach jest czujnik obrotów.
Ostatnio zmieniony wt gru 12, 2006 21:15 przez snowak, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]
- majster heniek
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2145
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
- Lokalizacja: Głuchołazy
- Auto: ni ma
- Silnik: nima
SkinnerPL, ja kupilem na szrocie za 5 zl a pokazuje w tym samym okienku co hamulec reczny (co do kabelkow to jest ich wiecej nie podlaczonych )
co do alternatora to w dieslu alternator ma wyjscie W pod ktory podlaczony jest obrotek tylko ktory to kabel to w tej chwili ci nie powiem - jak poczekasz do jutra to zagladne do auta i napisze
[ Dodano: 12 Gru 2006 20:16 ]
zakretka do zbiorniczka plynu hamulcowego pasuje tez z MK1
co do alternatora to w dieslu alternator ma wyjscie W pod ktory podlaczony jest obrotek tylko ktory to kabel to w tej chwili ci nie powiem - jak poczekasz do jutra to zagladne do auta i napisze
[ Dodano: 12 Gru 2006 20:16 ]
zakretka do zbiorniczka plynu hamulcowego pasuje tez z MK1
Re: Alternator
Czyli ten "chyba czerwony" będzie do obrotomierza.SkinnerPL pisze:... Przy tym niebieskim kabelku lici drugi cieniutki chyba czerwony... do czego on slozy? On jest nie podpięty. ...
[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]
- majster heniek
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2145
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
- Lokalizacja: Głuchołazy
- Auto: ni ma
- Silnik: nima
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 352 gości