[MK3 1.9D] Temperatura pracy silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3 1.9D] Temperatura pracy silnika
witam,
moje pytanie jest takiej natury: czy optymalna praca diesla nie powinna być przy temp. 90st C??
W moim aucie jeśli jedzie się ekonomicznie to temp. spada do 70stC (dynamika przy tym jest bez zmian, normalna praca silnika) natomiast jeśli trochę wkręcę się na obroty i jadę nim 140-160 to temp. wraca do normy czyli 90st i taką trzyma. Wg mnie powinno być tak że jak już silnik się nagrzeje to powinno trzymać te temperature pracy na poziomie 90st i ani mniej ani więcej... czy tak??
Termostat nie był ruszany, jedyny problem to to że temp przy spokojnej jeździe spada do 70st co nie powinno tak być, to czy mam chłodnicę lekko zakryć czy może właśnie termostat wymienić.
Prosiłbym o rady co wymienić, poprawić by jednak mój silnik miał optymalne warunki pracy THX
moje pytanie jest takiej natury: czy optymalna praca diesla nie powinna być przy temp. 90st C??
W moim aucie jeśli jedzie się ekonomicznie to temp. spada do 70stC (dynamika przy tym jest bez zmian, normalna praca silnika) natomiast jeśli trochę wkręcę się na obroty i jadę nim 140-160 to temp. wraca do normy czyli 90st i taką trzyma. Wg mnie powinno być tak że jak już silnik się nagrzeje to powinno trzymać te temperature pracy na poziomie 90st i ani mniej ani więcej... czy tak??
Termostat nie był ruszany, jedyny problem to to że temp przy spokojnej jeździe spada do 70st co nie powinno tak być, to czy mam chłodnicę lekko zakryć czy może właśnie termostat wymienić.
Prosiłbym o rady co wymienić, poprawić by jednak mój silnik miał optymalne warunki pracy THX
Ostatnio zmieniony wt gru 05, 2006 12:08 przez rhl, łącznie zmieniany 1 raz.
Temat wałkowany 1000 razy + 132 dodatkowe posty , normalna praca silnika w każdych warunkach 90st. mi po nocnym postoju po przejechaniu ok. 2,5 km mam 90st i tak w najwiekrze upały i mrozy trzyma nawet nie drgnie, choc wczesniej miałem 70st. i winny był termostat- wymienic termostat i przy okazji płyn i zobaczyc co dalej
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
sorki że podepne sie pod temat ale niechce zasmiecać nowym o identycznym praktycznie pytaniu!mam mk3 1.9 td AAZ i wskaznik temp zawsze stoi na 80 stopniach a w korku przy dłuższym postoju podskoczy do 90!i mam róznierz pytanko czy tęz bende miał termostat do wymiany bo piszecie że temperatura ma być 90 stopni choćby niewim co sie działo mam golfika zaledwie tydzien silniczek chodzi jak lalunia i niechce by mu sie krzywda jakaś stała !z góry dzięki za odpowiedz!pozdrawiam
moje byłe mk3 GTD SPECIAL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81913&postdays=0&postorder=asc&start=480
obecny dupowóż passat b4 kombi na gwincie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261704&postdays=0&postorder=asc&start=90
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81913&postdays=0&postorder=asc&start=480
obecny dupowóż passat b4 kombi na gwincie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261704&postdays=0&postorder=asc&start=90
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
jak nie wymieniales lub niewiesz czy byl wymieniany termostat warto to zrobic kupic porzadny i przez nastepne kilka lat jezdzic spokojnie, zwlaszcza ze wymiane płynu zaleca sie co 2 lata*daniel* pisze:sorki że podepne sie pod temat ale niechce zasmiecać nowym o identycznym praktycznie pytaniu!mam mk3 1.9 td AAZ i wskaznik temp zawsze stoi na 80 stopniach a w korku przy dłuższym postoju podskoczy do 90!i mam róznierz pytanko czy tęz bende miał termostat do wymiany bo piszecie że temperatura ma być 90 stopni choćby niewim co sie działo mam golfika zaledwie tydzien silniczek chodzi jak lalunia i niechce by mu sie krzywda jakaś stała !z góry dzięki za odpowiedz!pozdrawiam
wiec 1 ruchem wykonasz 2 naprawy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 157 gości