[MK2] Ustawienie rozrzadu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » pn gru 04, 2006 11:41

to on ustawiajac na ta strzalke na obudowie ustawil na strzalke do ustawiania zaplonu.
a jak panewki sprawdzic to niestety nie wiem



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn gru 04, 2006 12:29

toma1985 pisze:to on ustawiajac na ta strzalke na obudowie ustawil na strzalke do ustawiania zaplonu.
, yyy to czym sie rozni ustawienie rozrzadu od zapłonu? bo ja zawsze ustawiam w ten sposob :
1. wałek rozrzadu na znaki a jak nie ma znakow to tez jeszcze udało mi sie kiedys ustawic po krzywkach ale to było w starej Audi
2. Wałek posredni -tak ze palec w kopułce ustawiony jest na wyciecie na takim metalowej otoczce palca i to wskazuje zapłon na pierwszy cylinder
3. Wał na znak w obudowie skrzyni badz jak komus sie nie chce i lubi sobie kombinowac na srubokret :) wykrecasz pierwsza swiece od rozrzadu krecisz wałem i miejsce najwyzszego połozenia tłoka to jest GMP i spinasz wszystko paskiem :) przezylem juz samodzielne 3 wymiany w swoim sprzecie i jak na razie jezdzi i to calkiem niezle,:)
a tak miedzy wierszami to pozdro dla kolego z RSKA :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » pn gru 04, 2006 12:35

ustawienie zaplonu to ustawienie momentu w ktorym na swiecy ma przeskoczyc iskra i jest to iles tam stopni przed osiagnieciem GMP w suwie sprezania! a ustawienie rozrzadu jest to ustawienie walka rozrzadu (steruje zaworami) walka od aparatu zaplonowego, oraz walu korbowego (steruje tlokami) i ustawiajac rozrzad trzeba poustawiac wszystko na znaki bo w odpowiednim momencie musi sie zamknac zawor i w odpowiednim momencie tlok musi znalezc sie w GMP lub DMP nie moga sie spotkac razem tzn zawor z tlokiem;)
wg mnie silnik RP jest bez kolizyjny ;)



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn gru 04, 2006 12:53

sGARY pisze:wg mnie silnik RP jest bez kolizyjny
według mnie tez :) znaczy sie ja juz to wiem :) no ok powiedzmy za wszytko jest ustawione jak trzeba
1, koło rozrzadu na OT
2, Palec na pierwszy gar
3 Wał na znaki w obudowie,
to przeciez normalne ze aby wyprzedzic zapłon to krecisz aparatem i wszystko gra , wiec mnie sie wydaje ze ustawisz rozrzad tak zeby to wszystko działało a pozniej sam zapłon wyregulowac aparatem , bo jeszcze szczerze to nie słyszalem zeby było jakies szczegolne ustawienie dla zapłonu jak sie ustawia rozrzad, wszystko ma byc na 0 a pozniej ju tylko kosmetyka :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » pn gru 04, 2006 12:57

guti,
1.wal korbowy ustawiasz na znak "0" na kole zamachwym
2.walek rozrzadu na OT
3.walek od aparatu zaplonowego ustawiasz za pomoca kol pasowych (zakladajac kolo na wal korbowy, i na walek od aparatu zaplonowego) i maja sie zagadzac wcieca w kolach! lub patrzac na palec rozdzielacza ma wskazywac wciecie!



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn gru 04, 2006 13:08

sGARY pisze:1.wal korbowy ustawiasz na znak "0" na kole zamachwym
2.walek rozrzadu na OT
3.walek od aparatu zaplonowego ustawiasz za pomoca kol pasowych (zakladajac kolo na wal korbowy, i na walek od aparatu zaplonowego) i maja sie zagadzac wcieca w kolach! lub patrzac na palec rozdzielacza ma wskazywac wciecie!

no przecie caaaaly czas tak mowie!



aaa to teraz czaje znaczy sie koles mechanik pomylil znaki i ustawił wal na znak ktory ma pokazywac przy wałku posrednim ustawienie zapłonu, jezeli tak zrobi to mi torszke zajeło czasu zeby sobie to przyswoic bo to mało dla mnei powazne było i sadzilem ze jak mechanik to wie co robi :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

toma1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 22:05
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: toma1985 » pn gru 04, 2006 13:14

ok.ale z tego rysunku wynika ze naciecie na kole pasowym ma byc naprzeciw naciecie na kole posrednim tak?? a nie na strzalke znaki maja sie pokryc na tych 2kolach czyli naprzeciw maja byc? a pozniej ustawiamy walek rozrzadu. tak wynika z tego rysunku ustawilem kola pasowe na ta strzalke walek rozrzadu na znak odpalilem i cos zaczelo mi pukac hmm wic chyba musi byc tak jak na rysunku

[ Dodano: 04 Gru 2006 12:15 ]
rowniez witam guti :bajer:



Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » pn gru 04, 2006 13:15

a tamten mechanik ustawil wal korbowy na znak na obudowie rozrzadu dolnej! czyli na tamtej strzalce sie tez ustawia zaplon ;) i dlatego ma przestawiony rozrzad



toma1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 22:05
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: toma1985 » pn gru 04, 2006 13:18

sGARY, wlasnie tak ! tez mi sie wydaje ze to wciecie nie ustawia sie na ta strzalke tylko na przeciw wciecia walka posredniego! przez co ustawiajac mi zaplon na lampe autem nie dalo sie jezdzic



Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » pn gru 04, 2006 13:18

toma1985,
kolego ustaw to tak: 1.wal korbowy ustawiasz na znak "0" na kole zamachwym
2.walek rozrzadu na OT
3.walek od aparatu zaplonowego ustawiasz za pomoca kol pasowych (zakladajac kolo na wal korbowy, i na walek od aparatu zaplonowego) i maja sie zagadzac wcieca w kolach czyli jedno wciecie ma byc kolo drugiego! lub patrzac na palec rozdzielacza ma wskazywac wciecie!

jak tak ustawisz to rozrzad bedziesz mial na pewno dobrze ustawiony! co najwyzej bedizesz musial podjechac do jakiegos warsztatu zeby Tobie zaplon ustawili :bajer:

[ Dodano: Pon Gru 04, 2006 12:21 ]
toma1985 pisze:sGARY, wlasnie tak ! tez mi sie wydaje ze to wciecie nie ustawia sie na ta strzalke tylko na przeciw wciecia walka posredniego! przez co ustawiajac mi zaplon na lampe autem nie dalo sie jezdzic
tamta strzalka jest tak jak pisze caly czas do ustawenia zaplonu patrzac na kola pasowe z lampa stroboskopowa! a nie do ustawiania rozrzadu!! i wciecia na kolach pasowych trzeba ustawic tak zeby wciecie z kola pasowego na wale korbowym pokrywalo sie z wciecie na kole walka od aparatu zaplonowego!![/b]



toma1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 22:05
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: toma1985 » pn gru 04, 2006 13:21

sluchaj u mnie wyglada to tak jak sie dokladnie przyjzalem wciecie na kole pasowym jest na strzalke walek rozrzadu jest dobrze ale nie wiem jak jest z walkiem posrednim bo nie sciaglem jeszcze kola zeby muc zdjac obudowe ale palec pokazuje na wcicie w aparacie zaplonowym ale kolo pasowe jest na strzalke czyli chyba cos jest pokopane skoro nie da sie ustawic zaplonu na lampe

[ Dodano: 04 Gru 2006 12:23 ]
sGARY, o taka odpowiedz mi chodzilo dzieki punkcika juz ci dalem wielkie dzieki!! czyli rozrzad walniety! i cos zaczelo mi pukac mam nadzieje ze jak to ustawie bedzie dobrze! dzieki



Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » pn gru 04, 2006 13:24

to masz zle ustawiony rozrzad :( sciagnij pasek i ustaw tak jak napisalem wyzej a bedzie na pewno wszystko ok ;)



toma1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn lut 13, 2006 22:05
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: toma1985 » pn gru 04, 2006 13:27

dzieki za pomoc! tez mam nadzieje ze bedzie dobrze i nic nie bedzie pukac wrr :bajer: pozdro!dzieki



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn gru 04, 2006 13:55

jak cos to daj znac to Cie moze w tygodniu odwiedze , bo moze bede w Rsku , wlasciwie to jade za 10 min bo moze znajde jakiegos kolesia co mi tłumik wymieni :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 341 gości