[MK3] Nierówna praca silnika i biały dym z rury
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3] Nierówna praca silnika i biały dym z rury
wczoraj spróbowałem dać swojemu golfikowi w kość i podkręciłem obroty na czerwone pole i puściłem gaz. Gwałtownie silnik zszedł z obrotów ale zaczął nierówno chodzić i dymić na biało. Po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu kilku sekund zapaliłem i chodzi O.K. Mam pytanie a mój GOLFIK to 1.9 TDI z 95roku dlaczego zaczął tak nerwowo i nierówno chodzić czy to jakaś usterka? i dlaczego po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy?
[ Dodano: 05 Gru 2006 10:58 ]
dodam ze znowu to zrobiłem. Korciło mnie i na jałowym biegu dodałem gazu aż do czerwonego pola na obrotomierzu i puściłem. Silnik zszedł z obrotów ale zaczął znowu nierówno chodzić. próbowałem odczekać chwile ale bez rezultat dopiero ponowny rozruch przywrócił silnik do równej i BEZ BIAŁO-DYMNEJ PRACY. Cyzli do stanu O.K. Dodam, że dymi na biało z rury wydechowej i to sporo. Dymu nie wąchałem jeszcze wiec nie wiem czy jest słodki itp.
[ Dodano: 05 Gru 2006 10:58 ]
dodam ze znowu to zrobiłem. Korciło mnie i na jałowym biegu dodałem gazu aż do czerwonego pola na obrotomierzu i puściłem. Silnik zszedł z obrotów ale zaczął znowu nierówno chodzić. próbowałem odczekać chwile ale bez rezultat dopiero ponowny rozruch przywrócił silnik do równej i BEZ BIAŁO-DYMNEJ PRACY. Cyzli do stanu O.K. Dodam, że dymi na biało z rury wydechowej i to sporo. Dymu nie wąchałem jeszcze wiec nie wiem czy jest słodki itp.
Ostatnio zmieniony wt gru 05, 2006 12:25 przez KaraseK, łącznie zmieniany 1 raz.
-=KaraseK=-
Re: [MK3] Nierówna praca silnika i biały dym z rury
czemu go tak katujesz na luzie ?KaraseK pisze:wczoraj spróbowałem dać swojemu golfikowi w kość i podkręciłem obroty na czerwone pole i puściłem gaz. Gwałtownie silnik zszedł z obrotów ale zaczął nierówno chodzić i dymić na biało. Po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu kilku sekund zapaliłem i chodzi O.K. Mam pytanie a mój GOLFIK to 1.9 TDI z 95roku dlaczego zaczął tak nerwowo i nierówno chodzić czy to jakaś usterka? i dlaczego po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy?
czy był już rozgrzany ?
chcesz zniszczyć turbinę, silnik ?
poza powyższymi to, gdy dymi na biało to najprawdopodobniej spala płyn
chłodzący - sprawdź jego stan, bo jak ubywa to musisz wyminić uszczelke pod głowicą
ponadto jeżeli temperatura zewnętrzna jest dość niska to dymienie
na biało jest w normie ! jeśli te dymienie na biało jest przy zimnym rozruchu to
muszi sprawdzić kąt wtrysku najlepiej u dobrego mechanika dieslowaca !
ale może ten dymek jest biało siwy lub może bardziej dymi szaro-siwym
to najprawdopodobniej możesz mieć swiece zarowe do wymiany
ale czy dobrze odpala ? bo te trzęsienie na zimny może też być powodem
jak masz kiepskie świece żarowe - to one nadawały by się do wymiany ..
czy te dymienie jest cały czas jak jeździsz czy ustępuje bo przy przygazowaniu
niemal kazdy diesel przykopci (jak przykopca jak butujesz to sprawdź wymień
filtr powietrza bo podejrzewam że żadko tam zaglądasz )...
i jeszcze raz rada nie katuj go na luzie ani jak od razu ruszasz jak jest zimny !
btw.
może zmień temat tzn dołóż [mk3 TDI] albo zamiast TDI model silnika AFN, 1Z, AHU
czy jaki tam masz i poproś Gitnera może przeniesie temat do działu z dieslami ...
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
żeby wyjaśnić dymienie na biłao - musimy ustalić jedno - zrób ttrasę z 15-20km i dopiero jak już masz zamiar zrób sobie tą próbę (chociaż mnie silnika by było szkoda)- bo wkręcenie silnika w bardzo wysokie obroty podniosło szybko temperaturę w wydechu - woda nagromadzona zaczyn aparować i stad masz białe spaliny - wykluczam płyn skoro nie piszesz nic o zapachu
[ Dodano: Wto Gru 05, 2006 4:46 pm ]
co do nierównego chodzenia to tu już trzeb apodumać - bo zaczynajac od prozaicznej sprawy - przypchany filtr paliwa a kończąc na zabrudzonym czyjniku który daje bład przy tak maksymalnym wkręceniu w obroty
[ Dodano: Wto Gru 05, 2006 4:46 pm ]
co do nierównego chodzenia to tu już trzeb apodumać - bo zaczynajac od prozaicznej sprawy - przypchany filtr paliwa a kończąc na zabrudzonym czyjniku który daje bład przy tak maksymalnym wkręceniu w obroty
osobiscie mam benzyne ale musisz wiedziec jedno , nie katuj silnika gdy jest zimny , to zgroza dla turbiny , ani nie gas auta gdy juz go katujesz tylko torche postój na biegu jałowym , żeby olej schlodził ta turbine , jesli tak nie robisz to znaczy ze nie powinienes miec VW poniewaz mi go szkoda , nie zacieraj turbiny please
VAG
A więc tak:
-filtry powietrza i paliwa wymieniłem miesiąc temu na MANA oba
-świece mam nówki BOSCHA 4 sztuki.
Po pracy troszke pojeździłemi zagrzałem silnik do 90 stopni i zrobiłem ten SWÓJ ( przyznaje głupkowaty test) no i : WSZYSTKO JEST GIT podejrzewam ze to z tego powodu ze był zimny silnik.
A codo zapalania to zapala na dotyk i niczego nie ubywa ani oleju ani płynu od chłodnicy.
Podejrzewam że to może zimny silnik albo BRUDNY ZABRUDZONY czujnik jak pisał kolega powyżej dlatego kamien spadł mi z serca i juz go nie bede rozkrecał na maxa. Przyzwyczajenia bo mam HONDE ACCORD 2000r 1.8is i ona lubi wysokie obroty i fajnie odcina benzynke chciałem sprawdzic czy diesel tez to potrafi
Ale martwi mnie fakt, że silnikiem zaczęło trząść okropnie zaraz po teście kiedy spadły obroty i taki zwariowany trzęsący się silnik trząsł się do momentu aż go zgasilem. I W TYM MOMENCIE STRASZNIE DYMIŁ (robił zasłonę dymną tak bym to nazwał).
ALE po zgaszeniu znowu go odpalam i wszystko gra....... DZIWNE czy to normalne ??
WSZYSTKIM PO PLUSIKU
-filtry powietrza i paliwa wymieniłem miesiąc temu na MANA oba
-świece mam nówki BOSCHA 4 sztuki.
Po pracy troszke pojeździłemi zagrzałem silnik do 90 stopni i zrobiłem ten SWÓJ ( przyznaje głupkowaty test) no i : WSZYSTKO JEST GIT podejrzewam ze to z tego powodu ze był zimny silnik.
A codo zapalania to zapala na dotyk i niczego nie ubywa ani oleju ani płynu od chłodnicy.
Podejrzewam że to może zimny silnik albo BRUDNY ZABRUDZONY czujnik jak pisał kolega powyżej dlatego kamien spadł mi z serca i juz go nie bede rozkrecał na maxa. Przyzwyczajenia bo mam HONDE ACCORD 2000r 1.8is i ona lubi wysokie obroty i fajnie odcina benzynke chciałem sprawdzic czy diesel tez to potrafi
Ale martwi mnie fakt, że silnikiem zaczęło trząść okropnie zaraz po teście kiedy spadły obroty i taki zwariowany trzęsący się silnik trząsł się do momentu aż go zgasilem. I W TYM MOMENCIE STRASZNIE DYMIŁ (robił zasłonę dymną tak bym to nazwał).
ALE po zgaszeniu znowu go odpalam i wszystko gra....... DZIWNE czy to normalne ??
WSZYSTKIM PO PLUSIKU
-=KaraseK=-
Witam!
W autach ciezarowych jesli idzie bialy dym to oznacza problem z pompa paliwa. W ciezarowkach jest glowna pompa paliwa i pomocnicza i jesli jedna z nich padnie to tak sie dzieje. Samochod wtedy jedzie jakos ale bardzo opornie bo jedna pompa dziala ale daje za male cisnienie a za samochodem sa chmury bialego dymu. Ale czy u ciebie to pompa to nie wiem bo jakby pompa to by nie jechal bo jest jedna, chyba ze daje male cisnienie. A moze filtr paliwa?
Moze jakos Cie to naprowadzi
Pozdrawiam
W autach ciezarowych jesli idzie bialy dym to oznacza problem z pompa paliwa. W ciezarowkach jest glowna pompa paliwa i pomocnicza i jesli jedna z nich padnie to tak sie dzieje. Samochod wtedy jedzie jakos ale bardzo opornie bo jedna pompa dziala ale daje za male cisnienie a za samochodem sa chmury bialego dymu. Ale czy u ciebie to pompa to nie wiem bo jakby pompa to by nie jechal bo jest jedna, chyba ze daje male cisnienie. A moze filtr paliwa?
Moze jakos Cie to naprowadzi
Pozdrawiam
dziwne, ale - masz TDI i tam masz czujnik temperatury powietrza doładowywanego i możliwe ze czujni przy takim rozkręceniu na postoju zaczął wydawać dziwne sygnały - stad też np zła dawka paliwa i dymienie - ale są to tylko moje dywagacjena ten tematKaraseK pisze:Ale martwi mnie fakt, że silnikiem zaczęło trząść okropnie zaraz po teście kiedy spadły obroty i taki zwariowany trzęsący się silnik trząsł się do momentu aż go zgasilem. I W TYM MOMENCIE STRASZNIE DYMIŁ (robił zasłonę dymną tak bym to nazwał).
ALE po zgaszeniu znowu go odpalam i wszystko gra....... DZIWNE czy to normalne ??
Gdyby nie równa praca silnika była "normą" po tankowaniu na jakiejś konkretnej stacji to można by przypuszczać że trafiłeś do jednej z tych stacji, które chrzczą paliwo.. a że takich jest 60% prawdopodobieństwo jest spore Chociaż od kolegi, który zajmuje się kontrolą stacji wiem, że na stacjach typu Auchan zazwyczaj paliwo ujdzie w tłumie ale za to liczniki szybciej się kręcą ..z każdą legalizacją liczników okazuje się, że tolerancja jest przekroczona.. znowu na niekorzyść klienta - ot taki przypadek.KaraseK pisze:A czy możliwe, że problemy z nie równą pracą silnika są spowodowane złym PALIWEM? bo ostatnio tankuje pod AUCHANEM bo jest tanio za 1l=3,56 ON
Czy to może być powód nierównej pracy zaraz po Dużym obciążeniu obrotami silnika na jałowym biegu... ??
A co do problemu, który opisujesz przyczyn może być wiele (potrzebna by była diagnostyka) ale tak czy inaczej, tak jak już wyżej koledzy pisali - wszystko co najgorsze i najbardziej szkodliwe dla silnika (niezależnie od tego czy to benzyna czy diesel) wydziela się w zimnym silniku katowanym podczas postoju - wszystkie szkodliwe zjawiska i związki dla naszych maszyn.
be quick or be dead..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości