[Vento 93 2E] szarpanie silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

adre321
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 16, 2006 18:11
Lokalizacja: Krzeszowice

[Vento 93 2E] szarpanie silnika

Post autor: adre321 » czw lis 16, 2006 20:23

Mam następujący problem. Gdy autko postoi na wolnych obrotach zaczynają
sie dziac dziwne rzeczy! Szarpie i przerywa przy jeździe w przedziale
obrotów 1300 do 2100 (tak na oko). Przestaje szarpac przy ciagłym
dodawaniu gazu i wysokich obrotach! Zaznaczam ze jesli go zapale i nigdzie
sie nie zatrzymam zeby sobie postał to nic sie nie dzieje! Ale ileż można
jeździc bez zatrzymywania się hehe! Czasem po zapalniu na ciepłym silnik
ma tendencje do zgasnięcia ale jakos sie sam ratuje i pali! No i ta
przypadłość nie wystepuje zawsze! Czasem postoi zapalony i można nim
normalnie ruszyć! Wpadłem na pomysł zeby stac np na światłach i trzymac go
na obrotach ok 1300! Okazuje sie ze wtedy nie zaczyna wariować!
Prosze o pomoc bo nie wiem co mam robić! Podejrzewam silnik krokowy!
Przepływomierz juz jakos musiałem wymienic ale nie z tego powodu i ta
usterka została! Czy nieszczelna odma może byc tego powodem, bo cos mi sie
nie podoba ten przewód, widac małe pęknięcie przy wejsciu do bloku silnika! Podrawiam
Zapomniałem dodac że jesli go zgasze i znów po chwili zapale to problem
znika, ale tylko do nastepnego postoju na wolnych obrotach! Pozdrawiam
jeszcze raz i prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony czw lis 16, 2006 20:34 przez adre321, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pt lis 17, 2006 00:43

silnik krowkowy hmm no nei wiem czy tak raz moze bcy raz nei ale obnjawy sa jak silnika krokowego

PS zapraszm na stroen i forum Vento www.vwvento-fans.com :)


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

adre321
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 16, 2006 18:11
Lokalizacja: Krzeszowice

Post autor: adre321 » pt lis 17, 2006 02:05

Tez sie zastanawiam dlaczego to sie dziej nie zawsze! Np dzisiaj stałem kilka razy na wolnych obrotach i potem chodzil bez problemów! Innym razem mu cos odwala i zaczyna wariowac po ruszeniu! Na wolnych obrotach pracuje równo i nie czuc falowania! Mam juz dośc tego auta! Pomocy



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lis 17, 2006 17:27

adre321 pisze:Czy nieszczelna odma może byc tego powodem
jak najbardziej, miałem to samo


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt lis 17, 2006 17:34

TU PAWEł MAREK zasugerował bardzo istotną żecz
http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html

[ Dodano: Pią Lis 17, 2006 16:37 ]
adre321 pisze:pracuje równo
krokowca bym nie ruszał jak wiadomo on ma za zadanie wspomagające stabilizowanie biegu jałowego jeżeli by falowały obroty przy schodzeniu z wysokich to owszem mozna brać go pod uwagę



adre321
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 16, 2006 18:11
Lokalizacja: Krzeszowice

Post autor: adre321 » pt lis 17, 2006 21:41

Ok to moze jednak zaczne od wymiany odmy! Tylko ze strasznie drogi ten kawałek gumoweg węza w servisie! Kosztuje to prawie 170 zł. Moze ma ktos pomysł czym to zastąpic albo kupic jakis zamiennik? Ten przewód z jednej strony wchodzi do bloku silnika z zaczepen na zawleczke!



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lis 17, 2006 21:50

http://www.allegro.pl/item142186262_waz ... t_2_0.html
tu masz tańszy zamiennik, trochę inny w kształcie ale pasuje. Przy chłodnicy oleju nakłada się go na wierzch króćca a nie do środka. Mam taki i jestem zadowolony.

[ Dodano: Pią Lis 17, 2006 8:52 pm ]
Spróbuj sie skontaktować najpierw z Marihuana Man

[ Dodano: Pią Lis 17, 2006 8:56 pm ]
a na razie po prostu zaklej dziurę taśmą.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

adre321
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 16, 2006 18:11
Lokalizacja: Krzeszowice

Post autor: adre321 » pt lis 17, 2006 22:23

A kto to ten Marihuana Man? Po co mam sie z nim kontaktować? Skleić tasma sie nie da bo pekło przy samym bloku! Klej tez nie chwyci niczego tłustego od oleju! :( Kupie moze ten z allegro i zobacze co bedzie sie dalej działo! Pozdrawiam

[ Dodano: 17 Lis 2006 21:24 ]
Paweł Marek, Kto to jest ten Marihuana Man?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 18, 2006 14:40

adre321 pisze:Paweł Marek, Kto to jest ten Marihuana Man
kolega z forum. Sprzedawał toto taniej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

grybam
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pt gru 02, 2005 14:15
Lokalizacja: Lezajsk
Kontakt:

Post autor: grybam » pn lis 27, 2006 20:05

mam taki sam problem w tym samym silnikuadre321, odpisz jak to naprawiles pozdro



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 27, 2006 20:40

Jak się nie da skleić taśmą to zanim się kupi nowy wąż (link dałem wyżej), można jeszcze ( o ile odłamał się przy samym wejściu do bloku) obciąć równo końcówkę nożem, wyjąć zabezpieczenie i odłamany kawałek, i włożyć to co zostało do silnika, wcześniej nacinając rowek nożem na zabezpieczenie. Żonka już tak rok jeździ. Swoją drogą to jakiś kijowy matriał na ten przewód użyli w fabryce


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 66 gości