[MK3 TDI 1Z] Coś przerywa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ONEIG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 20:35
Lokalizacja: małopolska

[MK3 TDI 1Z] Coś przerywa

Post autor: ONEIG » wt lis 28, 2006 20:11

Mam mały problem. W moim golfiku szczególnie podczas przyśpieszania coś jakby nagle przerwało prace silnika a następnie dalej "ciągnie" . Co może być przyczyną ? Czy tylko zanieczyszczony nastawnik pompy a może coś innego ?



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: [MK3 TDI 1Z] Coś przerywa

Post autor: RobertP » wt lis 28, 2006 20:51

ONEIG pisze:Co może być przyczyną ? Czy tylko zanieczyszczony nastawnik pompy a może coś innego ?
jak najbardziej nastawnik pompy
zastukaj do Adamm-a albo Ci wyjaśni albo wskaże link do jego porady
albo Ci nawet naprawi Twój nastawnik ...
zobacz też TUTAJo czym pisał Adamm i inni ...,

ale opisz więcej co się dzieje co robisz w tych momentach co jest przed przerwą i po niej ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt lis 28, 2006 21:20

odlacz wtyczke predkosciomierza na skrzyni i wtedy sprawdz, jak po odpieciu nie bedzie szarpac i przerywac to znaczy ze to nastawnik


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lis 28, 2006 21:33

Witam .
U mnie występują te same objawy , szarpie autem , przerywa ,chciałem wyczyścić nastawnik więc go rozebrałem i okazało się że nastawnik w środku czyściutki , więc to nie to. Później wyczytałem na forum ,że może wtrysk sterujący i aby go sprawdzić należy przy 2500 tyś obrotów pukać w ten wtrysk (śrubokrętem itp)jeżeli szarpnie silnikiem to znaczy że uszkodzony ,więc tak zrobiłem ......wtrysk do wymiany.

pozdrawiam
damcio151



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt lis 28, 2006 21:45

damcio151 pisze:Później wyczytałem na forum ,że może wtrysk sterujący i aby go sprawdzić należy przy 2500 tyś obrotów pukać w ten wtrysk (śrubokrętem itp)jeżeli szarpnie silnikiem to znaczy że uszkodzony ,więc tak zrobiłem ......wtrysk do wymiany.
a możesz wskazać link do tego jakoś szukajka mi nie wskazuje za wiele :okej:
pierwsze słysze o diagnozie przez stukanie, to wymyślili tylko pomysłowi Polacy ? ... :okej:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » wt lis 28, 2006 21:48

Na 99.9% wtryskiwacz z czujnikiem wzniosu iglicy na trzecim cylindrze do wymiany :hmm:

Do sprawdzenia metoda 2500-3000 obr/min + śrubokręt sprawdza się niczym najlepszy VAG ;)

Pozdroooooooo
:pub:

[ Dodano: Wto Lis 28, 2006 21:03 ]
RobertP pisze:
damcio151 pisze:Później wyczytałem na forum ,że może wtrysk sterujący i aby go sprawdzić należy przy 2500 tyś obrotów pukać w ten wtrysk (śrubokrętem itp)jeżeli szarpnie silnikiem to znaczy że uszkodzony ,więc tak zrobiłem ......wtrysk do wymiany.
a możesz wskazać link do tego jakoś szukajka mi nie wskazuje za wiele :okej:
pierwsze słysze o diagnozie przez stukanie, to wymyślili tylko pomysłowi Polacy ? ... :okej:
Jak dbrze poszukasz to znajdziesz :hmm: Jest tego tu troche, albo było - bo ostatnio admi robił porządki :hmm:

A co do tej metody - sprawdziłem ją na własnej skórze - wtryski wymienione, faktycznie zrywało i zrywał ten sterujący - od wymiany po problemie !! 100% zaletą tej metody jest to że nic nie kosztuje - znam już takie przypadki gdzie mechanicy proponowali remont pompy w TDI :kac:

Pozdrooo :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt lis 28, 2006 22:26

nie przeszkadza to wyciagnac wtyczke od predkosciomierza i sie przejechac, brak szarpania to nastawnik jesli nei szuka sie dalej


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » wt lis 28, 2006 22:59

Adamm pisze:nie przeszkadza to wyciagnac wtyczke od predkosciomierza i sie przejechac, brak szarpania to nastawnik jesli nei szuka sie dalej
oczywiście - też :okej:

Metody bez kosztów na sam początek :bigok:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Re

Post autor: RobertP » śr lis 29, 2006 11:04

Razal pisze:Na 99.9% wtryskiwacz z czujnikiem wzniosu iglicy na trzecim cylindrze do wymiany :hmm:

Do sprawdzenia metoda 2500-3000 obr/min + śrubokręt sprawdza się niczym najlepszy VAG ;)
to ten 3 jest tutaj sterujący ... :blush: ?
Razal pisze:A co do tej metody - sprawdziłem ją na własnej skórze - wtryski wymienione, faktycznie zrywało i zrywał ten sterujący - od wymiany po problemie !! 100% zaletą tej metody jest to że nic nie kosztuje - znam już takie przypadki gdzie mechanicy proponowali remont pompy w TDI :kac:
jestem w szoku :panna: :panna:
słowa uznania dla autora tej metody ! :pub:

[ Dodano: Sro Lis 29, 2006 10:06 ]
Razal pisze:Metody bez kosztów na sam początek :bigok:
popieram !
to jest ważne aby dobrze sprawdzić a nie wywalać kase na to co mówią mechanicy np. z ASO hehehe... :okej:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr lis 29, 2006 11:12

RobertP pisze:to ten 3 jest tutaj sterujący ... ?
tak ten 3ci (najwyzszy, do ktorego dochodzi kabelek elektryczny)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

BartekC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt paź 07, 2005 09:10
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: BartekC » śr lis 29, 2006 11:13

Rozumie , ze jeśli wtrysk sterujący jest walniety to VAG to o drazu wykryje?!



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr lis 29, 2006 11:14

no wlasnie nie wykryje. i koledzy podali sposob na zdiagnozowanie jego w warunkach domowych


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » śr lis 29, 2006 11:52

BartekC pisze:Rozumie , ze jeśli wtrysk sterujący jest walniety to VAG to o drazu wykryje?!
VAG nic nie wykryje - jeżeli mówimy o wtrysku sterującym .

Prawdopodobnie podczas dynamicznej diagnozy z VAG'iem w momęcie szarpnięcia silnikiem była by na wykresie zauważalna zaburzona wydajność (praca) wtryskiwacza sterującego, bądź innego


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

ONEIG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 20:35
Lokalizacja: małopolska

Post autor: ONEIG » śr lis 29, 2006 20:07

Dziś sprawdziłem ten wtrysk sterujący i chyba to TO . Po stuknieciu śrubokrętem coś jakby zakłóciło prace silnika :okej:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 185 gości