Jak przestawić korektor siły hamowania na tylne koła w MK2?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- MISZA-NFT
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 14:32
- Lokalizacja: Chojnice
- Kontakt:
Jak przestawić korektor siły hamowania na tylne koła w MK2?
Obniżyłem golfa i teraz trzeba przestawić korektor siły hamowania, bo to jest podobno ważne.
Jak to zrobić?
Z góry dzięki!
[ Dodano: 03 Paź 2006 14:05 ]
Chyba nikt nie bardzo wie o co chodzi.
[ Dodano: 12 Paź 2006 19:06 ]
To może ja naswietle troche dokładniej temat.
Jak coś pomyle to proszę poprawiac ale z tego co wiem jest taki sprytny mechanizm,który reguluje siłę hamowania(korektor siły hamowania) w zależności tego jak obciażony jest samochód z tyłu. Wiadomo im wiekszy cieżar z tyłu tym auto bardziej siądzie i wtedy hamowanie na tył bedzie mocniejsze.
Po wstawieniu niższego zawieszenia ten korektor jest jakby "oszukiwany" bo auto nie jest obciązone ale jest niżej i przez to hamowanie jest tak silne jak w przypadku obciażonego auta.
Tak na marginesie niemieckie gazety pisały o wielu wypadkach, w których zginelo wielu młodych ludzi ponieważ właśnie przez to przy dużej prędkości i ostrym hamowaniu zblokowała sie tylna oś co wiadomo czym sie skończyło.
Jak to zrobić?
Z góry dzięki!
[ Dodano: 03 Paź 2006 14:05 ]
Chyba nikt nie bardzo wie o co chodzi.
[ Dodano: 12 Paź 2006 19:06 ]
To może ja naswietle troche dokładniej temat.
Jak coś pomyle to proszę poprawiac ale z tego co wiem jest taki sprytny mechanizm,który reguluje siłę hamowania(korektor siły hamowania) w zależności tego jak obciażony jest samochód z tyłu. Wiadomo im wiekszy cieżar z tyłu tym auto bardziej siądzie i wtedy hamowanie na tył bedzie mocniejsze.
Po wstawieniu niższego zawieszenia ten korektor jest jakby "oszukiwany" bo auto nie jest obciązone ale jest niżej i przez to hamowanie jest tak silne jak w przypadku obciażonego auta.
Tak na marginesie niemieckie gazety pisały o wielu wypadkach, w których zginelo wielu młodych ludzi ponieważ właśnie przez to przy dużej prędkości i ostrym hamowaniu zblokowała sie tylna oś co wiadomo czym sie skończyło.
Pewne starochińskie przysłowie mówi
"Więcej wypijesz dalej zajdziesz"
"Więcej wypijesz dalej zajdziesz"
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
jak nie posiada jak posiada, masz zle info, do jednego konca sprezyny jest przykrecony korektor a drugi koniec jest przykrecony do belki, i tam własnie sie reguluje prace korektora, przesuwając punkt mocowania spręzyny nizej lub wyzejBoosterpl pisze:hm z tego co wiem golf II nie posiada korektora z czujnikiem tylko regulacje na pompie hamulcowej tej przy serwo
www.vrservice.pl
prawde piszeBorys pisze:jak nie posiada jak posiada, masz zle info, do jednego konca sprezyny jest przykrecony korektor a drugi koniec jest przykrecony do belki, i tam własnie sie reguluje prace korektora, przesuwając punkt mocowania spręzyny nizej lub wyzejBoosterpl pisze:hm z tego co wiem golf II nie posiada korektora z czujnikiem tylko regulacje na pompie hamulcowej tej przy serwo
ja u siebie wymieniłem korektor na nowy 220 zł (ATE) stary korektor wystrzelił przy okazji testowania hamulców , wyłamała się balszka która steruje korektorem, zużyła się. Niechciałem myśleć co by było gdyby wystrzelił na zakręcie.
Jak ktoś pije ciepłą herbatke i jeżdzi 30 km\h na zakrętach może spokojnie wywalić korektor.
PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
korektor jest po to aby przy odciążonym tyle samochodu redukować siłę hamowania a co za tym idzie zapobiega zablokowaniu tylnych kół np. podczas hamowania na zakręcie
mkII to raczej wszystkie to maja i nieważne czy tarcze czy bębny.
jak kiedys była debata nad korektorami to padło stwierdzenie ze przy obizeniu auta -40 nie jest wymagane przestawianie fabrycznego ustawienia.
a jedynie to na rolkach można ustwić ale nic dokładniej niestety nie wiem.
mkII to raczej wszystkie to maja i nieważne czy tarcze czy bębny.
jak kiedys była debata nad korektorami to padło stwierdzenie ze przy obizeniu auta -40 nie jest wymagane przestawianie fabrycznego ustawienia.
a jedynie to na rolkach można ustwić ale nic dokładniej niestety nie wiem.
Nissan Patrol K160
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości