[MK3] Kontrolka akumulatora ( brak ładowania ??? zdycha )

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » pn lis 20, 2006 12:03

D+ to jest tzw. wzbudzenie alternatora - musi tam zostać podane +12 aby alternator ruszył z dostarczaniem prądu. Jak ruszy to nie pobiera już prądu ze wzbudzenia i "patrząc" od strony alternatora pojawia się na wyprowadzeniu tym +12V.
Wystarczy podłączyć do D+ żarówkę i drugi koniec żarówki do +12V. Jak będzie lądował to na D+ pojawi się +12V i żarówka zgaśnie.


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » czw lis 23, 2006 11:21

dziejo pisze:naładuj akum odpal go sprawdz miernikiem ładowanie najlepiej na klemach akum przy włączonych światłach daj jeszce jakis odbiornik podgrzewanie tył szyby np obroty w granicach 2000 lub wyżej i sprawdz na mierniku napięcie jakie powinieneś miec min 12,5 nawet do 13,5 takim sposobem sprawdzisz stan altern>
I jeszcze jedno: alternator powinien przy calym zakresie obrotow dawac takie napiecie!!


Pozdrawiam,
Piotrek

Seewolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt paź 31, 2006 12:17
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Seewolf » pt lis 24, 2006 14:26

dziejo pisze:naładuj akum odpal go sprawdz miernikiem ładowanie najlepiej na klemach akum przy włączonych światłach daj jeszce jakis odbiornik podgrzewanie tył szyby np obroty w granicach 2000 lub wyżej i sprawdz na mierniku napięcie jakie powinieneś miec min 12,5 nawet do 13,5 takim sposobem sprawdzisz stan altern>
Wg książki do Passata napięcie alternatora powinno mieć od 13,7 do 14,7. Jeżeli jest poniżej 13,5V to można podejrzewać uszkodzenie alternatora (najprawdopodobniej regulatora napięcia lub jego szczotek). Wydaje mi się że to samo dotyczy Golfa i większości aut nie tylko z koncernu VW :-k



Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » pt lis 24, 2006 18:56

Seewolf pisze:
dziejo pisze:naładuj akum odpal go sprawdz miernikiem ładowanie najlepiej na klemach akum przy włączonych światłach daj jeszce jakis odbiornik podgrzewanie tył szyby np obroty w granicach 2000 lub wyżej i sprawdz na mierniku napięcie jakie powinieneś miec min 12,5 nawet do 13,5 takim sposobem sprawdzisz stan altern>
Wg książki do Passata napięcie alternatora powinno mieć od 13,7 do 14,7. Jeżeli jest poniżej 13,5V to można podejrzewać uszkodzenie alternatora (najprawdopodobniej regulatora napięcia lub jego szczotek). Wydaje mi się że to samo dotyczy Golfa i większości aut nie tylko z koncernu VW :-k
Czytajac artykul w Auto Swiat jak zadbac o akumulator pora zimowa, dokladnie takie wartosci byly podawane.


Pozdrawiam,
Piotrek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 304 gości