SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cyarnz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: cyarnz » pn lut 14, 2005 12:35

Jedyna roznica jaka byla z tego co wiem na 100% to w MK1 miedzy CL i cala reszta a GTI(dodatkowe spawy/zgrzewy)



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt lut 15, 2005 10:07

Czyli wystarczy pospawać łączenia pod maską i już. Na początek radzę pospawać kible amorów bo trzymają się na niewielkiej ilości zgrzewów, co u mnie kiedyś zaowocowało wyrwaniem całego kibla.



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » czw lut 17, 2005 15:28

Na VW&Audi Freunde Traffen w Niemczech przyczailem fajne Caddy :) niskie, male kolka i wogile wypasik - jak sie pozniej okazalo pod macha siedzial TDi a MK4 (piekna sprawa) a koles mowil ze wszystkie mocowania silnika kupil w jakims sklepie czy warsztacie co sie tuningiem zajmuje tak ze silnik tylko wstawial, ale musial komore wyspawac i wzmocnic (kielichy tez spawane byly) i rozporke widzialem. O szczegoly niepytalem bo moj niemiecki to tragedia a moja dziewczyna na technicznych zagadnieniach sie niezna :(


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Aras

Post autor: Aras » śr lut 23, 2005 20:49

ja wlasnie robie taki swapik z 9A w Mk I cabrio i zobaczymy co mi wyjdzie za perszing :)



Arass Mk I cabrio



Awatar użytkownika
marian g40
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 22:16
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: marian g40 » śr lut 23, 2005 23:11

ma pytanie czy skrzynia biegów z polo 2/3/6N, golfa 2/3 - przy silniku 1,3 lub 1,4 8V bedzie pasować do silnika 1,6 16V z golfa 4 ???
Znalazłem w necie że rozrusznik w tym silniku jest przy skrzyni - po stronie kolektora wydechowego, a w w/w skrzyni jest pod kolektorem ssącym przy silniku.
Sprzęgło też jest inaczej rozwiązane....
czy koło zamachowe tego silnika ma takie same mocowanie jak przy silniku np. 1.4 8V i czy jest mozliwość montazu rozrusznika pod kolektorem ssącym w 1,6 16V....



Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » sob mar 05, 2005 11:42

Witam
Kupiłem 1.8 ABS bez osprzętu i chciałem go zamontować na miejsce 1.6 PN.
Pomijając kwestię zasilania jak jest z mocowaniami innych elementów (alternator, pompa wody , łapy silnika...)-wiem że kolektor ssący jest taki sam, wydechowy też pewnie podejdzie, głowice idntyczne:
1) czy można przełożyć ostatecznie koło zamachowe z 1.6 (różnica średnic 200/210mm)
2) gdzie napotkam problemy?


www.vwsquad.prv.pl

Awatar użytkownika
cyarnz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: cyarnz » ndz mar 06, 2005 17:24

,problemow 0 powinno wystapic. To sa identyczne silniki wiec wyciagasz jeden , wkladasz drgi przekrecajac zasilanie , alternator itd.. i musi jechac:)



Oli77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob mar 26, 2005 13:43
Kontakt:

Ruznice MK I 1,1-1,3 - 1,6,1,8

Post autor: Oli77 » sob mar 26, 2005 20:48

Ruznice MK I 1,1-1,3 - 1,6,1,8

Ruznic jest sporawo :
1 Zbiornik paliwa ( Przerabiajac MK I na wtrysk ) pasuja zbiorniki od GTI 1,6-1,8 i od diesla .
2 Stabilizatory ( przedni i tylny tylko w wersjach GTI )
3 Instalacja elektryczna ( niewiem od ktorego roku dokladnie ale chyba po 80-81 ) jest juz na nowej listwie bezpiecznikowej wiec wymiana przedniej wiazki jest dosc latwa wypiecie i wpiecie kilku kostek . Gorzej juz jezeli jest starsza jedyneczka to juz dobry elektryk jest potrzebny :)


itd



Awatar użytkownika
Browix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 09:09
Lokalizacja: Gdańsk

1,8 gt ABS -> 2.0 16v gti jaki najlepszy ??

Post autor: Browix » czw kwie 07, 2005 13:27

witam posiadam 1,8 mk3 ABS i chcialem go zamienic na jakis 2,0 16v . Ktos wie ktory najlepiej by pasowal ??? jakie moga byc problemy ? czy osprzet silnika 1,8 pasuje ? czy trzeba caly komputer i sterowanie zemianiac ? ktos to robil i wie na co zwrocic uwage ???



zed

Post autor: zed » śr kwie 13, 2005 21:05

Dobry temat.Mysle o swapie z 1.6 PN na 2.0 8v ew 16v. Duzo jest przerobek przy tym?Chodzi mi glownie o mocowania silnika i od czego najlepiej by bylo wziac polosie przeguby i hamulce zeby to wszystko wytrzymalo i sie pewnie jezdzilo :satan:



Awatar użytkownika
cyarnz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: cyarnz » wt kwie 26, 2005 20:00

jak brac to brac komplet, silnik + skrzyunia lub zostawic na starej skrzyni wszyst od tego zalezcy, jezeli zostawisz to wszystko na starej skrzyni to nie bedziesz potrzebowal nic wiecej poza silnikiem i instalacja:))). jezeli bedziesz mial silnik ze skrzynia to bedzisz potrzebowal kilka rzeczy wiecej jak linki do skrzyni, hydraulike do sprzegla titd..



prinz

Post autor: prinz » pn maja 30, 2005 11:30

witam.
mam pytanie: czy do golfa II 1,6d z 4-bieg skrzynia moge bez problemu wrzucic skrzynie 5-bieg? jakie trzeba zrobic przerobki?



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » pn maja 30, 2005 16:45

Inny wybierak do skrzyni będziesz potrzebował na pewno. Może się zdarzyć, że inne sprzęgło jest(większe). Nie wiem co jeszcze.



motyl7

Post autor: motyl7 » ndz cze 05, 2005 17:49

A ja chcialbym zmienic swojego 1.3 NZ na 1.9 tdi ale wersje 110 konna, ile taka przerobka moze kosztowac i co musialbym pozmieniac zeby go wlozyc. Planuje tego dokonac po wakacjach bo wtedy bedzie kasa :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości