Budowa turbodoładowanego silnika benzynowego - pomocy!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32783
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » ndz lis 26, 2006 12:43

Dobrze mowisz ale niektorzy sie lepiej znaja
nie bede sie licytował czy ktos sie zna lepiej czy gorzej. Mój post dotyczył czego innego ;)


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » ndz lis 26, 2006 12:45

djtom pisze:
Dobrze mowisz ale niektorzy sie lepiej znaja
nie bede sie licytował czy ktos sie zna lepiej czy gorzej. Mój post dotyczył czego innego ;)
Chodzilo mi o to ze nie kazdemu da sie cokolwiek przetlumaczyc.


Kontakt GG 2331324
Kontakt kom. 696-028-242
http://www.vwdolnyslask.pl/ ZAPRASZAMY :D

Obrazek

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz lis 26, 2006 13:57

A ja już uturbiłem jedną jednostkę GX tylko, że szwab jakiś już ją podszykował pod turbo. Udało się to na tyle, że jedyne co zostało mi do dopracowania to zapłon, który nie miał odpowiedniego wyprzedzenia i projekt zakończyłem po około 1200km przejechanych bo słychać było stukowe. Kiedyś do tego wrócę bo mam ku temu nie spełnione marzenie. Więcej na temat budowy mojego silnika jest w vwspeed.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz lis 26, 2006 20:55

Dobra Panowie. Mam troche dosc rozwazan na temat czy sie uda czy nie. Swoje juz na ten temat powiedzialem. A jako ze jestem studentem to jest to dla mnie idealna okazja do poglebienia swojej wiedzy i ze swojej strony zrobie wszystko zeby to dzialalo, Tobie Evolution dziekuje za probe sprowadzenia na ziemie i za wszystko to co napisales, bo widac ze leb masz nie od parady, ale tak czy tak zrobie swoje, wiec prosze cie o udzielenie fachowych rad. Ale nie z cyklu "to sie nie uda" bo juz to wiem :D

I pierwsze pytanie:
co wkoncy z ta pompa oleju? Mam kolo pasowe z PL ktore tworzy przelozenie do pompy 1:1,5 zamiast 1:2 jak np w ABS, i nie wiem czy go wykorzystac bo to znaczaco skomplikuje naped aparatu zaplonowego. W bloku sa natryski na tloki ktore z jednej strony powinny je nieco wychlodzic a z drugiej strony "zabiora" sporo cisnienia, do tego jeszcze turbo. Co proponujesz?

2 pytanie:

Jakiej srednicy przewodem doprowadzic olej do turbiny? W podstawe filtra idealnie pasuje przewod miedzianuy stosowany na uklady hamulcowe. Czy mozna go zastosowac?

3 pytenie :

Gdzie doprowadzic odplyw oleju z turbiny?

4 pytanie :

wg twojej wiedzy o ile mozna doladowac silnik o stopniu sprezania 8,5?

5 pytanie

gdzie wg ciebie lepiej umiescic gaznik? Przed czy za turbina?

A co do walu korbowego to walow ogolnie nie powinno sie szlifowac poniewaz ich czopy sa utwardzane powierzchniowo, i kazde szlifowanie oslabia wal. Pozatym mam 100% pewnosc ze wal z PL jest taki sam jak PG. Jego pelnuy numer to: 026 105 101 E, mozna sobie sprawdzic w etce.

A tak pozatym:

korbowod z ABS byl montowany takze w KR wiec wytrzyma moc 136 KM
tlok z ABS byl montowany w PF wiec wytrzyma spokojnie 115 KM

A to jest juz moje:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=143533118

Wiec koszty na chwile obecna wyniosly mnie:
200 zl za silnik
80 zl za turbine



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz lis 26, 2006 21:21

Pompa oleju każda i tak ponad połowę swojego przerobu wypuszcza przez zawór upustowy. Zasilanie w olej turbiny zrób z oryginalnego przewodu do niej, a olej weź z podstawy filtra oleju na wysokim ciśnieniu. Olej z turbiny odprowadź do króćca, który wspawasz jak najwyżej w misce olejowej. Sam już spawałem takie króćce u samej góry miski pomiędzy śrubkami. Przy tym sprężaniu to doładujesz spokojnie do 1 bara. Co do umieszczenia gaźnika to napiszę tyle. Jeździ u mnie w powiecie duży fiat 125p i ma turbine za gaźnikiem. Dodatkowo ten fiat jest zasilany gazem LPG i ma coś około 120KM. Kolo zrobił już na tym motorze ponad 30000km i nadal jeździ, a turbo ma z BMW 325TDS.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz lis 26, 2006 21:35

TAZ pisze:Zasilanie w olej turbiny zrób z oryginalnego przewodu do niej, a olej weź z podstawy filtra oleju na wysokim ciśnieniu
a moze mi ktos napisac ile taki waz ma srednicy?
TAZ pisze:Przy tym sprężaniu to doładujesz spokojnie do 1 bara
az tyle mi nie trzeba :)
TAZ pisze:Co do umieszczenia gaźnika to napiszę tyle. Jeździ u mnie w powiecie duży fiat 125p i ma turbine za gaźnikiem. Dodatkowo ten fiat jest zasilany gazem LPG i ma coś około 120KM
no wlasnie takie rozwiazanie jest o wiele prostsze i coraz bardziej sklaniam sie ku niemu.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » ndz lis 26, 2006 23:03

KamilW pisze:
TAZ pisze:Zasilanie w olej turbiny zrób z oryginalnego przewodu do niej, a olej weź z podstawy filtra oleju na wysokim ciśnieniu
a moze mi ktos napisac ile taki waz ma srednicy?
TAZ pisze:Przy tym sprężaniu to doładujesz spokojnie do 1 bara
az tyle mi nie trzeba :)
TAZ pisze:Co do umieszczenia gaźnika to napiszę tyle. Jeździ u mnie w powiecie duży fiat 125p i ma turbine za gaźnikiem. Dodatkowo ten fiat jest zasilany gazem LPG i ma coś około 120KM
no wlasnie takie rozwiazanie jest o wiele prostsze i coraz bardziej sklaniam sie ku niemu.
co do przewodu to poszukaj oryginalngo przewodu z 1.6TD, ale hamulcowy tez powinien dac rade

osobiscie wątpie w powodzenie projektu,(konkretnie powatpiewam w wystrojenie tego na gaźniku) bo mechanika to nie problem tu nic nie powinno sie wysypać)

moze cos takiego ci się przyda
http://schou.dk/hvce/
Obrazek


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz lis 26, 2006 23:17

ciekawy schemacik. A wiesz moze w jakim silniku by l stosowany taki uklad?



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » ndz lis 26, 2006 23:44

KamilW pisze:ciekawy schemacik. A wiesz moze w jakim silniku by l stosowany taki uklad?
poczytaj link, ale generalnie jakies amerykańce

a co do twojego gaxniak to chyba jedynewyjscie zamontowac przed turbo. lub ewentualnie za turbo ale obudowac cały gąźnik by cisnienie dookoła gaxnika było takie jak daje turbo.


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz lis 26, 2006 23:56

oki to zacznijmy powoli.
ad1 pompa wydoli spokojnie jak sie boisz ze nie da rady, rozbiesz kilka pomp i porownaj... podpowiem 3 magiczne litery w golfie co powoduja ze zycie ma sens:DD:
ad2 prze3wod jak najwiekszej srednicy od przewodow hamulcowych odpada wez oryginal pusc go z dala od wydechu bo sie olej usmazy
ad3 do miski najlepiej
ad4 gaznik umiesc na polce wystroj na k-jetronic sugeruje mercedes 2,3 litra, przed turbo.
ad5 czyli wyliczanki, nie wazna jest moc tylko cisnienie dzialajace na korbowod, czyli inaczej moment obrotowy w wielkim skrocie. nie licz silnika turbo jak wolnossacego bo bedzie nieciekawie

[ Dodano: Nie Lis 26, 2006 23:02 ]
p.s. te turbo jest za male do benzyny, wirnik przy cisnieniu 0.6 bar bedzie krecil sie z predkoscia ktora de facto jest juz poza jej mapa, w teorii cisnienie powinno spadac juz od 4500, ale zobaczysz
a i lepiej gaz z mikserem na przepustnicy plus komp, ale dopiero jak dobierzesz do konca podzespoly


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn lis 27, 2006 10:27

evolution pisze:podpowiem 3 magiczne litery w golfie co powoduja ze zycie ma sens:DD:
jesli dobrze zrozumialem to GTi :)
evolution pisze: gaznik umiesc na polce wystroj na k-jetronic sugeruje mercedes 2,3 litra, przed turbo
bo to do mnie nie dotarlo :)
evolution pisze:czyli wyliczanki, nie wazna jest moc tylko cisnienie dzialajace na korbowod, czyli inaczej moment obrotowy w wielkim skrocie. nie licz silnika turbo jak wolnossacego bo bedzie nieciekawie
ale nie liczylem. Mam komplet wzorow do liczenia oturbionego silnika, moc podaje tylko ze wzgledu ze jest ludziom latwoej przyswajalna :) jesli mowimy o momencie to wg obliczen wytrzymalosciowych (juz pod zwiekszonym cisnieniem uzytecznym) wytrzyma moment obrotowy wynoszacy 240 Nm zakladajac wspolczynnik bezpieczenstwa 1,5 juz dla nowych obliczen. (czyli wytrzymalby 360 ale to juz jest granica zniszczenia)
evolution pisze: te turbo jest za male do benzyny, wirnik przy cisnieniu 0.6 bar bedzie krecil sie z predkoscia ktora de facto jest juz poza jej mapa, w teorii cisnienie powinno spadac juz od 4500, ale zobaczysz
i takie parametry mi w zupelnosci wystarcza bo nie zamierzam go ladowac powyzej 0,5. Ogranicznik predkosci obrotowej i tak jest przy 6000 obr wiec nie mam co szalec z wysokimi obrotami. Dla mnie liczy sie zeby ten silnik mial dobry dol i byl elastyczny.
evolution pisze:a i lepiej gaz z mikserem na przepustnicy plus komp, ale dopiero jak dobierzesz do konca podzespoly
mozesz rozwinac ta mysl?



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » pn lis 27, 2006 12:31

Powiedzcie mi tylko jesli chodzi o schemat od Borys, dlaczego mieszanka jest podgrzewana wodą z obiegu?, a to ze nia ma IC to juz swoją drogą.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn lis 27, 2006 12:47

Panowie, moge prosic o pomoc? Niech mi ktos napisze w czym byly montowane tloki o numerze: 026 107 103 P bo moje etka jest za glupia by mi to powiedziec :)

[ Dodano: Pon Lis 27, 2006 14:06 ]
Poskladalem wstepnie asilnik zeby zobaczyc czy wszystko do siebie pasuje. Oto jakiego efektu wizualnego nalezy sie spodziewac :helm: . Dzisiaj tloki ida do obrobki zeby zmniejszyc stopien sprezania.

[ Dodano: Wto Lis 28, 2006 16:36 ]
Mam prosbe. mam turbine Garrett 465384-0002 z serii TA030 i potrzebowalbym do niej mape. Bo na stronach internetowych sa mapy do T3 40,45,50,60 trim. Pod ktora mape (o ile wogole) mozna by ta moja podciagnac? Z gory dzieki za pomoc. Aha tloki wczoraj poszly do obrobki :)



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt lis 28, 2006 18:47

pod zadna z tych ta twoja jest raz slabsza od t3/40...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 44 gości