[MK3] Padły spryskiwacze i mały problem z amortyzatorem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3] Padły spryskiwacze i mały problem z amortyzatorem
Witam raz jeszcze.
Spróbuje ponownie, bo gdzieś znikł mój post, więc pewnie popełniłem jakies foux pas i admin mnie wyciął.
Na początku dodam, że mam Golfa III GT Special 1,9 TD.
Wczoraj przestały działać spryskiwacze. Wszystkie - i przód i tył. Wycieraczki chodzą po przesunięciu manetki, kable przedłubałem i sprawdziłem - nie ciekną. Wokół zbiornika też wygląda ok. Kabli sprawdzic nie mogę, bo nie mam amperomierza. Nie słysze też silniczka od spryskiwaczy. No i mam następujące pytanie - co jest waszym zdaniem bardziej prawdopodobne - pompka przy zbiorniku płynu czy styki przy manetce.
Bardzo byłbym wdzięczny za informacje jak się do tego dobrać. Do każdej opcji. A zwłaszcza do kierownicy - czy wystarczy zdjęcie obudowy, czy może trzeba odkręcić kierownice (mam tam poduchę i się obawiam tego ruszać).
Jeśli to zbyt skomplikowane to może ktoś by udostępnił mi jakiś namiar na warsztat na Krzykach we Wrocławiu, któremu mógłbym zrzucić to na głowe.
Problem 2.
Wymieniłem amorytzatory (tylne bo poprzednie wytrzymały 16 miesięcy tylko Boscha olejowe), i teraz jak jest mokro i wilgotno jeden mi skrzypi co jakaś górka lub dziura. Zastanawiam się czy to odbój czy może ta guma pod spręzyną. Też bym prosił jak się do tego dobrać.
Mam nadzieję, że tym razem będzie już lepiej.
Użytkownika Vodera bardzo proszę o powtórzenie wypowiedzi bo nie dane mi było jej przeczytać. Wielkie dzięki.
Marcin
Spróbuje ponownie, bo gdzieś znikł mój post, więc pewnie popełniłem jakies foux pas i admin mnie wyciął.
Na początku dodam, że mam Golfa III GT Special 1,9 TD.
Wczoraj przestały działać spryskiwacze. Wszystkie - i przód i tył. Wycieraczki chodzą po przesunięciu manetki, kable przedłubałem i sprawdziłem - nie ciekną. Wokół zbiornika też wygląda ok. Kabli sprawdzic nie mogę, bo nie mam amperomierza. Nie słysze też silniczka od spryskiwaczy. No i mam następujące pytanie - co jest waszym zdaniem bardziej prawdopodobne - pompka przy zbiorniku płynu czy styki przy manetce.
Bardzo byłbym wdzięczny za informacje jak się do tego dobrać. Do każdej opcji. A zwłaszcza do kierownicy - czy wystarczy zdjęcie obudowy, czy może trzeba odkręcić kierownice (mam tam poduchę i się obawiam tego ruszać).
Jeśli to zbyt skomplikowane to może ktoś by udostępnił mi jakiś namiar na warsztat na Krzykach we Wrocławiu, któremu mógłbym zrzucić to na głowe.
Problem 2.
Wymieniłem amorytzatory (tylne bo poprzednie wytrzymały 16 miesięcy tylko Boscha olejowe), i teraz jak jest mokro i wilgotno jeden mi skrzypi co jakaś górka lub dziura. Zastanawiam się czy to odbój czy może ta guma pod spręzyną. Też bym prosił jak się do tego dobrać.
Mam nadzieję, że tym razem będzie już lepiej.
Użytkownika Vodera bardzo proszę o powtórzenie wypowiedzi bo nie dane mi było jej przeczytać. Wielkie dzięki.
Marcin
i jedno i drugie jest mozliwe, pompke spr. na krótko - podłączając ją do aku. co do manetek to nie musisz ściagać kiery by się do nich dostać (chyba ze chcesz je całkiem zdjąć z kolumny), przy manetkach trzeba obejrzec blaszki stykowe czy mają ze sobą styk, aha mam nadzieją ze bezpiecznik sprawdzonyMniamek pisze:co jest waszym zdaniem bardziej prawdopodobne - pompka przy zbiorniku płynu czy styki przy manetce.
Ostatnio zmieniony pn gru 04, 2006 12:42 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
...
musisz sprawdzić zwykłym miernikiem lub prowizorka zżarówka czy dochodzi napięcie na pompkę jeżeli dochodzi to pompka do wymiany jezeli nie to trzeba szukać przerwy wyżej zaczynając od manetek
a jesli chodzin o skrzypienie to owszem moga to byc odboje lub sama sprzezyna która jest oparta na kołnierzu amora lub tez u góry na samej gumie stozkowej
a jesli chodzin o skrzypienie to owszem moga to byc odboje lub sama sprzezyna która jest oparta na kołnierzu amora lub tez u góry na samej gumie stozkowej
A moge prosić opis jak dla osła? Nie znam się na elektryce, choć ostatnio szybko się uczę Nawet nie wiem gdzie jest masa na akumulatorze. Więc proszę, które kable, gdzie przytknąć, najlepiej z kolorkami. Dzięki.misiek10111 pisze: pompke spr. na krótko - podłączając ją do aku. co do manetek
Bezpiecznik oczywiście, ze sprawdzony, zresztą w "trójeczce" ten sam odpowiada za przednie wycieraczki więc by nie majtały Co do kierownicy to bardzo dobra wiadomość, dzięki, mam nadzieję, że te czarne plastiki przy manetce, które chronią pewnie blaszki nie będą przeszkadzały.misiek10111 pisze:
kolumny), przy manetkach trzeba obejrzec blaszki stykowe czy mają ze sobą styk, aha mam nadzieją ze bezpiecznik sprawdzony
najpierw odłącz pompkę od spryskiwacza masz tam 2 kabelki jeden z próbnika do jednej dziurki a drugi do drugiej dziurki podłączysz ktoś niech kliknie parę razy na manetce jak się zaswieci zaróweczka to spoko napięcie dochodzi a jezeli nie to musisz się dostac do styków na manetce - na akum to jest tam gdzie nie wychodza zadne inne kable tylko jeden GRUBY z klema
kolorami to ci nie powiem, musisz zdjąc wtykę i podłączyć dwa przewody do pompki i do aku (tylko na momet), na aku masz oznaczenie "+" i "-" , i warto jeszcze spr. tak jak pisał dziejo czy do pompki dochodzi napięcie, we wtykę z pompki podłączyć żarówkę(12V) z dwoma przewodami i zobaczyc czy sie zapali jak włączysz spryskiwaczMniamek pisze:A moge prosić opis jak dla osła? Nie znam się na elektryce, choć ostatnio szybko się uczę Nawet nie wiem gdzie jest masa na akumulatorze. Więc proszę, które kable, gdzie przytknąć, najlepiej z kolorkami. Dzięki.
...
Sprawdziłem, jak mówiliście. Manetka była ok, ale przeczyściłem, na kablach był prąd, ale silniczek ani dudu. Kupiłem nowy za 30 zl i teraz pryska jak oszalały.
Ps. Pojechałem z amorkami do warsztatu w celu poprawy, stwierdzili, że woda dostała się "do tulejki" i spryskali jakims nasmarowaczem/odrdzewiaczem. I nie skrzypi.
Dzięki.
Ps. Pojechałem z amorkami do warsztatu w celu poprawy, stwierdzili, że woda dostała się "do tulejki" i spryskali jakims nasmarowaczem/odrdzewiaczem. I nie skrzypi.
Dzięki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Baidu [Spider], Google [Bot] i 342 gości