[BMW 316i] Nie odpala, pilne!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- InspBober
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Kontakt:
[BMW 316i] Nie odpala, pilne!!!
Auto troche moze nie pasuje do forum ale jest potrzeban pilna pomoc a wiem ze na Was moge liczyć. Kumpla bmw sie rozklaczyło nie odpala, to nie sprawa akumulatora. Jest taki wspaniały ze nie da sie go odcholować bo poprzedni właściciel zainstalowal pseudo spojler i nie ma pod co podczepić linki. Chcemy go naprawic na ulicy. Podejrzewam cewkę bądz rozdzielacz. Kable nowe siwece tez. Auto kreci dobrze ale rzadnej reakcji. Nowa cewka sporo kosztuje wiec moze macie jakis patent jak ja dobrze sprawdzić i czy jest jakis sposob na sprawdzenie czesci rozdzielacza bez demontarzu? Z gory dzieki za odpowiedzi
[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Witam
Po 1 sprawdźcie czy jest iskra na świecy. Jeśli nie to trzeba czepić się zapłonu.
Po 2 jeśli nie ma iskry, to może posłuchajcie czy dziala pompa paliwa w baku i sprzwdźcie jej bezpiecznik (E-30, czy E36?)
Motor M40:
Co do cewki (dla M40)
opór:
cewka pierwotna: 0.8 omów
cewka wtórna: 8.200 omów
Sprawdzić złącze(a):
Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie.
Sprawdzić opór, cewka pierwotna: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy wtykiem złącza napięcia zasilania a wtykiem złącza pierwotnego układu łączeniowego cewki zapłonowej. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić opór, cewka wtórna:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy środkową końcówką kabla a wtykiem złącza pierwotnego układu łączeniowego. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej. Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania a ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie oraz bezpiecznik(i) i przekaźnik, jeśli takie są.
Sprawdzić podłączenie do ECU lub modułu zapłonu:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej i ECU, modułu zapłonu. Włączyć zapłon i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza pierwotnego układu łączeniowego a odpowiednią końcówką w złączu ECU lub złączu modułu zapłonu. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Takie są wytyczne do cewki, skopiowałem je tutaj. Pierwsze 3 wersy były tylko moją inwencjątwórczą (zastanawiałem się czy to musi być zapłon?). A chciałeś coś o cewce, to wkleiłem co znalazłem. Niestety nie miałem do czynienia z BMW żeby pod maskę zaglądać....
Pozdrawiam.
Po 1 sprawdźcie czy jest iskra na świecy. Jeśli nie to trzeba czepić się zapłonu.
Po 2 jeśli nie ma iskry, to może posłuchajcie czy dziala pompa paliwa w baku i sprzwdźcie jej bezpiecznik (E-30, czy E36?)
Motor M40:
Co do cewki (dla M40)
opór:
cewka pierwotna: 0.8 omów
cewka wtórna: 8.200 omów
Sprawdzić złącze(a):
Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie.
Sprawdzić opór, cewka pierwotna: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy wtykiem złącza napięcia zasilania a wtykiem złącza pierwotnego układu łączeniowego cewki zapłonowej. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić opór, cewka wtórna:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy środkową końcówką kabla a wtykiem złącza pierwotnego układu łączeniowego. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej. Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania a ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie oraz bezpiecznik(i) i przekaźnik, jeśli takie są.
Sprawdzić podłączenie do ECU lub modułu zapłonu:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej i ECU, modułu zapłonu. Włączyć zapłon i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza pierwotnego układu łączeniowego a odpowiednią końcówką w złączu ECU lub złączu modułu zapłonu. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Takie są wytyczne do cewki, skopiowałem je tutaj. Pierwsze 3 wersy były tylko moją inwencjątwórczą (zastanawiałem się czy to musi być zapłon?). A chciałeś coś o cewce, to wkleiłem co znalazłem. Niestety nie miałem do czynienia z BMW żeby pod maskę zaglądać....
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt lis 24, 2006 16:56 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.
- InspBober
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Kontakt:
Grzesiekk1982, dzieki za syzbka reakcje
czyli tym wystajacym "cyckiem" z cewkiGrzesiekk1982 pisze:wtykiem złącza napięcia zasilania
a... co to jest dokladnie. Do cewki dochodzi 1 kabel WN i 2 przykrecane srubami. Czyli co jesden z tych na srbuby?? Który?Grzesiekk1982 pisze:a wtykiem złącza pierwotnego układu łączeniowego cewki zapłonowej
[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: [BMW 316i] Nie odpala, pilne!!!
InspBober jeśli z elektryką jest OK, podaje napięcie na cewce i jest iskra
to może zerwany pasek lub przestawiony rozrząd, jak ostro dał w pi....e to tak mogło
sie stać, ja jak miałem bmw ale 318 to taki objaw mialem jak Wy aż akumulator
zakręciłem na amen,
warto zerknąć w korek oleju jak widac zawory czy klepią to pasek jest cały
ale moze być przestawiony z tym się trzeba też liczyć i wtedy raczej
wypadałoby odholowac autko żeby spokojnie zrobić i koniecznie dac nowy pasek
to może zerwany pasek lub przestawiony rozrząd, jak ostro dał w pi....e to tak mogło
sie stać, ja jak miałem bmw ale 318 to taki objaw mialem jak Wy aż akumulator
zakręciłem na amen,
warto zerknąć w korek oleju jak widac zawory czy klepią to pasek jest cały
ale moze być przestawiony z tym się trzeba też liczyć i wtedy raczej
wypadałoby odholowac autko żeby spokojnie zrobić i koniecznie dac nowy pasek
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 154 gości