[MK3] Jeszce raz termostat

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

[MK3] Jeszce raz termostat

Post autor: jawel » pn lis 20, 2006 14:17

Mam pytanko! Czy przy zamkniętym termostacie górna rurka przy chłodnicy ma być ciepła? Pytam dlatego że silnik łapie temperature max 70 st dolna rura jest zimna ale za to górna gorąca chłodnica jest też wyraźnie ciepła. Czy to termostat?
Ostatnio zmieniony pn lis 20, 2006 14:59 przez jawel, łącznie zmieniany 1 raz.



gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » pn lis 20, 2006 14:56

Dolna rura powinna byc zimna do momentu otwarcie sie termostatu czyli ok 87C natomiast gorna jest caly czas goraca.Jesli tak masz to termostat jest sprawny.Natomiast co do max temp 70C to Ci nie pomoge bo sam mam podobny problem.Zmienilem termostat ale niewiele to dalo,byc moze to czujnik temp. ale nie bierz tego za pewnik.Zaraz sprobuje zmierzyc opornosc czujnika u siebie i zobacze co mi wyjdzie.

Pozdro!



Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » pn lis 20, 2006 15:03

Na termostacie mam czujnik z czterema pinami, czy on jest odpowiedzialny za wskazania temperatury? Jak go sprawdzić?

[ Dodano: 20 Lis 2006 14:04 ]
Które piny ? Jaka oporność?


one loVWe

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn lis 20, 2006 15:13

jawel, Tutaj wklejałem komuś innemu (co prawda do silnika AEX, ale są neimal identyczne wartości, mogą się róznic o kilka ohm, dla przedziałów kilkadziesiąt -kilkaset)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... emperatury.
Wygląd czujnika i piny te same.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 20 Lis 2006 14:15 ]
Tzn chodzi o czujnik temperatury cieczy chłodzącej, nie wiem czy Tobe chodzi o ten sam?? Nie wiem gdzie on jest w ABU...



Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pn lis 20, 2006 15:46

Hej
Mam to samo z tem. 70 st. Czy posiadacze ABU zauważyliście, że na forum ten temat coś często nas dręczy. Może te silniki tak lubią ?



Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » pn lis 20, 2006 15:55

Grzesiekk1982, Sprawdziłem oporność pomiędzy 1 i 3 pinem i mam 1.6k oma musze jeszcze sprawdzić na rozgrzanym silniku. Z tego co pisałeś wnioskuje że czujnik ze wzrostem temperatury traci oporność. Mój czujnik ma 1,6 kom a powinien 2-3k omy to chyba powinien zawyżać temperaturę na wskażniku? Nie wiem teraz czego się czepić czujnika cze termostatu bo niepokoi mie to że chłdnica jest wyraźnie ciepła


one loVWe

Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » pn lis 20, 2006 16:03

jawel pisze:niepokoi mie to że chłdnica jest wyraźnie ciepła
Chłodnica będzie bardzo wyraźnie ciepła to przeciez normalne. Przy ~87*C masz mieć bardzo ciepłą dolną rurę z chłodnicy, jak masz to znaczy że termostat jest ok. A jeśli poniżej 87*C jest ciepła to termostat walnął. Jak masz termostat jakiś NoName to na 99% właśnie on się popsuł.


Pozdrawiam
dzikgtc

gosia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 13:15
Lokalizacja: chorzóVW/dąbrovwa g.

Post autor: gosia » pn lis 20, 2006 16:06

i ja mam temp 70 :crazy: 8-[



Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » pn lis 20, 2006 16:15

dzikgtc, chłodnica jest ciepła a dolny wąż zimny. Jaki termostat? Nie wiem Jeszcze z Niemiec

[ Dodano: 20 Lis 2006 15:19 ]
Wywalę jutro ten termostat i zobaczę 3 dychy nie taki pieniądz


one loVWe

gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » pn lis 20, 2006 16:37

Jesli juz wymieniasz termostat to kup Wahler'a a nie jakis inny badziew.

[ Dodano: 20 Lis 2006 15:39 ]
Ale podejrzewam ze w Twoim przypadku wina nie lezy po stronie termostatu...



Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » pn lis 20, 2006 18:02

A ja wlasnie podejrzewam ze wina lezy calkowicie po stronie termostatu, zablokowal sie w pozycji zamknietej i nie puszcza wody w duzy obieg. Chociaz ta temperatura 70 stopni na zamkniętym obiegu to tajemnicza sprawa, powienien sie wrecz gotowac. A działa Tobie nadmuch gorącego powietrza? I tak BTW ja mam teraz temperature w miescie 90 a na trasie 80-85 wiec raczej nie ma sie czym martwic.


Pozdrawiam
dzikgtc

gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » pn lis 20, 2006 19:45

No wlasnie, jesli termostat bylby caly czas zamkniety to by gotowalo wode!A skore temp. caly czas jest 70C to raczej swiadczy o tym ze termostat jest otwarty przez caly czas i przez to uklad nie moze sie dogrzac.Ja u siebie mialem taka sama sytuacje, zmienilem termostat i teraz jest w okolicach 80C na trasie.Jednak jesli przekrocze predkosc 100km/h to temp. szybko spada na 70C i to jest dopiero zagadka!Dlaczego sie tak dzieje???



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pn lis 20, 2006 20:05

gopiter pisze:No wlasnie, jesli termostat bylby caly czas zamkniety to by gotowalo wode!A skore temp. caly czas jest 70C to raczej swiadczy o tym ze termostat jest otwarty przez caly czas i przez to uklad nie moze sie dogrzac.Ja u siebie mialem taka sama sytuacje, zmienilem termostat i teraz jest w okolicach 80C na trasie.Jednak jesli przekrocze predkosc 100km/h to temp. szybko spada na 70C i to jest dopiero zagadka!Dlaczego sie tak dzieje???
a jaki masz termostat??? bo jeśli np: Vernet to możesz go sobie...
kup Wahlera i bedzie działał dobrze. opisane przez ciebie objawy wskazują że masz niesprawny termostat


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » pn lis 20, 2006 20:52

marek2907 pisze:a jaki masz termostat??? bo jeśli np: Vernet to możesz go sobie...
kup Wahlera i bedzie działał dobrze. opisane przez ciebie objawy wskazują że masz niesprawny termostat
Problem polega na tym ze zmienilem wlasnie na Wahlera i sytuacja wyglada tak jak opisalem wyzej...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 53 gości