[mk2 1.6EZ] nie chce zgasnąć? co jest przyczyną?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 06, 2006 21:07

el Kopyto pisze:nawet gdyby, elektrozawór w dyszy był zepsuty, lub po prostu się dostawała mieszanka do cylindra, to i tak po wyłączeniu zapłonu a tym samym braku iskru nie ma prawa być tam żadnego źródła ciepła inicjującego spalanie
po pierwsze nie ma tam elektrozaworu dyszy, tylko elektrozawór który po wyłączeniu na nim napięcie (po wyłączeniu zapłonu) powoduje cofnięcie trzepienia siłownika 3-położeniowego, a to z kolei powoduje szczelne domknięcie przepustnicy (elektrozawór dyszy napisał Ci kolega wyżej, jest nowszych gaźnikach od Poloneza np.
A żródłem samozapłonu też wyjaśniono wyżej - są żarzące się cząstki nagaru


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » śr gru 06, 2006 21:14

Paweł Marek pisze:A żródłem samozapłonu też wyjaśniono wyżej - są żarzące się cząstki nagaru
Mogą być ale mogą być też inne element o których pisałem wyżej.

Ale to nie zmienia faktu że gaszenie silnika ZI nie polega na odcięciu dopływu mieszanki.

[ Dodano: 06 Gru 2006 20:26 ]
Miałem dużegi fiata z silnikiem poloneza i gwarantuje wam, że nawet gdybym poprowadził przewód od akumulatora do elektrozaworu dyszy wolnych obrotów tak, że byłby cały czas załączony i wyłączył zapłon to silnik by zgasł od razu, nawet jakbym otworzył przepustnice na maxa to też by zgasł.


pozdrowienia el Kopyto

robgr85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 01:16
Lokalizacja: 3mia100
Kontakt:

Post autor: robgr85 » śr gru 06, 2006 22:28

bodzio_j pisze:
[ Dodano: Sro Gru 06, 2006 19:40 ]
robgr85, ja mam jedno pytanie. Jak wyglada praca silnika po wyłączeniu zapłonu? Czy jest taka sama jak przy włączonym? Bo przy samozapłonie wygląda to zupełnie inaczej i dość łatwo to odróżnic
po wyłączeniu najczesciej jest mniej wiecej coś takiego (choc czasami wyglada to innaczej lub nie występuje wcale). dwa trzy obroty ledwie ledwie, potem lekkie przyspieszenie (tak jakby miał zacząć normalnie pracować) i potem gaśnie.

pozdr.
Robert

P.S. jak to sie jeszcze raz powtórzy to video zamieszcze na youtube i podam tutaj linka.


[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » śr gru 06, 2006 22:50

A wykręcałeś świece? Jaki kolor mają elektrody?


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
toofast_38
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt lip 07, 2006 19:46
Lokalizacja: Toruń/Wiedeń
Kontakt:

Post autor: toofast_38 » czw gru 07, 2006 00:04

Widze że temat sie rozkręcił... Podpowiem tylko, że poprzedni właściciel mówił mi że był robiony gaźnik (u jakiegoś speca?) bo były problemy z wolnymi obrotami. Ma ktoś z was zdjęcie 2E2 Solexa z zaznaczonymi śrubkami regulacji?! Bardzo by się przydało- dzieki


Dobrze => Lepiej => Volkswagen :)

Mój Golfik jest na sprzedaż! http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=890843#890843

adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » czw gru 07, 2006 00:37




Awatar użytkownika
Bossman
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: sob paź 16, 2004 22:30
Lokalizacja: Lublin City

Post autor: Bossman » czw gru 07, 2006 00:41

Moj kolega mial podobny problem w swojej starej toyocie, a mianowicie po wyjeciu kluczyka silnik potrafił (nierówno) pracowac jeszcze około minuty czasem.
Przyczyną (tak nam się przynajmniej wydaje) było wlanie benzynki zakupionej po "okazyjnej" cenie od przyjaciół ze wschodu, po opróżnieniu baku i zalaniu "naszej" wachy problem zniknął.



robgr85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 01:16
Lokalizacja: 3mia100
Kontakt:

Post autor: robgr85 » czw gru 07, 2006 00:43

el Kopyto pisze:A wykręcałeś świece? Jaki kolor mają elektrody?
jutro wykrece i napisze.


[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]

Awatar użytkownika
Bossman
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: sob paź 16, 2004 22:30
Lokalizacja: Lublin City

Post autor: Bossman » czw gru 07, 2006 00:51

wacha z pewnego źródła???



adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » czw gru 07, 2006 00:54

robgr85, zobacz serwisowke z mojego postu wyżej a napewno rozwiążesz problem. Jest tam opisany taki problem jak Twój :bigok:



Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » czw gru 07, 2006 01:05

problemem tez moze byc nagar na tlokach + zle ustawiony zaplon = samozaplon
dodam iz termostat uszkodzony + nagar do dobre warunki do samozaplonu

Pozdrawiam


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » czw gru 07, 2006 01:36

stawiam na siłownik 3-położeniowy w gaźniku



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 489 gości