Alternator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Alternator

Post autor: SkinnerPL » wt gru 12, 2006 19:58

Siemka, mam pytanko odnosnie alternatora. przychodzi do niego taki niebieski cieniutki kabelek... Czy to jest od tej kontrolki od ladowania akumulatora? Czy da sie zrobic tak zeby nie musiec wzbudzac alternatora i on od razu ladowal? Przy tym niebieskim kabelku lici drugi cieniutki chyba czerwony... do czego on slozy? On jest nie podpięty. A jak mozna to gdzie go podpiąć? W sumie moge znlesc to w schemacie ale bylym wdzieczny za pomoc.


Znalazlem pod zbiorniczkiem wyrównawczym taki czuknik (w sumie nie wiem czy to czujnik... podobny do tego co sie wklada do czujnika zbiorniczka wyrownawczego(powiedzmy ze to taka wtyczka jest)) z dwoma przewodami, lezal sobie tam w srod tych kabelkow... do czego on jest? do poziomu cieczy w zbiorniczku mam wlozony czujnik... a tam jest jakis drugi :] do czego on?



Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2139
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: Jest
Silnik: też

Post autor: majster heniek » wt gru 12, 2006 20:13

to jest wtyczka czujnika poziomu plynu chamulcowego - nie we wszystkich autach byly montowane te zakretki zbiorniczka plynu z czujmikiem


Obrazek

SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » wt gru 12, 2006 20:41

to tak mi sie zdaje ze ten kabel by tam nie dosiegnol... a ile taki czujniczek kosztuje? i czy bedzie to pokazywane na wyklym liczniku czy tylko digifancie?

a jak z tym alternatorkiem? :]



snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » wt gru 12, 2006 21:10

Wzbudzenie musi być. Właśnie +12V podawane jest przez żarówkę, jak sie wzbudzi i zacznie dawać napięcie to pojawia się tam +12 i zarówka gasnie bo nie ma różnicy napięć więc nie płynie prąd który nagrzewa żarnik żarówki czyli dwa w jednym - wzbudzenie i kontrola ładowania :bigok: . A drugi kabelek to pewnie do podłączenia obrotomierza bo w dieslach nie ma przerywacza :bigok: i impulsy obrotów bierze się właśnie z alternatora ewentualnie w nowszych pompach jest czujnik obrotów.
Ostatnio zmieniony wt gru 12, 2006 21:15 przez snowak, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2139
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: Jest
Silnik: też

Post autor: majster heniek » wt gru 12, 2006 21:13

SkinnerPL, ja kupilem na szrocie za 5 zl a pokazuje w tym samym okienku co hamulec reczny (co do kabelkow to jest ich wiecej nie podlaczonych )
co do alternatora to w dieslu alternator ma wyjscie W pod ktory podlaczony jest obrotek tylko ktory to kabel to w tej chwili ci nie powiem - jak poczekasz do jutra to zagladne do auta i napisze

[ Dodano: 12 Gru 2006 20:16 ]
zakretka do zbiorniczka plynu hamulcowego pasuje tez z MK1


Obrazek

snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Re: Alternator

Post autor: snowak » wt gru 12, 2006 21:18

SkinnerPL pisze:... Przy tym niebieskim kabelku lici drugi cieniutki chyba czerwony... do czego on slozy? On jest nie podpięty. ...
Czyli ten "chyba czerwony" będzie do obrotomierza.


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » wt gru 12, 2006 21:23

Ok ok, bede wdzieczny.
Dzieki za pomoc :-)



Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2139
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: Jest
Silnik: też

Post autor: majster heniek » wt gru 12, 2006 21:30

a wiec tak czerwony z czarnym paskiem idzie do W
ja mam czarny idzie do B+
sa to cienkie kable moje auto 86 rok to kable moga miec inne kolory
bylem specjalnie teraz zobaczyc


Obrazek

SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » wt gru 12, 2006 23:22

Dzieki bardzo :-) Dobrze jest wiedziec takie rzeczy.. teraz przynajmniej wiem dlaczego wywale to z tego auta... nie mam przeciez obrotomierza... a licznika pewnie takiego nie zakupie... chyba ze... znajdzie sie cos taniego na dwie wtyczki...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 369 gości