[MK2] jak podłaczyc brzęczyk od swiateł?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Racja - D1 można nie stosować, jednak jest na schemacie jako zabezpieczenie przed przebiciem przez buzzer. Druga sprawa to to, że przy zaporowej polaryzacji tranzystor generatora typowego piszczka potrzebuje chwili na zatkanie, czego efektem jest kliknięcie - dioda je eliminuje - kosmetyka W szeregu zasadniczo powinien jeszcze być bezpiecznik. Wszystko będzie ok, jeżeli by wpiąć się w zacisk X, czyli podświetlenie deski (po zabezpieczeniu - skorzystać można z niego - bodajże nr 3) ale czy to zadziała przy włączonych postojowych z jednej strony? (Nie pamiętam)
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Przed chwilą sprawdzałem na "żywym organiźmie" , podświetlenie deski nie zapala się, jak są włączone postojówki z jednej strony. Zmodyfikowałem trochę schemat - teraz już jest ok. Wszystkie podłączenia zasilające podłączamy za bezpiecznikami podanymi na schemacie - dzięki temu instalacja jest zabezpieczona przed ewentualnym zwarciem. Diody D1 i D2 to zwykle diody prostownicze, umożliwiające zadziałanie piszczyka niezależnie od tego, czy włączone są światła lewe, czy prawe, czy wszystkie (zastępują one także diodę D1 na poprzednim schemacie). Przekaźnik K1 musi być na 12V i posiadać co najmniej jeden styk normalnie zwarty (NC). Przekaźnik ten jest zasilany z jednego z bezpieczników (tym samym jest też zabezpieczony), na którym pojawia się napięcie przy włączonym zapłonie (numery bezpieczników podane są na schemacie - można sobie wybrać jeden z nich). Reszta układu została już wcześniej wyjaśniona.
Jeżeli ktoś czuje się na siłach i ma wiedzę, to można przekaźnik zastąpić bardziej eleganckim rozwiązaniem na tanzystorze.
Czyli w skrócie jest tak:
Aby piszczyk zadziałał:
- musi być wyłączony zapłon;
- muszą być otwarte drzwi kierowcy;
- muszą być włączone światła (lewe, prawe, albo wszystkie).
Jeżeli ktoś czuje się na siłach i ma wiedzę, to można przekaźnik zastąpić bardziej eleganckim rozwiązaniem na tanzystorze.
Czyli w skrócie jest tak:
Aby piszczyk zadziałał:
- musi być wyłączony zapłon;
- muszą być otwarte drzwi kierowcy;
- muszą być włączone światła (lewe, prawe, albo wszystkie).
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 258 gości