[MK3 TD] Wyciek oleju napędowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jaanko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw lis 09, 2006 10:54
Lokalizacja: SLK

[MK3 TD] Wyciek oleju napędowego

Post autor: jaanko » pn lis 13, 2006 00:16

Witam. Mam golfika III TD z 92r od 2 tyg. Autko przed ingerencją mechanika jeździło fajniutko. Potem jak załatwiałem papierki do rejestracji zawiozlem go do mechanika na wymiane pasków filtrów i oleju. Wymieniono mi pasek rozrządu rolki napinające, pasek średni(?) i rolka prow. paska klinowego. Filtry oleju, powietrza i paliwa. Termostat. Oraz wymiana koła zębatego wału korbowego wraz z śrubą. Olej - pełen syntetyk Castrol 5W40 Magnatec.
Samochód jak miałem odebrać za pierwszym razem to mechcanik powiedział że muszą jeszcze wymienić to koło zębate bo był luz i wytarło klin.
Przy odbiorze powiedział mi że coś cieknie z pompy ale on się tym nie zajmuje.

Jakierz było moje niemiłe zaskoczenie jak zobaczylem to cos stojąc u mnie na betonie. Kapie ropa z dość durzą częstotliwością raz na kilka sekund.

I zaczął kopcić przy zapalaniu jasnym dymem jak jest zimny. Do tego pryknie jakby się krztusił zaraz po zapaleniu ale potem jest juz ok.

Co mogli zmaścić przy robocie tego co napisałem wyżej. Co do wycieków to nie mam 100% pewności czy nie kapał wcześniej ale raczej bym to zauważył, a jeśli chodzi o kopcenie to nie kopcił wcale.

Jak ktoś może mie coś poradzić to będe wdzięczny jest to mój pierwszy samochód
Ostatnio zmieniony pn lis 13, 2006 16:38 przez jaanko, łącznie zmieniany 1 raz.



DjMantis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw lis 02, 2006 16:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: DjMantis » pn lis 13, 2006 00:32

I zaczął kopcić przy zapalaniu jasnym dymem jak jest zimny. Do tego pryknie jakby się krztusił zaraz po zapaleniu ale potem jest juz ok.
mam to samo - prosze bardoz o odp :)



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn lis 13, 2006 00:59

jasny dym moze sie pojawic przy odpalaniu ale tylko przy odpalaniu.w chwile potem juz nie powinien kopcic. kwestia wilgoci. takie jest moje zdanie. moj chodzi dobrze a rano tez sobie dymka pusci. to 'prykniecie' to moze byc wina spalonej swiecy na jednym garze, mam to samo i wlasnie to podejrzewam, ale jakos nie chce mi sie wziac za sprawdzenie swiec.

co do wycieku to musisz obejrzec pompe dokladnie razem z wezami idacymi od filtra paliwa, do wtryskow. moze to tylko poluzowany wezyk. czesto tez jakies uszczelnienie w pompie puszcza lub tuleje na osce sa do wymiany. ogladnij dokladnie. moze zapodaj fotki.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » pn lis 13, 2006 12:43

Looknij na wezyki odplywowe z wtryskiwaczy do filtra, ale jesli to one to bedzie cieklo tylko przy odpalonym silnioku (chyba)



jaanko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw lis 09, 2006 10:54
Lokalizacja: SLK

Post autor: jaanko » pn lis 13, 2006 16:12

Dzięki chłopaki za szybką reakcję. :pub: Jak tylko wrócę z praqcy to oglądne sobie ta pompe i wężyki.

Co wyniucham to opiszę

Oto moje obserwacje:
I co Wy na to?
Dodam jeszcze, że kopci jak jest zimny a jak sie nagrzeje to jest spoko jedynie troche jak się doda gazu (dym jasny, jak para wodna)
Chyba bez wizyty u pompiarza sie nie obejdzie co??

[ Dodano: 14 Lis 2006 19:20 ]
No i po wizycie u mechanika wiem na czym stoje. Za 350 - 400 zł zrobi mi wymiane uszczelnienia w pompie plus regulacje zaworów wraz z rozwiązaniem problemu wycieku.
Na zdięciu jest też pokazane miejsce wycieku. Wg. mechanika rozwiązana sa 2.

1. Linią przerywana pokazana jest proponowane przez mech. połączenie miejsca z którego cieknie ON z przewodem paliwowym

2. Wymiana całego elementu na nowy, ale to wtedy dochodzi koszt tego elementu.

Co myślicie o rozwiązaniu 1 ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
gv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 15, 2005 22:00
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: gv » pn lis 27, 2006 20:27

Witam. Nie wiem czy wniosę coś do tematu, ale u mnie z tego gumowe elementu kapnie kropelka raz, może dwa razy na miesiąc i jakoś nie przejmuje się tym :)

Wcześniej miałem sytuację,że sparciały mi węże przelewowe na wtryskach i stamtąd kapała ropa. Obcięcie węża i nałożenie usunęło problem :)

Ale... skoro pompiarz tak twierdzi, to nie będę się sprzeczał - pewnie ma racje :)

Pozdrawiam.


--
gv

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn lis 27, 2006 22:14

jaanko pisze:plus regulacje zaworów
a co on chce regulowac przy hydraulicznych zaworach ?
nie mam tam płytek to chyba nic nie podreguluje ... :bajer:

[ Dodano: Pon Lis 27, 2006 21:18 ]
SouleR pisze:to 'prykniecie' to moze byc wina spalonej swiecy na jednym garze, mam to samo i wlasnie to podejrzewam, ale jakos nie chce mi sie wziac za sprawdzenie swiec.
też tak miałem i nie chciało mi sie później poszła druga i wtedy wiedziałem że to świece
ale wymieniłem wszystkie i teraz jest odpalanie od strzała .... :okej:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

jaanko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw lis 09, 2006 10:54
Lokalizacja: SLK

Post autor: jaanko » wt lis 28, 2006 22:48

SPOX
Ja jestem totalnym lajkonikiem jeśli chodzi o samochody itd. No trudno co zrobić. Ale dzięki wszystkim za info. Zorbie zdjęcie mojej pompy po naprawie, może to komuś się przyda. Teraz Autko jeździ jak marzenie. :okej:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości