[Mk2 TD] przelotowy i większy wydech - jest sens ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[Mk2 TD] przelotowy i większy wydech - jest sens ??

Post autor: To_mas » pn lis 20, 2006 23:12

Witam jestem posiadaczem Mk2 jak juz większość wie :PP i jakieś 2 miesiące temu zrobiłem sobie swapa z diesleka na TD :)) wydech mam stary przelotowy (bez srodkowego tłumika) od diesla i tak sie zastanawiam A moze zrobić sobie nowy ???? tylko większy ??
i tu moje pytanie jaką średniac by była dobra ?? i czy musze go ciągnąćod kolektora ?? i mnie jwięcej koszta :) ?? no i czy to ma sens :)



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn lis 20, 2006 23:34

jakbys mial mozliwosc zrobienia od poczatku czyli od turbo to bylby wypas, bo seryjne downpipe ma okolo 1,75 cala srednicy wewnetrznej, troche za malo jak na TD


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn lis 20, 2006 23:51

zaprzal, od początkuy czyli od tego gdzie sie zaczepia na te śmieszne blaszki wydech do kolektora ???? i do tamtąd go pociągnać tak ???? Mozliwośći są i umiejętności tez i to duze :P (moj tata) ale kasy nie ma zbytnio:/ A Ty masz tak zrobione ??



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt lis 21, 2006 00:47

od poczatku czyli zrobic nowy downpipe (to cale kolanko ktore wychodzi z turbo, wlasnie ono ma mala srednice). U siebie mam zalozonego uzywanego gotowca, downpipe naraze seryjny, ale mysle nad tym ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt lis 21, 2006 10:42

Hmm no to by było troche roboty :PP z tym no moze ja narazie sie ogranicze do wymiane od kolektora :/ a ile by mnie to wyniosło ??



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » wt lis 21, 2006 10:57

A mnie zastanawia ile taki wydech przelotowy daje? Ma może ktoś wykres z hamowni jakiegoś TD przed zamontowaniem i po?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt lis 21, 2006 11:14

Michnik pisze:A mnie zastanawia ile taki wydech przelotowy daje?
nei wiem jak w mk3, ale w mk2 napewno obnizy EGT, zmniejszy nieco laga.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 17, 2004 12:42
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Art » wt lis 21, 2006 11:23

Ja też stoję przed takim dylematem! Mam mk 1V Turbo daje 1 bar, wydech jaki mam do tej pory pieknie mruczy jak na Diesla - ludzie na Vw Manii podchodzą do mnie i mówią że mam zajechany silnik - dymi jak cholera - a ja na to - bo mam większą dawkę ustawioną - po czym zdziwienie - to to jest Diesel? Tak wydech pracuje w dieslu? ( przypomina troszkę wydech Imprezy Turbo : ) ) Nie ma kata, nie ma środkowego, końcowy ( to zamiennik środkowego dla japończyków do 2 litrów ma może 25 cm dł ) do niego jest dospawana końcówka DTM z taką siateczką wewnątrz.


Niestety od niedawna mam dziurawą rurę i pomyślałem żeby zmienić od kolektora na 2,5" - cały ten odcinek z kwasówki tylko z końcowym tłumikiem u mnie to koszt 1000-1600 pln.
Różne rzeczy mówią - jeden mówi że jak zwiększe średnice do 2,5" to moment będzie wysoko dostępny i nieznacznie wzrośnie moc, Inny mówi że 2,5" będzie super - większy moment i moc przy niższych obrotach bo szybciej spaliny wywali taki wydech.
Do tego wszystkiego chce zmienić też końcówkę na jedną rurkę śmiesznie zagiętą na bok.

Kto ma racje? Opłaca się to robić 2,5" daje to coś, czy to raczej poprostu moda jak kiedyś na strumienice ?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt lis 21, 2006 12:43

Art pisze:Opłaca się to robić 2,5"
oplaca jezeli chcesz modzic auto, ale napewno nie oplaca sie za 1600zl


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 17, 2004 12:42
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Art » wt lis 21, 2006 13:31

Zaprzał owszem chce modzić i zawsze z dużą uwagą czytam Twoje Posty w tym zakresie.
Zrobiłem już prawie wszystko poza modami z LDA.
Jest wywalony kat, IC od MK2, Hamulce OMP wentylowane nacinane, Rozpórki , gwint, popma z LDA większa dawka, Turbo podkręcone itd.
Teraz czas na wydech i chciałbym dobrze to zrobić - wiem że 1600 to dużo ale tyle to kosztuje w Eltecu pod wawą .

Więc jak mam wydać taką kasę nie chce mieć lipnego efektu np. jak po wymianie filtra powietrza tylko odczuwalną frajdę.
Boje się też że wydam kasę i będzie gorzej.... Wiesz to są te obawy, stąd szukam wytłumaczenia, opinii czy jest lepiej a jak tak o ile? czy 2.5" czy 2,25 czy seryjny - nikt nie daje jasnego wytłumaczenia co to daje ( rozumiem np. więcej paliwa + powietrza = większa moc) tutaj nikt nie daje wytłumaczeń np. większa średnica rur to coś tam , mniejsza to coś tam itd.

autko wygląda teraz tak:
http://www.polskajazda.pl/?a=cars&idpoj ... cja=detail



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt lis 21, 2006 14:18

Art pisze:1600 to dużo ale tyle to kosztuje w Eltecu pod wawą
IMHO za tyle to sobie moglbys zrobic gdybys jezdzil np bmw 330d lub czyms innym nowym
ja swoj wydech kupilem uzywke za 100zl :p poszukaj na forum, ostatnio ktos tez sprzedawal kompletny przelot, powinien pasowac od benzyny

im wieksza srednica za turbo tym lepiej, mam u siebie 2,20 i nie zamierzam zmieniac na wiekszy dopoki calkiem nie przerdzewieje ;) optymalny rozmiar to chyba od 2,25 do 2,5 cala, z tym ze downpipe chcialbym 2,5 jesli sie uda


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 17, 2004 12:42
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Art » wt lis 21, 2006 15:26

Żeby było jasne 1200-1600 pln kosztuje kompletny wydech z kwasówki - tzn od kolektora aż do końca z ładnym wypolerowanym wydechem.
Sam koncowy z kwasówki kosztuje tam ok 600 pln.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt lis 21, 2006 16:20

Art pisze:Żeby było jasne 1200-1600 pln kosztuje kompletny wydech z kwasówki - tzn od kolektora aż do końca z ładnym wypolerowanym wydechem.
tak, wiem. I uwazasz ze warto pakowac az tyle kasy w wydech do mk2?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 17, 2004 12:42
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Art » wt lis 21, 2006 17:41

Kupe kasy już w nim utopilem przez 7 lat znajomości!
Wydech chce zrobić do końcowego z normalnej rury, dopiero końcowy z kwasówki.

Problemem nie jest tutaj koszt wydechu lecz odpowiedź na pytanie:
Czy 2,5" jest neutralne, szkodzi , czy poprawia.
Mam ofertę z 2 znanych firm i jedna mówi 2,5" będzie więcej mocy i momentu w niższych obrotach a druga mówi że 2,5" będzie więcej mocy przy wyższych ale za to kosztem przeniesienia momentu w wyższe zakresy stąd moje obawy więc z kolegami czekamy na doświadczenia tych którzy już tak zrobili.

Może niestety być tak że jest moda na 2,5" wydech, tak jak była na strumienice, cudowne magnetyzery, motorllife, i inne gadżety których działanie było tylko subiektywnym odczuciem kierowców a koni przybywało tylko na papierze.
:bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 42 gości