Witam!
Jak w temacie problem dotyczy wolnych obrotów w Golfie 1.8 oznaczenie silnika ABS.
Jak nabyłem ten samochód to sprzedający poinformował mnie, że jest spalony silniczek krokowy i dlatego nie ma wolnych obrotów.
Nie miałem pieniędzy, żeby kupić odrazu nowy, więc postanowiłem podciągnąć linkę od gazu. Pomogło to częściowo, ponieważ auto na zimnym silniku pracowało na ok. 400-500 obr a na ciepłym ok. 700 obr. Jak silnik był zimny to przy zdjęciu nogi z pedału gazu zdażało się, że zgaśnie. Problam gaśnięcia ustępował jak silnik się zagrzał.
Rozebrałem silniczek krokowy i rzeczywiście był spalony.
W poniedziałek kupiłem używany sprawny silniczek i tu zaczęły się kolejne problemy, ponieważ auto zachowuje się dalej tak samo, tak jakby ten drugi silniczek był również nie sprawny.
Postanowiłem zrobić kilka testów wykorzystując książkę "Naprawa i eksploatacja samochodu VW Golf i Vento".
Oto co zaobserwowałem:
podłączyłem stabilizowane napięcie 6 V do dwóch górnych (z 4) styków złącza silniczka krokowego (- pierwszy od góry + drugi od góry).
Trzpień zaczął się wysuwać. Po chwili odłączyłem napięcie i nie podłączając kostki do silniczka, odpaliłem auto.
Zaczęło pracować na ok. 2200 obr. Po podłączeniu kostki do silniczka krokowego obroty zaczęł skakać od 2200 do ok 500 obr i tak non stop. Zgasiłem silnik i podłączyłem znowu napięcie, tylko w odwrotnej polaryzacj,i żeby wsunąć trzbień silniczka. Ustawiłem go w takiej pozycji, że teraz auto pracuje na ok. 900 obr.
Wnioskuję, że sterownik silnika nie podaje napięcia do sterowania położeniem trzpienia silniczka krokowego.
Na przekręconym zapłonie na dwóch dolnych zaciskach kostki z przewodami do silniczka krokowego jest napiecie 12V, a na górnych jest masa. Rezystancja między górnymi a masą wynosi ok. 200 oraz 700 Ohm .
Proszę wszystkich zainteresowanych o wypowiedź nad tym problem.
Zastanawiałem się też czy to nie sonda lambda ale obserwując silnik krokowy myślę że problem leży w sterowaniu silniczka krokowego.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
[MK3 1.8] Za niskie wolne obroty
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3 1.8] Za niskie wolne obroty
Ostatnio zmieniony śr gru 06, 2006 02:11 przez dj..arti, łącznie zmieniany 1 raz.
................................................
"MK3 TDI 90 PS"
"MK3 TDI 90 PS"
Widzę, że inni również mają podobny problem.
Może ktoś go już rozwiązał.
Może ktoś wie jak wygląda sterowanie ECU tym sinikiem - podaje ono napięcie wykrywając nie właściwe obroty i w ten sposób reguluje położenie trzpienia?
Z góry dziękuję za każdą pomoc!
[ Dodano: 06 Gru 2006 23:45 ]
Witam ponownie!
Dziś wieczorem podłączyłem mój mk3 pod VAG-a.
Pokazał mi błąd na biegu jałowym:
282 Regulator położenia przepustnicy-V60
nieprawidłowy sygnał
oraz jak dodałem gazu i pracował na 1400 obr. pokazał też:
516 Styki biegu jałowego -F60
przerwa lub zwarcie do plusa
Mam pytanie do osób, które wiedzą konkretnie czy pojawinie się tego drugiego błędu na wyższych obrotach było spowodowane tym, że auto nie pracowało na biegu jałowym oraz czy ten błąd 282 oznacza konieczność wymiany czujnika położenia przepustnicy.
Z góry dziękuję za pomoc!
Może ktoś go już rozwiązał.
Może ktoś wie jak wygląda sterowanie ECU tym sinikiem - podaje ono napięcie wykrywając nie właściwe obroty i w ten sposób reguluje położenie trzpienia?
Z góry dziękuję za każdą pomoc!
[ Dodano: 06 Gru 2006 23:45 ]
Witam ponownie!
Dziś wieczorem podłączyłem mój mk3 pod VAG-a.
Pokazał mi błąd na biegu jałowym:
282 Regulator położenia przepustnicy-V60
nieprawidłowy sygnał
oraz jak dodałem gazu i pracował na 1400 obr. pokazał też:
516 Styki biegu jałowego -F60
przerwa lub zwarcie do plusa
Mam pytanie do osób, które wiedzą konkretnie czy pojawinie się tego drugiego błędu na wyższych obrotach było spowodowane tym, że auto nie pracowało na biegu jałowym oraz czy ten błąd 282 oznacza konieczność wymiany czujnika położenia przepustnicy.
Z góry dziękuję za pomoc!
................................................
"MK3 TDI 90 PS"
"MK3 TDI 90 PS"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 28 gości